הערכות: זהו המפרט הטכני של ה-Apple Car

פלטפורמת הרכב החשמלי E-GMP (מקור יונדאי)

מידע חדש המגיע מהאנליסט Ming-Chi Kuo, המסקר בקביעות את חברת אפל, מצביע על כך כי המכונית החשמלית של אפל, ה-Apple Car, צפויה להתבסס על פלטפורמת הרכב החשמלי E-GMP (ר”ת Electric-Global Modular Platform) המודולרית של יונדאי (Hyundai) שהוצגה בסוף 2020 ונועדה לשמש כבסיס למגוון תצורות רכבים חשמליים, כאשר בנוסף לכך המידע החדש מצביע על האפשרות כי אפל תשתף פעולה עם יצרני רכב נוספים בהמשך.

המידע החדש מצטרף לדיווח הקודם על השקעת המיליארדים הצפויה של אפל בקיה, חברה בת של יונדאי, כאשר בנוסף לשיתוף הפעולה עם יונדאי-קיה, מסתמן כי אפל לא תגביל את עצמה רק בהן ותשתף פעולה בתחום הרכב גם עם יצרניות הרכב ג’נרל מוטורס (General Motors) האמריקאית וקבוצת PSA האירופאית, שיתוף פעולה שצפוי להתמקד בדגמי הרכב העתידיים יותר של החברה או בשווקים נוספים מחוץ לארה”ב במקרה של PSA.

המפרט הטכני של ה-Apple Car

למרות שלא מדובר במידע וודאי נכון לרגע זה, מתוך ההערכה כי רכב ה-Apple Car יתבסס על פלטפורמת ה-E-GMP המודולרית של יונדאי ניתן לקבל מידע ראשוני על היכולות הטכניות של הרכב. פלטפורמת ה-E-GMP תוכל להגיע עם עד שני מנועים חשמליים המספקים יכולת האצה מ-0 ל-100 קמ”ש בפחות מ-3.5 שניות, עם מהירות מירבית של כ-260 קמ”ש, כאשר טווח הנסיעה יעמוד על מעל 500 ק”מ בטעינה מלאה, עם יכולת טעינה מהירה של 80% מנפח הסוללה ב-18 דקות.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

פלטפורמת הרכב החשמלי E-GMP (מקור יונדאי)

בעוד הצפי הקיים על השקת רכב ה-Apple Car מדבר על שנת 2024, הדיווח החדש מצביע על כך שאפל צפויה להשיק את הרכב ב-2025 לכל המוקדם.

בהנחה והמידע הקיים על השקעת אפל בקיה המקושרת ליונדאי אכן נכון, השימוש בפלטפורמת ה-E-GMP החדשה של יונדאי נראית כצעד סביר למדי עבורה. עם זאת, העובדה כי מדובר בפלטפורמה שנועדה להיות מודולרית במיוחד מקשה עלינו לנחש באיזה תצורה היא תגיע ברכב ה-Apple Car של אפל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים