שיאומי רושמת צמיחה במשלוחי הטלפונים לצד עליה ברווחיות ברבעון השלישי

שלט שיאומי בחנות בסין צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי

שיאומי (Xiaomi) פירסמה היום (ג’, 24.11) את תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר, דרכן אנו למדים על עליה מרשימה שהשיגה החברה בהכנסות, אשר צמחו ב-34.5% משנה לשנה, כאשר חטיבת המובייל מדווחת על צמיחה של קרוב ל-50% משנה לשנה בהכנסות, יחד עם כמות משלוחי טלפונים שעמדה על 46.6 מיליון מכשירים במהלך הרבעון.

את הרבעון השלישי מסכמת שיאומי עם הכנסות של כ-72.2 מיליארד יואן (כ-11 מיליארד דולר), נתון המשקף לה צמיחה שנתית של 34.5%, זאת יחד עם צמיחה של מעל 100% ברווח התפעולי, זה עמד על כ-6.7 מיליארד יואן (כמיליארד דולר) מול כ-3.3 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד.

חטיבת המובייל של שיאומי עדיין תופסת את החלק הארי בהכנסות, ועם נתון של כ-47.6 מיליארד יואן (כ-7.2 מיליארד דולר) ברבעון השלישי, היא תופסת נתח של 66% מסך הכנסות החברה ברבעון ומציגה צמיחה שנתית של כ-47.5%. בשיאומי מציינים כי במהלך הרבעון נשלחו 46.6 מיליון יחידות של טלפונים ברחבי העולם, נתון המייצג עליה שנתית של כ-45.1%. בחברה מעדכנים כי מחיר המכירה הממוצע (ASP) של הטלפונים עלה מעט (1.5%+) משנה לשנה הודות למכירות מוצלחות של דגמי שוק ביניים והשוק הגבוה, והוא עומד נכון לסוף ספטמבר 2020 על 1022.3 יואן, הם כ-155 דולרים.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

חלק בלתי נפרד מהצלחתה של שיאומי ברבעון השלישי של השנה מגיע מהשווקים הבינלאומיים אשר מחוץ לסין, ההכנסות מאלו היוו 52.1% מסך הכנסות החברה ברבעון השלישי. בחברה מציינים עליה של יותר מ-100% במשלוחי טלפונים ברחבי אירופה (צרפת, איטליה וגרמניה, ואף שלא קיימת בדוחות החברה התייחסות ספציפית לישראל, דוחות החברה מזכירים צמיחה של 156.7% במשלוחי טלפונים באיזור המזרח התיכון, זאת על פי נתוני חברת המחקר Canalys.

חטיבת המובייל לא הייתה הגורם היחיד שהוביל לעליה בהכנסות החברה ברבעון השלישי, כאשר הדגש ההולך וגדל על תחומי האינטרנט של הדברים ומוצרי הלייפסטייל של החברה הוביל לעליה של כ-16% בהכנסות חטיבה זו משנה לשנה. בחטיבה זו ניתן למצוא מוצרים כמו השעונים וצמידי הכושר החכמים של החברה, בהם גם ה-Mi Band 5 אותו הזכירה היצרנית Huami עם פרסום דוחותיה מוקדם יותר היום, וגם שואבי האבק, טלוויזיות ה-Mi TV ומסכי המחשב של החברה, חלקם אף הושקו בשנה האחרונה בישראל.

לדוחות החברה המלאים (PDF, באנגלית)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים