דיווח: סמסונג תשתף פעולה עם AMD לפיתוח מעבד שיתחרה בזה של אפל

שלט לוגו סמסונג בתערוכת IFA 2017 בברלין צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

סמסונג זה עתה השיקה את המערכת על שבב מדגם Exynos 2100, זו תגיע עם מכשירי ה-Galaxy S21 שיושקו בסוף החודש גם בישראל. השבב החדש מבקש להתחרות ראש בראש אל מול ה-Snapdragon 888 של קוואלקום וה-A14 Bionic של אפל, כשמבחני ביצועים ראשונים שפורסמו ברשת כבר החלו להראות תוצאות מרשימות הממקמות את ה-Exynos 2100 בעמדה טובה מול השבב של קוואלקום, אך נדמה כי עדיין קיימים פערים מסוימים בתחום הגרפי.

על מנת שתוכל להציג ביצועים התואמים לביצועים המרשימים אותם מציגה אפל במכשיריה, סמסונג מתכננת מערכת על שבב חדשה אותה תפתח בשיתוף פעולה עם AMD, זאת על מנת שתוכל לדחוף קדימה את תחום הגרפיקה, כך על פי דיווח המגיע מסין.

הדיווח מציג מידע ראשוני ולא מאומת של הביצועים הגרפיים של השבב החדש מול אלו של ה-A14 Bionic מבית אפל, לפיהם מצליח השבב של סמסונג לספק תוצאות טובות יותר:

  • מבחן Manhattan 3.1 של GFXBench: עם 181.8FPS לשבב של סמסונג ו-146.4FPS לשבב של אפל.
  • מבחן Aztek Normal Tier של GFXBench: עם 138.25FPS לשבב של סמסונג ו-79.8FPS לשבב של אפל.
  • מבחן Aztek High Tier של GFXBench: עם 58FPS לשבב של סמסונג ו-30.5FPS לשבב של אפל.

כדי שנוכל לקבל פרספקטיבה על נתונים אלו, העמדנו את ה-Galaxy S21 המשתמש בשבב ה-Exynos 2100 במבחן של GFXBench, ואלו התוצאות שקיבלנו:

  • מבחן Manhattan 3.1 של GFXBench: עם 83FPS
  • מבחן Aztek Normal Tier של GFXBench: עם 68FPS
  • מבחן Aztek High Tier של GFXBench: עם 40FPS

שיתוף הפעולה עם סמסונג הוא לא דבר חדש ושתי החברות הודיעו עליו באופן פומבי עוד ביוני 2019, כשכעת נדמה שפירותיו הראשונים עומדים להבשיל. כחלק משיתוף הפעולה, הודיעו שתי החברות כי סמסונג תשתמש בטכנולוגיית ה-RDNA(ר”ת Radeon DNA) של AMD במכשירים בעלי צריכת חשמל נמוכה וביצועים גבוהים.

על פי ההערכות בדיווח, סמסונג תכריז על השבב החדש עוד השנה, כך שייתכן ונראה אותו מגיע למכשירי הדגל הבאים אותם היא מתכננת להשיק, אלו עשויים להיות דגם Galaxy Note או Galaxy Z Fold חדשים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים