גאדג’טי מסקר: iPhone 12 ו-iPhone 12 Pro – שינויים גדולים, הבדלים קטנים

מימין לשמאל: אייפון 12 ואייפון 12 פרו (צילום: רונן מנדזיצקי) מימין לשמאל: אייפון 12 ואייפון 12 פרו (צילום: רונן מנדזיצקי)

52% מהגולשים לאתר גאדג’טי עושים זאת דרך מכשיר המבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד, כשמשתמשי האייפון מהווים רק 28% מסך הגולשים שלנו – אז למה באירוע ההכרזה האחרון של אפל על האייפון 12 כמעט שברתם לנו את האתר עם שיא חדש של מבקרים בו זמנית, רובם ככולם קוראים על האייפונים החדשים?

אפשר לייחס את זה להיותה של אפל הראשונה שהכניסה אותנו באמת לעולם הטלפונים החכמים כפי שאנו מכירים אותם כיום, אפשר להגיד שהיא נוהגת להגדיר עיצובים שנוטים להגיע לרבים מהטלפונים בשוק בעקבותיה (למרות שזה כבר מעט פחות נכון היום) ואפשר להגיד שזה פשוט מעניין אותנו לראות מה החברה הזו עושה, פשוט כי זו אפל, וגם אם אנחנו משתמשים באנדרואיד או בווינדוס פון או בלקברי או באדה, כולנו רוצים לדעת מה חדש אצל אפל.

אחרי סקירה ראשונית מהירה שבנינו בשיתוף היוטיובר אלון גרעיני (ראו כאן), הגיעה העת לסקירה המלאה שלנו לדגמי ה-iPhone 12 וה-iPhone 12 Pro. שני הדגמים עדיין לא הושקו באופן רשמי בישראל, זה צפוי לקרות רק בהמשך החודש, אך השניים כבר נחתו על שולחננו כדי שנוכל לענות לכם כמה שיותר מהר על מבול השאלות הנוגעות אליהם, ובעיקר לשאלה החוזרת באופן התכוף ביותר – “האם לשדרג מ…?”

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

אייפון 12 – יש פה בכלל עיצוב חדש?

אם ביקרתם בקולנוע או פתחתם את הטלוויזיה בעשור האחרון, אתם ודאי עדים לגל הנוסטלגיה שחוזר אלינו – סרטים ישנים עולים בגרסאות חדשות בקולנוע, חלקם גם עושים לא מעט כסף (ג’ומנג’י, אני מסתכל עלייך), סדרות ותיקות חוזרות לטלוויזיה, עם הקאסט המקורי, או קאסט חדש, או ספין אוף. שנות השמונים נמצאות בכל מקום ושנות ה-90 כבר החלו להגיח מחדש – אז מה נשאר לנו אם לא קצת נוסטלגיה בתחום הסמארטפונים.

עם דגמי האייפון 12 אפל מחזירה אל השולחן את העיצוב הוותיק של האייפון 4 – סנדוויץ הזכוכית המפורסם שליווה אותנו ברבים המכשירים בשוק גם שנים רבות לאחר הופעתו הראשונה.

אייפון 12 (צילום: רונן מנדזיצקי)
אייפון 12 (צילום: רונן מנדזיצקי)

בדרכים רבות, כשמביטים על המכשירים בסדרת האייפון 12, בעיקר כשמביטים בהם אל מול מכשירים בעלי עיצוב דומה של אפל מהשנים האחרונות, הדבר עשוי להשאיר רושם שלילי, פשוט כי מדובר בשנה נוספת בה לא טרחה החברה לחדש רבות בתחום העיצוב, אך מעבר לכך, האחיזה שלו ביד הותירה עלי רושם שונה לחלוטין. ממש כמו אנטון אגו, גם אני נזרקתי בזכרונותי לאחור, לזמן בו אחזתי באייפון 4 בפעם הראשונה, אי שם בשנת 2010. היה זה האייפון הראשון שקניתי, כזה שכה הורשמתי מעיצובו והתחושה שלו, כאשר גם כעת, כשאפל מציגה מולי עיצוב מעט ממוחזר אל מול זה של האייפון 11, האייפון XS, האייפון X ואחרים, תחושת הנוסטלגיה הזו עושה את שלה וקונה אותי מחדש.

האייפון 12 והאייפון 12 פרו שניהם מגיעים במבנה די קומפקטי ביחס למסך ה-6.1 אינץ’ הגדול אותו הם מציעים. גודלם דומה לזה של האייפון 11 פרו מהשנה שעברה, אם כי הם מעט גבוהים ממנו ודקים ממנו. דגם האייפון 12 פרו גם שוקל כמו קודמו בסדרה, אך האייפון 12 הסטנדרטי מגיע במשקל הנמוך בכ-25 גרם, זה מסתכם ב-164 גרם בלבד ובשל כך הוא נוח יותר לשימוש לטווחי זמן ארוכים יותר.

ההבדלים בין שני הדגמים החדשים מתבטאים במצלמה נוספת המצטרפת לדגם הפרו, כאשר באפל בחרו לבצע בידול נוסף דרך הצבעים והגימור של הדגמים, ובעוד שהאייפון 12 פרו מציע עיצוב ‘מט’ בגבו ומסגרת מתכת מבריקה, דגם האייפון 12 מציע גב מבריק ומסגרת בעיצוב ‘מט’. המשמעות של שימוש בגב מבריק עבור האייפון 12 היא שתוכלו לראות עליו לא מעט טביעות אצבע, ועבור האייפון 12 פרו תוכלו להבחין בטביעות האצבע בעיקר על גבי המסגרת, בעוד הגב ייראה נקי יותר.

סביב מסגרות המכשירים תוכלו למצוא משמאל את כפתורי ויסות הווליום וכפתור ההשתקה, מתחת לאלו ממוקמת גם מגירת ה-SIM, בעוד מן הצד השני ניתן למצוא כפתור הפעלה וכיבוי גדול למדי ונוח לאיתור ולחיצה. במסגרת התחתונה ממוקם הרמקול הראשי, זה חזק למדי, כשאליו מצטרף רמקול נוסף בחלק העליון. עוד במסגרת התחתונה – חיבור ה-Lightning של אפל, שיאפשר לכם לטעון את המכשיר ולהעביר באמצעותו מידע מהמכשיר או אל המכשיר בעת הצורך.

מסכי ה-OLED החדשים של ה-iPhone 12

בקדמת זוג המכשירים ניתן למצוא את תצוגת ה-Super Retina XDR של אפל, על גבי מסכי 6.1 אינץ’, ברזולוציית +Full HD ובפריסה של 1170×2532 פיקסלים. בשני המקרים מדובר השנה בתצוגת OLED, כך שהשדרוג המשמעותי יותר אל מול הדור הקודם הוא באייפון 12 הסטנדרטי, אשר מציע כעת את פאנל המסך החדש שמחליף את פאנל ה-LCD שהגיע בשנה שעברה עם האייפון 11.

אייפון 12 פרו (צילום: רונן מנדזיצקי)
אייפון 12 פרו (צילום: רונן מנדזיצקי)

התצוגות בשני הדגמים תומכות ב-HDR10 וב-Dolby Vision, כך שניתן ליהנות מצפייה בתכנים תומכים היכן שזמין (נטפליקס, אמזון, אפל tv וכד’). שני המכשירים תומכים גם בבהירות מירבית של 1200nits עם HDR, כאשר דגם הפרו מקבל יתרון קל אל מול הדגם הרגיל בכך שהוא מציע בהירות מירבית גבוהה יותר של 800nits מול 625nits בשימושים רגילים. בשני המקרים ניתן להגיע לרמות תאורה נמוכות מאוד, הודות לתצוגת ה-OLED במכשירים, כך שנוח לקרוא ממסך המכשיר גם בלילה, וגם התאורה המירבית מאפשרת לצפות במסך מחוץ לבית.

דגםiPhone 12 ProiPhone 12
גודל התצוגה6.1 אינץ'6.1 אינץ'
רזולוציה ופאנלפריסה: 2532 על 1170 פיקסלים
פאנל: OLED
סוג: Super Retina XDR
פריסה: 2532 על 1170 פיקסלים
פאנל: OLED
סוג: Super Retina XDR
צפיפות פיקסלים460 פיקסלים לאינץ'460 פיקסלים לאינץ'
מאפיינים נוספיםתמיכה מלאה במרחב הצבעים P3
זכוכית מסוג Ceramic Shield
ניגודיות של 2 מיליון ל-1
תמיכה בהצגת תכנים ב-HDR
תמיכה במצב True Tone
בהירות רגילה: עד 800 ניטים
בהירות במצב HDR: עד 1200 ניטים
קצב רענון: 60 הרץ
תמיכה מלאה במרחב הצבעים P3
זכוכית מסוג Ceramic Shield
ניגודיות של 2 מיליון ל-1
תמיכה בהצגת תכנים ב-HDR
תמיכה במצב True Tone
בהירות רגילה: עד 625 ניטים
בהירות במצב HDR: עד 1200 ניטים
קצב רענון: 60 הרץ

למרות המגמה ההולכת וגדלה בשוק של שילוב מסכים בעלי קצבי רענון גבוהים, באפל מסתפקים זו שנה נוספת בקצב הרענון הסטנדרטי אשר עומד על 60 הרץ. יחד עם המעבד החדש וההתאמה למערכת ההפעלה iOS 14, ניתן להרגיש בזריזות ברחבי המערכת גם ללא תוספת קצב הרענון הגבוה יותר, וגם משחקים נראים טוב, אך כשנריץ משחקים התומכים בקצבי רענון גבוהים במכשירים תומכים אל מול דגמי האייפון 12, נוכל להבחין בתנועה החלקה יותר המתקבלת בהם, אם כי באופן כללי לא הרגשתי שחוסר התמיכה בקצב הרענון הגבוה פוגע בהלך השימוש במכשירים, גם לא בזמן משחקים.

אייפון 12: ביצועים וחיי סוללה

מערכת השבבים החדשה של אפל, ה-A14 Bionic, היא הראשונה של החברה המיוצרת בתהליך בגודל 5nm, וגם הראשונה בעולם שהושקה באופן פעיל במכשיר הנמכר בשוק, אם כי אחרות לא איחרו להגיע זמן קצר אחריה. מערכת על שבב זו מגיעה בכל הדגמים בסדרת האייפון 12, כך שהביצועים הגבוהים שהיא מביאה עימה יהיו דומים בכל הדגמים, אם כי חשוב לציין שדגמי הפרו מציעים כמות זיכרון עבודה (RAM) גבוהה יותר של 6 גיגה-בייט, מול 4 גיגה-בייט בדגמי האייפון 12 והאייפון 12 מיני.

בשימוש שוטף במכשיר, מעבר בין אפליקציות, הפעלה ראשונה של אפליקציות ומשחקים ובביצועי משחקים לא הרגשתי בהבדלים בין השימוש באייפון 12 לאייפון 12 פרו .לאחר כחצי שעת משחק ב-PUBG עם HDR פעיל ובמצב התצוגה הגבוה ביותר (MOVIE), לא הרגשתי התחממות גבוהה במכשירים, כשמבחינת הסוללה ניתן היה להבחין בירידה של כ-8% לאחר חצי שעת משחק. גם במשחקים ארוכים יותר ב-PUBG לא ראיתי שינויים משמעותיים בצד התחממות המכשירים, אך במשחק Call of Duty למובייל הורגשה התחממות גבוהה יותר מייד עם הפעלת המשחק ולאורך המשחק עצמו גם כן.

חיי הסוללה של שני המכשירים מרשימים למדי והצלחתי לצלוח עם שניהם יום עבודה שלם עבור שימושים מעורבים, עם זמן מסך שנע בין 5-6 שעות מידי יום. לא מדובר בחיי הסוללה המרשימים ביותר הקיימים בשוק, אך המכשירים עושים את העבודה היטב בצד זה, כאשר החיסרון מבחינתי מגיע דווקא בדמות התמיכה בטעינה המהירה. מאחר שאפל לא מספקת מטען מהיר (או כל מטען בכלל) באריזה, הרי שבמידה ולא רכשתם אחד כזה בנפרד, לא תוכלו לנצל את הטעינה המהירה. וגם אם כן, הטעינה המהירה מסתכמת בהספק של 20 וואט בלבד, בעוד הסטנדרט ההולך ומתגבש בשוק עומד על כ-30 וואט ומכשירים מסויימים אף מציגים הספקי טעינה גבוהים פי שניים ויותר.

מימין לשמאל: אייפון 12 ואייפון 12 פרו (צילום: רונן מנדזיצקי)
מימין לשמאל: אייפון 12 ואייפון 12 פרו (צילום: רונן מנדזיצקי)

שתי מצלמות, או שלוש?

ההבדל המשמעותי ביותר בין דגם ה-iPhone 12 ודגם ה-iPhone 12 Pro נוגע למערך הצילום הראשי של השניים, כאשר דגם הפרו מציע מצלמה נוספת לביצוע זום אופטי עד פי 2 וגם את חיישן ה-LiDAR החדש המאפשר מדידת עומק, בה ניתן להשתמש עבור יישומי AR.

לפניכם השוואת המפרטים הטכניים בין מצלמות שני הדגמים:

דגםiPhone 12iPhone 12 Pro
מספר חיישנים במערך הראשי24
חיישן ראשי12 מגה פיקסל12 מגה פיקסל
תכונות חיישן ראשימפתח צמצם f/1.6
אורך מוקד 26 מ"מ
ייצוב אופטי מובנה בחיישן (SOIS)
תמיכה ב-Deep Fusion בכל המצלמות
תמיכה ב-Smart HDR 3
תמיכה ב-Night Mode בכל המצלמות
פוקוס בטכנולוגיית ה-Dual Pixel AF
מפתח צמצם f/1.6
אורך מוקד 26 מ"מ
ייצוב אופטי מובנה בחיישן (SOIS)
תמיכה ב-Deep Fusion בכל המצלמות
תמיכה ב-Smart HDR 3
תמיכה ב-Night Mode בכל המצלמות
פוקוס בטכנולוגיית ה-Dual Pixel AF לצד חיישן LiDAR לשיפור הפוקוס עד פי 6 בתנאי תאורה קשים
תמיכה במצב פורטרייט גם בלילה
אפשרות לצילום בפורמט Apple ProRAW
חיישן זווית רחבה12 מגה פיקסל
מפתח צמצם f/2.4
אורך מוקד 13 מ"מ
זווית צילום 120 מעלות
12 מגה פיקסל
מפתח צמצם f/2.4
אורך מוקד 13 מ"מ
זווית צילום 120 מעלות
חיישן משני \ טלפוטו-12 מגה פיקסל
מפתח צמצם f/2.0
אורך מוקד 52 מ"מ
ייצוב אופטי מובנה (OIS)
זום אופטי עד פי 2
תמיכה בפוקוס אוטומטי PDAF
וידאועד 4K בקצב של 60 פריימים לשנייה
צילום, עריכה ושיתוף ב-Dolby Vision עם HDR פעיל עד 30 פריימים לשנייה
ייצוב אופטי מובנה בחיישן לצילום וידאו
תמיכה ב-Audio Zoom
הילוך איטי ברזולוציית Full HD עד קצב של 240 פריימים לשנייה
הסרטת Time-Lapse עם מצב לילה פעיל
הקלטה בסטריאו
עד 4K בקצב של 60 פריימים לשנייה
צילום, עריכה ושיתוף ב-Dolby Vision עם HDR פעיל עד 60 פריימים לשנייה
ייצוב אופטי מובנה בחיישן לצילום וידאו
תמיכה ב-Audio Zoom
הילוך איטי ברזולוציית Full HD עד קצב של 240 פריימים לשנייה
הסרטת Time-Lapse עם מצב לילה פעיל
הקלטה בסטריאו
מצלמת סלפי12 מגה פיקסל
מפתח צמצם f/2.2
אורך מוקד 23 מ"מ
תמיכה במצב פורטרייט
תמיכה ב-Smart HDR 3
תמיכה במצב לילה (Night Mode) קדמי
תמיכה ב-Deep Fusion לעיבוד תמונה משופר
12 מגה פיקסל
מפתח צמצם f/2.2
אורך מוקד 23 מ"מ
תמיכה במצב פורטרייט
תמיכה ב-Smart HDR 3
תמיכה במצב לילה (Night Mode) קדמי
תמיכה ב-Deep Fusion לעיבוד תמונה משופר
וידאו סלפיעד 4K בקצב של 60 פריימים לשנייה
צילום, עריכה ושיתוף ב-Dolby Vision עם HDR
הילוך איטי ברזולוציית Full HD ב-120 פריימים לשנייה
ייצוב וידאו קולנועי ב-4K, 1080P ו-720P
עד 4K בקצב של 60 פריימים לשנייה
צילום, עריכה ושיתוף ב-Dolby Vision עם HDR
הילוך איטי ברזולוציית Full HD ב-120 פריימים לשנייה
ייצוב וידאו קולנועי ב-4K, 1080P ו-720P

מאחר ושתיים מהמצלמות בדגמי האייפון 12 והאייפון 12 פרו זהות, הן במצלמה הראשית והן במצלמה בעלת הזווית הרחבה, נתייחס אל התוצאות של השתיים עבור שני הדגמים יחד.

באור יום, המצלמה הראשית מפיקה תמונות נהדרות עם דיוק בצבעים ובפרטים בתמונה, ניגודיות גבוהה וטווח דינמי מרשים מאוד בעזרת ה-Smart HDR הזמין במכשירים, כשעל גבי מסכי ה-OLED הן נראות מצויין וגם כשנעביר אותן לצפייה בגדול במחשב הן ממשיכות להיות מרשימות באיכות שלהן. מקום אחד בו ניתן בקושי מסויים להציג פרטים מדויקים הם עצים או דשא, איזורים צפופים יותר שבמבט מקרוב מוצגים עם רמת פרטים נמוכה יותר, אך גם כאן, בצפייה על מסך הטלפון ניתן לראות צבעים מדויקים ותמונה כללית טובה.

מעבר לשימוש במצלמת הזווית הרחבה רמת הפרטים יורדת, אך האיכות עדיין גבוהה והצבעים מדויקים למדי. במבט מקרוב נרגיש את הירידה ברמת הפרטים, אך בצפייה בתמונה על גבי המכשיר כנראה לא תבחינו בזאת, אלא אם תתקרבו לעצמים שבתמונה.

במעבר לצילום באמצעות מצלמת הטלפוטו של האייפון 12 פרו אנו מקבלים איכות מרשימה מאוד בביצוע זום אופטי פי 2, וגם כאן נמצא את הדיוק הגבוה בפרטים והשמירה על הדיוק בצבעים. תוצאות דומות כמובן שלא יכולנו לקבל באייפון 12 שאינו מגיע עם מצלמת הטלפוטו, וזה יסתפק רק בזום הדיגיטלי שמציעה אפל במכשיר.

צילום בתאורה נמוכה הוא תחום בעייתי בכל מכשיר, אך באפל עשו עבודה טובה בהצגת תמונות מרשימות גם בלילה, כאשר הפעלת מצב הלילה משפרת באופן משמעותי את הנראות באיזורים החשוכים בתמונה. חשוב לציין כי מצלמת האייפון מפעילה את מצב הלילה באופן אוטומטי עם זיהוי של תאורה נמוכה סביב המצלמה, כך שבלילה יופעל מצב הלילה באופן אוטומטי. אפשר לכבות אותו, אך זה דורש לכבות אותו בכל צילום של תמונה, ועם זאת, מדובר בתוספת של שנייה, שתיים או שלוש לזמן הצילום, והתוצאות המתקבלות בעזרתו טובות משמעותית עם תמונות מוארות יותר באיזורים החשוכים.

מצב הלילה זמין גם בצילום תמונות בזווית רחבה, מה שהופך אותן למתקבלות על הדעת, אך אל תצפו לתמונות איכותיות ברמה שתקבלו דרך המצלמה הראשית.

בזוג התמונות המצורפות מטה תוכלו לראות את ההבדלים בין שתי שיטות הצילום, כאשר התמונה הנעזרת במצב הלילה הייעודי של החברה מרחיבה את רמת הפירוט באיזורים החשוכים בתמונה, ומאירה אף יותר איזורים נוספים בה.

צילומי סלפי מתחלקים גם הם לרמות ביצועים שונות בין היום והלילה, אך גם כאן מצליחה אפל לספק תוצאות מרשימות למדי. בצילומי אור יום תמונות הסלפי עשירות מאוד בפרטים ומציגות רמות תאורה וניגודיות גבוהה, כאשר ההפרדה בין המצולם לסביבה מובחנת היטב בצילום תמונות פורטרט עם אפקט הטשטוש, עם סטיות קלות וכמעט בלתי מורגשות בשוליים. בצילומים תחת תאורה נמוכה התוצאות מרשימות פחות – תוכלו ליהנות מצפייה בתמונות שתצלמו על מסכי הטלפון, וזה כנראה העיקר, אך מבט מקרוב יציג גרעיניות באיזורים מסוימים ולעתים גם פוקוס רחוק ממדויק.

אייפון 12 או אייפון 12 פרו?

אחת השאלות המתבקשות ביותר, וכזו שחזרה שוב ושוב מצד הקוראים של גאדג’טי נגעה להבדלים בין מכשירים, ובעיקר – “האם שווה לשדרג מהאייפון 11, או מהאייפון 7 ואחרים?”

ההבדלים בין שני הדגמים יחסית זניחים כאשר מסתכלים במפרט הטכני שלהם. שניהם מגיעים בגודל דומה, אם כי האייפון 12 פרו מגיע במשקל הגבוה בכ-25 גרם ביחס לאייפון 12. שניהם מציעים גם גודל תצוגה זהה של 6.1 אינץ’, עם מסך OLED ברזולוציה זהה של +Full HD ומעבד זהה בדמות ה-Apple A14 Bionic. אף שאפל לא מצהירה על כך באופן רשמי, דגם הפרו מציע זיכרון עבודה (RAM) גבוה יותר של 6 גיגה-בייט, מול ה-4 גיגה-בייט של דגם האייפון 12, אך לא הבחנו בהפרשי ביצועים בין שני הדגמים במהלך השימוש בהם.

ההבדלים המשמעותיים יותר מגיעים בתחום העיצוב, כשדגם הפרו מציע עיצוב שנראה יוקרתי יותר, עם גב מט שלא יציג את כמות טביעות האצבע הגבוהה שנמצא בדגם האייפון 12 הרגיל, אך ההבדל המשמעותי ביותר מגיע בתחום המצלמה, כשבאייפון 12 פרו תוכלו למצוא מצלמת טלפוטו, שנוספה לצד המצלמה הראשית ומצלמת הזווית הרחבה, את שתיהן תוכלו למצוא גם בדגם הרגיל.

עם הבדלים שאינם משמעותיים יתר על המידה, אלא אם ממש חשוב לכם הזום האופטי עד פי 2 שזמין בדגם הפרו בלבד, מדובר בשאלה של מחיר. דגם האייפון 12 צפוי להיות זול בכ-500-700 שקלים בהשוואה לדגם הפרו עת יושק בישראל (המחירים הסופיים טרם נקבעו ואנו מתבססים על המחירים המוצהרים שהתקבלו מרשת מחסני חשמל בלבד בשלב זה), אך יש לקחת בחשבון כי דגם האייפון 12 מציע זיכרון אחסון של 64GB עבור דגם הבסיס שלו, בעוד דגם הפרו מצוייד ב-128GB בדגם הבסיס, כך שאם יש לכם צורך בזיכרון אחסון גבוה יותר, הפרש המחירים בין שני הדגמים יצטמצם.

אייפון 12 (צילום: רונן מנדזיצקי)
אייפון 12 (צילום: רונן מנדזיצקי)

באשר לשדרוג מדגמים קודמים – אם כבר קניתם את האייפון 11 בשנה שעברה, ישנם מספר יתרונות לדגם האייפון 12 על פניו. הדגם החדש מגיע עם תצוגת OLED ברזולוציה גבוהה בעוד הדגם הקודם הסתפק בתצוגת LCD ברזולוציה נמוכה יותר. מידות המכשיר החדש צומצמו משמעותית והוא גם קל באופן משמעותי מקודמו, כך שיהיה נוח יותר לאחיזה. גם המעבד והמצלמות עודכנו, אך במקרה זה לא מדובר בהצדקה להחלפה, שכן ביצועי המעבד והמצלמות באייפון 11 היו טובים גם כן. אנו לא בעד החלפה של מכשיר כל שנה, אבל בהחלט ישנו כאן שדרוג על פני הדור הקודם.

אם אתם מחפשים לשדרג את המכשיר מדגם ישן יותר (אנחנו נשאלנו על האייפון 7 באופן ספציפי), ישנה כאן שאלה של מחיר בין שדרוג לאייפון 11 ולאייפון 12. הדגם החדש צפוי לעלות כ-700-800 שקלים יותר בהשוואה למחיר האייפון 11 בישראל היום וגם גרסה משודרגת עם אחסון 128GB של האייפון 11 תוכלו להשיג במחיר נמוך מזה של דגם הכניסה של האייפון 12.

אם מדברים על דגמי הפרו, כאן ההבדלים מעט קטנים יותר בין האייפון 11 פרו ובין האייפון 12 פרו. בשני הדגמים תמצאו מסכי OLED, אם כי הדגם החדש מציע תצוגת 6.1 אינץ’ מול תצוגת ה-5.8 אינץ’ של דגם הפרו. מידות המכשירים דומות, מה שמעיד על כך שאפל הצליחה לדחוס למידות אלו תצוגה גדולה יותר, כשגם המשקל של שני הדגמים כמעט זהה. דגם הבסיס של האייפון 12 פרו מציע כמות זיכרון אחסון גבוהה יותר של 128GB מול 64GB בדגם הקודם, ומציע יותר זיכרון עבודה (RAM), מעבד חדש ושיפורים מסוימים במצלמות, אך בשני הדגמים תמצאו תמיכה בצילום בזווית רחבה וזום אופטי עד פי 2.

אייפון 12 פרו (צילום: רונן מנדזיצקי)
אייפון 12 פרו (צילום: רונן מנדזיצקי)

השורה התחתונה – מה חשבנו על דגמי ה-iPhone 12

אפל הציגה לא מעט שיפורים בדור האייפונים החדש שלה, עיקרם מגיעים דווקא לדגם האייפון 12, שמקבל לראשונה עדכון למסך OLED. דגמי ה-iPhone 12 וה-iPhone 12 Pro נוחים למדי ומגיעים במידות קטנות יחסית לגודל המסך של 6.1 אינץ’, כאשר דגם האייפון 12 הרגיל קל באופן מורגש ביחס לאחיו מסדרת הפרו.

שני המכשירים מציעים רמה גבוהה מאוד של ביצועים באופן שוטף וגם במשחקים עם מעבד ה-A14 Bionic החדש ומערכת ההפעלה iOS 14 מוסיפה תכונות חדשות שלא ראינו בשנה שעברה, בהן וידג’טים במסכי הבית ואפשרויות סידור נוחות של אפליקציות באופן המזכיר מעט את מגירת האפליקציות במכשירי האנדרואיד של גוגל – מערכת הפעלה זו זמינה גם בדגמים הקודמים של האייפון.

בצד הצילום מציגה החברה תוצאות טובות מאוד בצילום בתאורת יום ובצילומים בזום פי 2 במכשיר האייפון 12 פרו, כאשר צילומי לילה מקבלים תוצאות טובות בשימוש במצב הלילה הייעודי, אשר מופעל באופן אוטומטי מתי שאין מספיק תאורה סביב המכשירים.

הרמקולים הסטריאופונים מספקים צלילים מדויקים ובעוצמת שמע גבוהה ותוספת התמיכה בתקן IP68 לעמידות בפני מים ואבק גם היא מבורכת, ובל נשכח את התמיכה ברשתות 5G החדשות, זו פחות רלוונטית בישראל בשלב מוקדם זה, אך במבט לעתיד, ואם אתם קונים מכשיר חדש לשלוש השנים הקרובות, מדובר בתוספת לא רעה.

חיי הסוללה בשני הדגמים מספקים שימושים מעורבים ביום יום והספיקו לנו ליום עבודה שלם, אך לא מעבר לכך, במרבית הימים, כאשר גם בשימושים תובעניים יותר קיבלנו תוצאות טובות. חיסרון משמעותי מבחינתנו הוא החוסר במטען מהיר, זה לא מגיע באריזה, כשהמטען המהיר של האייפד פרו (2018) בו השתמשתי לא סיפק תוצאות מרשימות בטעינה, זו הייתה ארוכה למדי והובילה למסקנה כי אם רוצים טעינה מהירה – יש לקנות מטען תומך.

דגמי האייפון 12 החדשים צפויים להגיע לישראל בשבועיים הקרובים, כאשר במועד פרסום הסקירה התאריך היחיד שנמסר הוא ה-18.11.

תודה לרשת iStore, משווקת רשמית של מוצרי אפל בישראל, שהשאילה לנו את האייפון 12 והאייפון 12 פרו לצורך הסקירה.

האריזה ותכולתה
5/10
עיצוב ואיכות בניה
10/10
חומרה וביצועים
10/10
מסך ותצוגה
10/10
מערכת הפעלה
9/10
מולטימדיה
9/10
סוללה
8/10
מצלמה
8/10
9
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מסכי OLED
  • ביצועים מרשימים (גם במשחקים)
  • רמקולים סטריאופוניים חזקים
  • עמידות במים
  • נוחות אחיזה
  • צילום באור יום, מצב לילה וזום בדגם הפרו
  • תמיכה ב-5G
מה פחות אהבנו
  • ללא מטען מהיר באריזה
  • צילום בזווית רחבה
  • מחיר
  • קצב רענון 60 הרץ בלבד
  • אחסון בסיס 64GB בדגם הרגיל

איפה קונים ומה המחירים?
  • אייפון 12: החל מ-3,100 שקלים
  • אייפון 12 פרו: החל מ-4200 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים