נוקיה מתגרה: “חכו שתראו את מכשירי Windows Phone Apollo שלנו” (עדכון: Apollo באמצע 2012)

מכשהוכרזה העסקה של נוקיה עם Windows Phone, עלו שאלות ותהיות רבות כיצד תצליח נוקיה להבדיל את עצמה מיתר היצרניות – לרבות HTC וסמסונג – אשר עושות שימוש במערכת ההפעלה הניידת של מיקרוסופט. נוקיה בתגובה, הבטיחה לנו אפליקציות ותכונות ייחודיות ואף שינויי ממשק משמעותיים, מה שמיקרוסופט לא איפשרה עד כה לאף יצרנית אחרת. אתמול, כשהוכרזו Lumia 800 ו-Lumia 710, מכשירי ה-Windows Phone הראשונים של נוקיה, התמונה היתה שונה (או יותר נכון – זהה) לגמרי: מדובר באותו ממשק מוכר של Windows Phone עם עוד כמה אפליקציות לא רעות של נוקיה כתוספת.

ניקלס סוואנדר, סגן נשיא מחלקת השיווק בנוקיה שהתראיין לפני כמה שעות לאתר techradar ונשאל על הנושא, השיב כי בעת שבה נוקיה החלה להתייחס לתוכנה של מכשירי ה-WP היעודיים שלה, עדכון Mango כבר היה על סף שחרור ולא ניתן היה לבצע בו שינויים מהותיים שכאלו בפרק זמן קצר כל-כך. העתיד הקרוב של Windows Phone טומן בתוכו שתי גרסאות תוכנה חדשות: Tango שתיועד בעיקר למכשירים בעלות נמוכה ותביא גם לראשונה תמיכה בקישוריות LTE ו-Apollo שתיקרא גם Windows Phone 8 ותביא תמיכה ברזולוציות מסך גבוהות ובמעבדים מרובי ליבות.

אנו מתדיינים רבות עם מיקרוסופט. אחד הפרויקטים שלנו כרגע הוא להביא מכשירים מתקדמים לרף מחיר נמוך במיוחד. נעשה זאת באמצעות מומחיות הנדסית עשירה שלאו דווקא קיימת במיקרוסופט. Lumia 800 ו-710 לא יספיקו לנו בכדי לכבוש את השוק, אך זו התחלה טובה לפורטפוליו שלנו, חכו שתראו את Apollo“.

גם סטיבן אילופ מנכ”ל נוקיה רמז במסגרת אירוע Nokia World שהתסיים לפני דקות אחדות כי מכשירי נוקיה נוספים מבוססי Windows Phone ייחשפו בקרוב (אולי ב-MWC?), אולם לא ברור עדיין עם איזו גרסה של מערכת הפעלה הם ייצאו לאוויר העולם.

עדכון (19:46) – מייקל אלבהר, סמנכ”ל מחלקת המסחר בנוקיה, מסר כי עדכון Apollo ל-Windows Phone ישוחרר באמצע 2012 ויעלה את מספר הגרסה ל-8, כפי ששוער עד כה. בנוסף מסר אלבהר כי במערכת תשולב טכנולוגיית ה-NFC וכן שירותי המיפוי של נוקיה ו-Navteq אשר יוטמעו כחלק בלתי נפרד ממנה.

(מקור – PhoneArena)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים