אפליקציית סיגנל מתעדכנת ומוסיפה תכונות הקיימות בוואטסאפ

אפליקציית סיגנל צילום: רונן מנדזיצקי

אפליקציית המסרים המיידיים סיגנל (Signal), שזכתה לפופולריות אדירה לאחר “שינוי מדיניות הפרטיות הבעייתי של וואטסאפ”, שיחררה גרסת בטא חדשה למכשירי האנדרואיד ו-iOS המראה כי מפתחי האפליקציה מנסים לחזק את עצמם כאלטרנטיבה בטוחה ופרטית יותר לוואטסאפ עם הוספת פיצ’רים חדשים הקיימים באפליקציות מתחרות, כמו האפשרות להחלפת רקעים בשיחות, סטיקרים מונפשים ושדה “אודות” בפרטי המשתמש באפליקציה.

בניגוד לשלל אפליקציות המסרים המיידיים הקיימים כיום בשוק, אפליקציית סיגנל הצליחה לצבור פופולריות עצומה תוך פרק זמן קצר מאוד לאור הדגש המוגבר שלה על פרטיות המשתמשים, דבר שהפך רלוונטי מתמיד לאחר שינוי המדיניות של וואטסאפ (שהספיק לקבל כבר דחיה). בעוד שאפשרויות האבטחה המתקדמות יותר של סיגנל חשובות, הדבר המשמעותי יותר מגיע בדמות העובדה כי היא מפותחת על ידי קרן ללא מטרות רווח ולכן המידע הפרטי של המשתמשים בה פשוט לא מעניין אותה, מה שמגביר את הפופולריות שלה בקרב המשתמשים כיום.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

עם זאת, קיים הבדל בין לצבור משתמשים חדשים והיכולת לשמור עליהם לאורך זמן. דבר שמחייב את מפתחי סיגנל לשדרג את האפליקציה ולהוסיף פיצ’רים אותם ניתן למצוא באפליקציות מתחרות דוגמת וואטסאפ וטלגרם. בין האפשרויות החדשות ששולבו בגרסת הבטא האחרונה של האפליקציה אפשר למצוא:

  • רקעים מותאמים – משתמשים יוכלו לבחור ברקע אחורי מותאם נפרד לכל שיחה רגילה או שיחה קבוצתית, עם אחד מתוך 21 רקעים מובנים או בתמונה מגלריית התמונות.
  • סטיקרים מונפשים – בעוד שסטיקרים רגילים היו קיימים בסיגנל גם קודם לכן, בגרסת הבטא נוסף סט סטיקרים מונפש ראשון תחת השם Day By Day, מה שמיישר קו בינה ובין מתחרותיה.
  • אודות – שדה טקסט פשוט וחדש בפרופיל של משתמשי האפליקציה, המאפשר להם לתת תיאור קצת אודותם.

למרות שלא מדובר בפיצ’רים גדולים במיוחד, זהו צעד ראשון אותו מפתחי סיגנל עושים עם מנת להפוך את השימוש באפליקציה למוכר ונוח יותר למשתמשים החדשים שעברו אליה בחיפוש אחר אפליקציית מסרים מיידיים בטוחה השומרת על הפרטיות שלהם.

פיצ’רים חדשים בסיגנל בטא (מקור androidpolice)

הפיצ’רים החדשים זמינים כרגע רק למשתמשי הבטא של אפליקציית סיגנל (הורדה: אנדרואיד / אייפון / ווינדוס), עם צפי לזמינות גם בגרסה הרגילה בקרוב.

בעוד שסיגנל נועדה להיות בעיקר פתרון מאובטח להעברת מסרים מיידיים בין משתמשים, העובדה כי האפליקציה הכפילה פי 5 את כמות ההורדות שלה באנדרואיד בלבד, מ-10 ל-50 מיליון התקנות, מחייבת את מפתחי האפליקציה להשקיע יותר בהוספת פיצ’רים אחרים, דוגמת אלו שהתווספו בבטא הנוכחית, על מנת להתאים את עצמם יותר למשתמשים החדשים המגיעים מאפליקציות כמו ווטאסאפ, כאשר אין ספק כי נזכה לראות פיצ’רים נוספים מוואטסאפ וטלגרם שיגיעו בעתיד הקרוב גם לאפליקציית סיגנל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים