דיווח: סמסונג תרכוש מסכי OLED מהיריבה הגדולה LG

טלוויזיות QLED 8K של סמסונג (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

חברת סמסונג אלקטרוניקס (Samsung Electronics) מנהלת מגעים עם LG Display, חטיבת ייצור המסכים של LG, לרכישת מיליוני פאנלי OLED שנועדו לשימוש בטלוויזיות של החברה, כך לפי מספר מקורות המגיעים מדרום קוריאה. מדובר בשינוי כיוון גדול עבור סמסונג, ש”פרשה” מתחום מסכי ה-OLED הגדולים לפני מספר שנים ואף תכננה הפסקת ייצור מסכי LCD לטובת טכנולוגיות חדשות יותר.

לפי הדיווח החדש, סמסונג צפויה לרכוש מ-LG Display כמיליון פאנלי OLED במהלך החציון השני של 2021 וכ~4 מיליון במהלך 2022, על מנת להשתמש בהם עבור הטלוויזיות של החברה. זהו צעד מעט לא שגרתי מאחר וסמסונג ו-LG נחשבות למתחרות הגדולות ביותר אחת של השניה במיוחד בשוק המקומי שלהם, דרום קוריאה. עם זאת, השינוי החדש מצטרף לדחיית הפסקת ייצור מסכי ה-LCD של החברה עליו הכריזה ב-2020, כתוצאה ממצב שוק הטלוויזיות העולמי.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

ההכרזה על רכישת פאנלי OLED מ-LG Display מגיעה בזמן ש-Samsung Display, חטיבת ייצור המסכים של סמסונג ממשיכה לפתח את טכנולוגיית ה-MicroLED ו-Quantum Dot OLED, הדור הבא של טכנולוגיית ה-Quantum Dot בה משתמשת החברה כיום.

לפי הדיווחים החדשים, הסיבה המרכזית לחזרה של סמסונג לשוק מסכי ה-OLED נובעת מעליה במחירי פאנלי ה-LCD הקיימים בשוק כתוצאה ממגפת הקורונה, מה שהוביל לשחיקת הרווחים של החברות בתחום ומאלץ את סמסונג, כפי שמסתמן כעת, לבחון פתרונות אלטרנטיביים ורווחיים יותר בדמות מסכי OLED.

שיתוף הפעולה הצפוי בין סמסונג ו-LG Display מראה כי יריבות בין חברות איננה עומדת בפני חוקי הביקוש וההיצע השולטים בשוק, כאשר הדבר היחיד לו נותר לחכות הוא לראות על אילו דגמי טלוויזיות OLED תכריז סמסונג במידה והדיווחים אכן נכונים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים