גוגל מציגה יכולות חיפוש משודרגות, זיהוי שירים בזמזום ויכולות נוספות

Search On 2020

גוגל (Google) הציגה את יכולות החיפוש החדשות והמתקדמות של מנוע החיפוש של החברה במהלך אירוע ה-Search On 2020 שנערך אמש (ה’, 15.10). בין השיפורים החדשים ניתן למצוא אלגוריתם תיקון שגיאות משופר, ניתוח טקסטים ועוד, כאשר בנוסף החברה שדרגה את יכולות הזיהוי של Google Lens ותצוגת המציאות הרבודה שלה והוסיפה גם אפשרות חיפוש וזיהוי שירים חדשה לפי זמזום, שריקות או שירה של המשתמש.

בעוד שחברת גוגל ומנוע החיפוש שלה גדלו מזמן לתוך תאגיד אלפבית (Alpabet), מנוע החיפוש של גוגל הוא עדיין אחד הכלים החשובים והמרכזיים ביותר של החברה, ועבור מרבית המשתמשים כיום ברשת, שממשיך להתפתח יותר ויותר במהלך 22 השנים האחרונות. החברה ניצלה את אירוע ה-Search On על מנת להציג את היכולות המשופרות של מנוע החיפוש והשירותים הנלווים שלה.

מנוע החיפוש של גוגל מקבל חיזוק בדמות מערכת תיקון שגיאות כתיב חדשה ומשופרת, כאשר לפי החברה אחד מתוך כל עשרה חיפושים מכיל שגיאות במחרוזת החיפוש. בנוסף לתיקון השגיאות, אלגוריתם החיפוש המעודכן יוכל לחפש טוב יותר בטקסטים ארוכים ולהתייחס לפסקאות בטקסט עם הבנה טובה של פסקאות המשנה בטקסטים השונים.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

הבנה טובה יותר של פסקאות במנוע החיפוש (מקור גוגל)

בינה מלאכותית לחיפוש בסרטוני וידאו

תחום החיפוש אינו מוגבל רק לחיפוש טקסטים רגילים כאשר גוגל מציגה את יכולות הבינה המלאכותית ולימוד המכונה גם בתחום הוידאו, עם שיפור של פיצ’ר ה-Key Moments (“רגעי מפתח”) שהוצג ב-2019 ואפשר ליוצרי סרטוני יוטיוב לחלק אותם למקטעים באופן ידני.

האלגוריתם החכם של גוגל יבצע פיצול של סרטוני וידאו באופן אוטומטי למקטעים על מנת לאפשר למשתמשים חיפוש חכם יותר שיוכל להפנות למקטעים ספציפיים בסרטוני הוידאו שיתאימו לחיפוש של המשתמש, כאשר החברה צופה כי עד סוף 2020 כ-10% מהחיפושים בגוגל ישתמשו בטכנולוגיה החדשה.

רגעי מפתח בוידאו (מקור גוגל)

עושים שיעורים ושופינג עם Google Lens

בתחום החיפוש הויזואלי, גוגל מציגה שיפורים ל-Google Lens עם יכולות מציאות רבודה AR (ר”ת augmented reality) ועוד. החיפוש הויזואלי של ה-Lens מסוגל כיום לזהות כ-15 מיליארד דברים, בהשוואה למיליארד בלבד לפני כשנתיים, לפי החברה, כאשר לתקופת הלימוד המרוחק אחת מהאפשרויות של החיפוש הויזואלי אותו הדגימה גוגל היא זיהוי ופתרון של משוואות מתמטיות מספרי לימוד.

היכולות של ה-Lens מגיעות גם לתחום השופינג המקוון עם יכולת לחפש מוצרים בהתאם לתמונה ברחבי הרשת, כאשר גוגל אף הציגה יכולת של תצוגה המציאות הרבודה שלה, אותה הדגימה בשנה הקודמת, עם הצגת חיות שונות על גבי הסביבה הרגילה בזכות טכנולוגיות ה-AR של החברה.

טכנולוגיה זו מאפשרת לספק חווית לימוד חדשה עם הצגה ויזואלית של תכנים לימודיים, אך גם חדרי תצוגה כפתרון עסקי שנועד לתת מענה לתקופה הנוכחית בה אנשים אינם יכולים לבקר פיזית חנויות או חדרי תצוגה.

זמזמו לגוגל ותמצאו את השיר שחיפשתם

אחד השיפורים האחרונים והיותר מעניינים בתחום החיפוש הוא “hum to search” או “זמזם לחיפוש” (בתרגום חופשי), אפשרות חיפוש חדשה של גוגל בעבור שירים המזכירה את שירות זיהוי השירים שאזאם (Shazam), בעזרתו משתמשים יוכלו לזמזם, לשרוק או פשוט לשיר את השיר אותו הם רוצים לזהות.

האפשרות החדשה תהיה זמינה באפליקציית החיפוש של גוגל דרך כפתור “Search a song” או הפעלה קולית עם משפט המפתח “What’s this song”, כאשר לאחר מכן המשתמש יצטרך לזמזם כ~10 עד 15 שניות על מנת שאלגוריתם החיפוש החדש של גוגל יוכל להשתמש ביכולות הלמידה העמוקה שלו על מנת לחפש שיר התואם לחיפוש של המשתמש.

בעוד שהמושג של חיפוש באינטרנט מעלה היום באופן אוטומטי את מנוע החיפוש של גוגל אצל מרבית המשתמשים, אירוע ה-Search On החדש של החברה מעיד על כך שיש לחברה תמיד מקומות בהם היא יכולה לשפר ולשדרג את חווית החיפוש.

בוידאו המצורף ניתן לראות את אירוע Search On 2020 המלא של גוגל:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים