דיווח: אפל בונה מנוע חיפוש כדי להחליף את גוגל על האייפון

חיפוש באייפון צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

תחום החיפוש נשלט באופן כמעט מוחלט על ידי גוגל מזה שני עשורים, מה שהוביל גם לתביעה משמעותית כנגד ענקית החיפוש מצד ארה”ב לאחרונה, אך כעת עולה דיווח לפיו אפל החלה להאיץ את עבודתה בפיתוח מנוע חיפוש עצמאי אותו היא מייעדת עבור מכשירי האייפון ומוצריה האחרים.

עצם עבודתה של אפל על מנוע חיפוש עצמאי אינו דבר חדש. מי שכבר הספיק להתקין את מערכת ההפעלה iOS 14 על מכשיר האייפון ודאי שם לב כי מנוע החיפוש הפנימי במכשירים כבר לא מוביל לתוצאות חיפוש בגוגל בלבד, אלא גם מספק תוצאות שיפנו את המשתמשים ישירות לאתרים שונים המומלצים על ידי אפל.

על פי הדיווח החדש של הפייננשל טיימס, אפל החלה לדחוף קדימה את מאמציה בתחום החיפוש על רקע העמדתה של גוגל לדין בגין האשמות כי החברה הפכה למונופול בתחום החיפוש והפרסום במנועי חיפוש. בתביעת הענק שהוגשה כנגד גוגל מטעם ארה”ב, הוזכר גם שמה של אפל, בין חברות רבות נוספות, כמי שמקבלת מגוגל סכומי עתק הנאמדים ב-8 ועד 12 מיליארד דולר מידי שנה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

אך למרות הדיווח החדש, באפל החלו לעבוד על תחום החיפוש עוד הרבה קודם לכן, כשלפני יותר משנתיים צירפה החברה לרשימת מנהליה את ג’ון ג’אנאנדריאה (John Giannandrea), מי שהוביל את תחום החיפוש עבור גוגל ועבד בענקית החיפוש בין 2010-2018. הידע של ג’אנאנדריאה בתחום החיפוש ולימוד המכונה הוביל לשיפורים בעיקר במנוע חיפוש המידע של העוזרת הקולית סירי (Siri), אך אם הדיווח האחרון בנושא יתברר כנכון, עושה רושם שכעת אפל מוכנה להרחיב את התמקדותה בתחום החיפוש גם כתחליף מלא לזה שמציעה כיום גוגל במכשיריה.

הצבת תחרות למנוע החיפוש הפופולרי במדינות רבות בעולם לא תהיה פשוטה, אך באפל כבר סיפקו תחרות למוצריה של גוגל בעבר עם שירות המפות Apple Maps, שראה קשיים לא קטנים עת הושק לראשונה לפני כ-8 שנים, אך היום כבר מהווה למוצר משמעותי למדי עבור החברה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים