שירות AWS של אמזון מוסיף אפשרות השכרה של שרתי מק וירטואלים למפתחים

חברת אמזון (Amazon) הכריזה על הרחבת אפשרויות שרתי ה-EC2 (ר”ת Elastic Compute Cloud) בחטיבת מחשוב הענן AWS (ר”ת Amazon Web Services) של החברה, עם הוספת אפשרות להשכרת מכונות וירטואליות המריצות את מערכת ה-macOS של אפל, זאת נוסף למכונות ווינדוס ולינוקס אותן החברה הציעה עד עכשיו.

בעוד שרוב המשתמשים בארץ מכירים את אמזון בעיקר בתור חנות אינטרנט מקוונת, חטיבת מחשוב הענן, ה-AWS של אמזון,  היא אחת מהחטיבות הרווחיות ביותר שלה, שרשמה רווח תפעולי בגובה כ-10 מיליארד דולר ב-9 החודשים הראשונים של השנה, כששירותי הענן אותם היא מספקת מפעילים שירותי אינטרנט מרובים ברחבי הרשת, בהם ספוטיפיי, Adobe, Airbnb, נטפליקס ורבים אחרים.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

עד היום החברה הציעה אפשרות להשכרת שרתי ווינדוס או לינוקס וירטואליים בלבד, וכעת היא מוסיפה אפשרות חדשה ללקוחות בדמות ה-Amazon EC2 Mac Instances, שרתים וירטואלים המשתמשים במחשבי המק מיני של החברה המבוססים על מעבדי אינטל, ולא המק מיני החדש המבוסס על שבב ה-M1 של אפל. משתמשים המעוניינים לפתח על גבי מחשבי המק מיני יוכלו לבחור בשימוש במערכות macOS מסוג Mojave 10.4 או Catalina 10.15 ובהמשך גם ב-Big Sur 11.0.

השינוי החדש לשרות ה-AWS של אמזון יאפשר למפתחים להשתמש בכלי הפיתוח Xcode ו-Swift המיועדים לאפל ללא הצורך להחזיק מחשבי מק יעודיים באופן פרטי, אלא להשכיר שרתים וירטואליים ישירות מאמזון. נכון לרגע ההכרזה הרשמי, שרתי המק מיני החדשים יהיו זמינים בחלק מחוות שרתי ה-AWS של אמזון, כאשר החברה צפויה לשלב גם שרתי מק מיני חדשים המבוססים על שבב ה-Apple M1 במהלך 2021.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים