חברת AMD תגדיל את התחרות בתחומי השרתים והענן עם רכישה בגובה 35 מיליארד דולר

רכישת זיילינקס על ידי AMD תמונה: AMD

חברת AMD הכריזה היום (ג’, 27.10) על רכישת ענק בתחום השרתים, במסגרתה תרכוש את חברת זיילינקס (Xilinx) בעסקה שנאמדת בסכום של 35 מיליארד דולר. עסקת הענק תאפשר ל-AMD להעצים את התחרות בתחום הדאטה-סנטר אל מול אינטל ואנווידיה, זאת בנוסף לתחרות עימן כיום בתחום המעבדים וכרטיסי המסך.

הרכישה גדולת הממדים מגיעה על רקע התחרות העזה בין שלוש שחקניות מרכזיות בתחום השבבים בשנים האחרונות בין אינטל, AMD ואנווידיה, בעקבותה ראינו בעבר כבר לא מעט עסקאות משמעותיות, האחרונה בהן הייתה עסקת הרכישה של ARM על ידי אנווידיה תמורת סכום של 40 מיליארד דולר.

רכישתה של זיילינקס תתבצע במניות בלבד ומייד לאחר פרסום פרטיה ירדה מניית AMD בכ-5%, בעוד מניית זיילינקס עלתה בכ-7%. חברת זיילינקס מפתחת מוצרים עבור שרתים ומוצרים משלימים לענן, אלו יאפשרו ל-AMD להציג חבילת מוצרים גדולה ושלמה יותר עבור לקוחות עסקיים ודרך כך להתחרות באינטל.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

אחת מהסיבות לרכישה של זיילינקס על ידי AMD מגיעה בדמות שבבי ה-FPGA, מעגלים אלקטרונים המשמשים גם כמערכות (שלמות) על שבב ומיועדים לביצוע משימה מסויימת, אך בניגוד לשבבים רגילים, הם ניתנים לעדכון גם לאחר הייצור. תכונה זו מקנה ללקוחות שיתמשו בהם אפשרות למשלוח עדכוני קושחה גם לאחר הטמעת המוצרים ותאימות גבוהה יותר למוצרים חדשים, בהם ניתן לכלול גם מערכות הדרושות עבור תשתיות בתחום ה-5G כיום. הרכישה החדשה של AMD תאפשר לה להתחרות בצורה טובה יותר באינטל בתחום ה-FPGA, בו אינטל מייצרת שבבים כבר היום, כאשר היא אף רכשה את חברת Altera שעסקה גם היא בתחום ה-FPGA עוד ב-2015.

לצד ההודעה על הרכישה חשפה היום AMD גם את דוחותיה הכספיים עבור הרבעון השלישי של השנה, בהם הציגה החברה הכנסות בגובה של כ-2.8 מיליארד דולר המשקפות עליה שנתית של כ-56%, רווח תפעולי של כ-1.23 מיליארד דולר, המשקף עליה שנתית של כ-58% ורווח נקי של 390 מיליון דולר, המשקף עליה שנתית של 225%.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים