ההפסד של סלקום התרחב בשנת 2020, תזרים המזומנים גדל

שלט לוגו סלקום (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

חברת סלקום פירסמה היום את דוחותיה הכספיים לסיכום שנת 2020, בהם הציגה הכנסות בגובה של כ-3.7 מיליאד דולר, בדומה לנתון שהוצג ב-2019, הפסד נקי שצמח מ-107 מיליון ב-2019 לסך של 170 מיליון ש”ח בסוף שנת הקורונה (2020) ותזרים מזומנים שצמח ב-19% משנה לשנה והסתכם בכ-250 מיליון ש”ח.

בעקבות השקת רשת הסיבים של בזק, בסלקום מזכירים כי רשת הסיבים שלה כבר קיימת מזה זמן מה, וזמינה נכון להיום (ד’) בכ-105 אלף שכבר מחוברים לתשתית הסיבים של החברה, הזמינה עבור כ-600 אלף משקי בית.

את שנת 2020 מסכמת סלקום עם 2.204 מיליון מנויים, עליה של 16.8% משנה לשנה, המיוחסת ברובה למנויים של גולן טלקום, שרכישתה הושלמה במהלך 2020, כשבחברה מציינים כי גולן תרמה 20 מיליון ש”ח לשורת הרווח בארבעה החודשים לאחר השלמת רכישתה. בסלקום מזכירים בנוסף גם שינוי בדרך הספירה של המנויים, ומציינים כי כ-427 אלף מנויי חבילות דאטה בלבד אינם נספרים עוד כחלק ממצבת המנויים העיקרית של החברה, זאת בשל ההכנסה הזניחה שהם מניבים לחברה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) ירדה ל-47.3 ש”ח בסוף 2020, זאת לעומת נתון של 50.7 ש”ח שנה קודם לכן. מדובר בירידה של 6.7% הנובעת, לדברי החברה, מהשחיקה המתמשכת בתעריפי שירותי הסלולר כתוצאה מהתחרות בשוק הסלולר והירידה בהכנסות משירותי הנדידה שהגיעה בעקבות מגבלות הנסיעות בעולם במהלך “שנת הקורונה”.

בתחום הטלוויזיה רשמה סלקום tv ירידה שנתית של 6,000 מנויים, כאשר בתום 2020 מעידה החברה על 252 אלף מנויי טלוויזיה, ירידה של 2.3% משנה לשנה. נזכיר כי סלקום שינתה את מודל ספירת מנויי הטלוויזיה עוד בתום הרבעון הראשון של 2020 (קראו על כך כאן), אז מחקה 19 אלף מנויים מרשומותיה, מה שגם מסביר את הירידה השנתית במספר המנויים בהשוואה לנתוני שנת 2019.

השוואת מפרטים