סיכום 2020 בהורדות פיראטיות: המנדלוריאן מטפסת למקום הראשון

בייבי יודה תמונה: דיסני

בעוד פלטפורמת הסטרימינג דיסני פלוס צוברת עליות מעודדות במספר המנויים, נראה כי אפילו המחיר הזול של השירות לא מצליח למנוע מן החברה לשלוט גם בתחום ההורדות הבלתי חוקיות. על פי אתר Torrent Freak, המפרסם מידי שנה את רשימת הסדרות שהורדו הכי הרבה באופן פיראטי, השנה חטפה את התואר הסדרה “המנדולוריאן”.

אחרי שנים שבהן הטבלה נשלטה בכל שנה על ידי “משחקי הכס”, זו הגיע לסיומה ב-2019, ושנת 2020 השאירה מקום פנוי בפסגה. “המנדולוריאן” חטפה את המקום הראשון לאחר שבשנה שעברה מוקמה במקום השלישי. הדירוג הגבוה אינו מפתיע בהתחשב בפופולריות של הסדרה וכן בעובדה שהיא משודרת בדיסני פלוס, שירות אשר עדיין לא זמין ברוב העולם.

מספר סדרות “התחרו” השנה על התואר של הסדרה המלהיבה ביותר את המורידים הפיראטיים, ביניהן “הבנים” (The Boys) של אמזון פריים ו“ווסטוורלד” של HBO. יחד עם “המנדולוריאן” מדובר בשלוש סדרות המשודרות בפלטפורמות סטרימינג שונות, כך שהצרכנים החוקיים נאלצו לשלם על שלושה מנויים נפרדים אם רצו לצפות בכולן.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

מספר סדרות חדשות הפציעו ברשימה השנה בפעם הראשונה. “מסע בין כוכבים: פיקארד” שהחזירה למסך את פטריק סטיוארט בתפקידו האיקוני משנות ה-90 התברגה במקום החמישי ו“זר” (The Outsider), מיני סדרה חדשה המבוססת על ספרו של סטיבן קינג, לקחה את המקום השמיני.

נתון מעניין הוא שאף סדרה מקורית של נטפליקס לא נכנסה לרשימה, ולא בהכרח עקב חוסר פופולריות. נטפליקס מחזיקה בכ-195 מיליון מנויים ברחבי העולם והצורך הפיראטי בה אינו גדול כפי שהוא בפלטפורמות החדשות יותר או היקרות יותר כמו HBO Max – פלפורמה שתכניה היו פופולריים למדי השבוע באתרי ההורדות – טורנט פריק דיווחו כי הסרט “וונדר וומן 1984” ששודר בה היה הסרט שהורד הכי הרבה פעמים בשבוע האחרון.

הנתונים שמציגה טורנט פריק כוללים פרטים שנאספו אודות הורדות של פרקים יחידים ולא חבילות של עונות מלאות. את הרשימה המלאה ניתן לראות כאן:

1. המנדלוריאן (The Mandalorian) – עלייה מהמקום השלישי בשנה שעברה

2. הבנים (The Boys)

3. ווסטוורלד (Westworld)

4. הויקינגים (Vikings)

5. מסע בין כוכבים: פיקארד  (Star Trek: Picard)

6. ריק ומורטי (Rick and Morty) – עלייה מהמקום השמיני בשנה שעברה

7. המתים המהלכים (The Walking Dead) – ירידה מהמקום השישי בשנה שעברה

8. הזר (The Outsider)

9. החץ (Arrow) – עלייה מהמקום העשירי בשנה שעברה

10. הפלאש (The Flash) – ירידה מהמקום השביעי בשנה שעברה


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים