אינטל חושפת פרטים ראשונים על מעבדי ה-Xeon Scalable מבוססי ה-Ice Lake

אינטל בכנס

במהלך כנס מחשבי העל Supercomputing 2020 (להלן SC20) סיפקה אינטל (intel), הצצה ראשונה לדור השלישי של מעבדי ה-Xeon Scalable לשרתים המבוססים על ארכיטקטורת ה-Ice Lake של החברה בייצור 10nm, המציגים לפיה ביצועים טובים יותר עם 32 ליבות בהשוואה למעבדי AMD המקבילים עם 64 ליבות.

בעוד שאינטל השיקה כבר מוקדם יותר מעבדי Xeon Scalable מהדור השלישי הידועים תחת השם Cooper Lake, שהגיעו בייצור 14nm, הגרסה החדשה של מעבדי ה-Xeon מהדור השלישי יתבססו על ארכיטקטורת ה-Ice Lake וליבות ה-Sunny Cove של אינטל (שפותחו באינטל חיפה), המציגות שיפור ביצועי IPC (ר”ת instructions per cycle) של 18% לעומת דור המעבדים הקודם.

לפי המידע הרשמי שהציגה אינטל במהלך ה-SC20, הדור הבא של מעבדי ה-Xeon מבוססי ה-Ice Lake מצליח להציג הפרש ביצועים משמעותי מול מעבדי ה-EPYC של AMD, כאשר בהשוואה למעבד EPYC 7742 בעל 64 ליבות, מעבד Xeon בעל 32 ליבות הצליח להציג ביצועים משופרים בעד פי 1.2 בסימולציות דינמיקה מולקולרית NAMD, עד פי 1.3 בסימולציות מונטה קרלו ועד פי 1.2 בסימולצית מידול מולקולרי LAMMPS.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

ביצועי מעבדי Xeon Scalable דור 3 Ice Lake (מקור אינטל)

מעבדי ה-Xeon הבאים של אינטל הם אינם הפתרון היחיד של החברה לשוק ה-HPC, כאשר החברה צפויה להשיק בהמשך את מאיץ ה-Xe-HPC הגרפי מבוסס ארכיטקטורת ה-Xe הגרפית החדשה של החברה. עם זאת, יש לציין גם כי אינטל השוותה את הדור הבא של מעבדי ה-Xeon לדור הנוכחי של AMD, ה-EPYC Rome מבוססי ליבות ה-Zen 2, כאשר החברה צפויה להשיק בקרוב את מעבדי ה-EPYC Milan מבוססי ליבות ה-Zen 3 החדשות של החברה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים