גאדג’טי מסקר: Yamaha TW-E3 – דגם הכניסה של ימאהה לשוק אוזניות ה-True Wireless

אוזניות Yamaha TW-E3 (צילום: רונן מנדזיצקי) אוזניות Yamaha TW-E3 (צילום: רונן מנדזיצקי)

זה מעט מוזר, אבל אנחנו לקראת סופה של שנת 2020, והנה רק עכשיו מגיעה אחת מחברות האודיו הוותיקות והמוכרות בעולם עם אוזניות נטולות חוטים (True Wireless) משלה. ימאהה חשפה 3 זוגות אוזניות TWS ראשונות רק באוקטובר 2020, ואחד מזוגות אלו נחת על שולחננו. מדובר בדגם הכניסה Yamaha TW-E3, אשר מציע טכנולוגיות אודיו מתקדמות בתחום מבית ימאהה וקוואלקום, עם חיי סוללה טובים ומחיר של כ-460 ש”ח בישראל.

Yamaha TW-E3: עיצוב, הפעלה ושימוש ראשוני

מבט ראשוני על האוזניות החדשות של ימאהה, וכן על קופסת הטעינה שלהן, לא מותיר רושם גדול במיוחד. אקדים ואומר כי בחברה ככל הנראה שמו דגש על איכות האודיו תחילה, ואת כל היתר שמו מעט בצד. זו החלטה טובה עבור מי שמצפים לקבל ביצועי שמע טובים מחברת אודיו מוכרת כמו ימאהה, במיוחד במחיר בו הן מוצעות, אך בצד העיצוב והנוחות יש לה עוד דרך ארוכה לעבור.

ההפעלה הראשונית של האוזניות פשוטה למדי, זאת בשל אפשרות הקישור המהירה לאוזניה אחת, זו תחבר באופן מיידי גם את האוזניה השנייה, כאשר המקור שישדר את המוסיקה לאוזניות יעשה זאת ישירות לשתי האוזניות בנפרד. לאחר החיבור הראשונה, המתבצע עם בלוטות’ 5.0, האוזניות יתחברו מחדש למכשיר אליו צומדו אחרון באופן אוטומטי בכל הוצאה מקופסת הטעינה. קופסת הטעינה עצמה מציעה עיצוב אנמי למדי, לבן במקרה שלנו, כשקיים גם דגם בצבע שחור בישראל ובאופן כללי קיימים גם שני צבעים נוספים – כחול-ירקרק וורוד, אם כי את אלו לא הצלחנו לאתר בארץ.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

האוזניות מגיעות עם 4 סוגים שונים של מתאמים ובחירה לא נכונה של המתאם יכולה לגרום לתחושת אי נוחות באוזן. עבורי המתאם שהגיע על האוזניות היישר מהקופסה סיפק את האטימה הטובה ביותר, ועזר לאוזניות לשבת באופן יציב באוזן, אם כי זה הגיע עם תחושת ואקום לא נעימה באוזן ולאחר שימוש ממושך (מעל שעה) הרגשתי תחושת אי נוחות מוגברת. שימוש במתאם מעט קטן יותר הקל באופן משמעותי על השימוש השוטף באוזניות, אך למרות שמדובר במידה הקטנה רק במעט, גרם המתאם הקטן יותר לתזוזה באוזניים מידי פעם ולאטימה טובה מעט פחות.

מתאמים לאוזניות Yamaha TW-E3 (צילום: רונן מנדזיצקי)
מתאמים לאוזניות Yamaha TW-E3 (צילום: רונן מנדזיצקי)

ההפעלה השוטפת של האוזניות מתבצעת מהאוזניות עצמן על ידי לחיצה פנימה של כפתור. מדובר בשיטה שרואים פחות ופחות בעולם אוזניות ה-True Wireless, מהסיבה הפשוטה שזה לא נעים במיוחד ללחוץ את האוזניה פנימה אל תוך האוזן כדי להפעיל, לעצור שיר, לענות לשיחות ועוד. ימאהה החליטה ללכת על בטוח עם כפתורים לחיצים באוזניות, אלו לא יספקו תקלות כפי שיכולים כפתורי המגע הקיימים ברבות מהאוזניות בשוק – אבל זה לא ממש נוח.

האוזניות תומכות גם בתקן IPX5 להגנה מפני זיעה ומים, מעט גבוה יותר מתקן IPX4 השכיח במרבית אוזנית ה-True Wireless, כך שתוכלו להשתמש בהן במהלך פעילויות ספורטיביות. הן גם מחזיקות היטב באוזניים במהלך תנועה, אם כי כאן הדבר תלוי בבחירת המתאם הנכון לאוזניות, ואם אתם זקוקים לעזרה נוספת תוכלו להתקין את המתאם הייעודי הכולל סנפיר שיחזיק את האוזניות טוב יותר באוזניים.

לצד האוזניות קיימת גם אפליקציה (Headphones Controller), זו לא מאפשרת לבצע הרבה. תוכלו לבדוק באמצעותה עדכוני קושחה לאוזניות, לצפות במחוון סוללה ולהפעיל או לכבות את פונקציית ה-Care של ימאהה. מעט חסר היה לי אקוולייזר לשליטה ידנית, שלא קיים דרך האפליקציה.

קופסת אוזניות Yamaha TW-E3 (צילום: רונן מנדזיצקי)
קופסת אוזניות Yamaha TW-E3 (צילום: רונן מנדזיצקי)

איכות שמע וחיי סוללה

אם יש מקום בו אין ספק כי ימאהה שמה עליו את הדגש, הרי שזוהי איכות האודיו. בימאהה שילבו בין הידע של החברה בתחום, יחד עם טכנולוגיות מתקדמות אחרות כמו AptX ו-TWS Plus של קוואלקום וגם AAC ו-SBC, אלו יאפשרו לקבל רמת שמע טובה במכשירים תומכים, ללא שיהוי. בבדיקה מול סרטוני יוטיוב, לא הצלחתי להבחין בשיהוי באודיו מול התמונה הנצפית בוידאו בקליפים לשירים וגם לא בסרטונים בהם דיבורים בלבד.

תכונה נוספת הזמינה באוזניות היא פונקציית ה-Listening Care של יאמהה, שנועדה לשמור על האוזניים שלכם מפני התפרצויות סאונד חזקות במיוחד וגם להדגיש צלילים בקצוות כך שתוכלו לשמוע היטב את הצלילים בתחומי התדר הגבוהים והנמוכים גם כאשר עוצמת הווליום אינה גבוהה.

איכות השמע המתקבלת דרך דרייברים בגודל 6 מ”מ הזמינים באוזניות מרשימה מאוד, במיוחד עבור המחיר בו הן מוצעות. ישנו דיוק גבוה על הצלילים הנמוכים (בס), ולא מצאתי צורך אמיתי בהגברה נוספת של הבס, אך מאחר ונתקלתי בעבר באוזניות שמספקות דגש גבוה יותר על הצלילים הנמוכים, כאן הוא בדיוק המקום בו היה חסר לי האקוולייזר שאינו זמין באפליקציה, אם רק עבור מי שאוהבים “לפוצץ” את האוזניים.

ההפרדה בין הצלילים מתבצעת ברמה טובה למדי, והצלילים בתדרים הגבוהים עד הנמוכים מדויקים למדי, כאשר בהפעלת פונקציית ה-Listening Care דרך האפליקציה הצלחתי גם להבחין באותם צלילי קצוות המודגשים היטב בעוצמות שמע נמוכות יותר.

אוזניות Yamaha TW-E3 (צילום: רונן מנדזיצקי)
אוזניות Yamaha TW-E3 (צילום: רונן מנדזיצקי)

שתי תכונות שחסרות בדגם הכניסה TW-E3 אשר קיימות בדגמים המתקדמים יותר, הן תכונת ההאזנה לסביבה, הקיימת בדגמי ה-E5 וה-E7, ותכונת סינון הרעשים האקטיבי (ANC), הקיימת בדגם ה-E7 בלבד. זוג האוזניות הנוספות לא נמכרות בשלב זה בישראל.

חיי הסוללה אותם מבטיחה יאמהה עומדים על 6 שעות שימוש עבור כל טעינה, כשקופסת הטעינה תספק עד 3 טעינות נוספות, או 18 שעות, כך שתגיעו ל-24 שעות שימוש רציף באוזניות. בפועל עומדת ימאהה בהבטחותיה, כשהצלחתי לקבל בממוצע 6 שעות שימוש עבור כל טעינה. קופסת הטעינה גם היא עומדת בהבטחה, כשהיא ניתנת לטעינה חוזרת דרך מחבר USB-C ומציעה נורית קטנה בחלקה האחורי המעידה על טעינת האוזניות כאשר הן ממוקמות בתוכה דרך חיבור מגנטי.

השורה התחתונה

דגם הכניסה TW-E3 של ימאהה לשוק אוזניות ה-True Wireless מספק את הסחורה בצד השמע, עם איכות מרשימה ודיוק בצלילים הנמוכים (בס) והגבוהים. טכנולוגיות האודיו הזמינות באוזניות מאפשרות חיבור קל ופשוט בפעם הראשונה וגם לאחר מכן, כשהן שומרות על רמת שיהוי נמוכה ומציעות אפשרות להפעלת טכנולוגיית ה-Listening Care של ימאהה שתדגיש את הצלילים בקצוות גם בעוצמות שמע נמוכות.

בכל צד שאינו קשור לאודיו עושה רושם כי לימאהה עדיין כברת דרך ארוכה. העיצוב של האוזניות לא מלהיב, הן נוחות פחות מהרבה אוזניות הקיימות בשוק וההפעלה באמצעות כפתורים לחיצים מעיקה על חווית השימוש השוטף וגרמה לי לחזור ולתפעל את האוזניות מהמכשיר הנייד, במקום מהאוזניות עצמן (אם כי זו לא החוויה הרעה ביותר שלי מתפעול אוזניות). האפליקציה גם היא לוקה בחסר ולא מציעה אפשרות לכוונון ערוצי האודיו באמצעות אקוולייזר, כשהיא מסתפקת בתכונות בסיסיות בלבד.

מחיר: 460 ש”ח (אחריות לשנה, יבואן רשמי אס.ג’י. אלקטרוניקה)

מה אהבנו?

  • צלילים מדויקים ובסים מודגשים היטב
  • חיי סוללה
  • בלוטות’ 5.0 עם AptX
  • עמידות במים וזיעה בתקן IPX5
  • תכונת Listening Care
  • תמיכה בעוזרות הקוליות סירי וגוגל אסיסטנט

ומה לא?

  • עיצוב ונוחות כללית
  • כפתורי שליטה לחיצים באוזניות
  • ללא אקוולייזר באפליקציה
  • ללא סינון רעשים (ANC)
  • ללא מצב האזנה לסביבה

*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים