פייסבוק (Facebook) פתחה אמש (ב’ 19.4) ב”הסתערות” על שוק האודיו עם השקת מגוון פתרונות חדשים, בהם ה-Live Audio Rooms, פתרון חדרי הצ’אטים הקוליים המיועד להתחרות בקלאבהאוס, Soundbites המזכיר סוג של “טיקטוק מבוסס אודיו” והוספת פודקאסטים לפלטפורמת הפייסבוק עצמה ועוד, כאשר אל כל אלו היא מתכננת להוסיף גם כלים למוניטזציה על מנת לאפשר ליוצרים בתחום האודיו להפיק הכנסות באמצעות הכלים החדשים.
ההכרזה החדשה של פייסבוק מפתיעה מעט על אף שידענו כי החברה מפתחת פתרון משלה לשוק חדרי הצ’אטים הקוליים, שהחל עם קלאבהאוס והפך לדבר החם בעולם הרשתות החברתיות. פייסבוק לא מסתפקת רק בחדרי הצ’אט הקוליים ומוסיפה תמיכה בפודקאסטים באופן מובנה ואף מציגה פתרון אודיו חדש ולא שגרתי.
פתרון האודיו הראשון והמצופה ביותר מפייסבוק בתקופה הנוכחית הוא ה-Live Audio Rooms, שיהפוך להיות לזמין במהלך הקיץ הקרוב בפייסבוק ובמסנג’ר. בשלב הנוכחי פייסבוק תחל לבצע ניסויים בפיצ’ר ה-Live Audio Rooms החדש בקבוצות ובאמצעותצ דמויות ציבוריות שונות, ובעוד שהחברה לא פירטה על אפשרויות חדרי הצ’אטים עצמם, מצילום המסך ניתן לראות כי הממשק צפוי להיות דומה לזה של קלאבהאוס ויאפשר למשתמשים להאזין לשיחות עם אפשרות “להרים יד” על מנת להצטרף לשיחה.
>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי
פודקאסטים בפייסבוק
פתרון אודיו “חדש/ישן” אותו פייסבוק מתכננת לשלב בחודשים הקרובים בתוך הפלטפורמה שלה הוא פודקאסטים (Podcasts), האפשרות הפופולרית כיום להאזין לשידורי אודיו שונים ברשת, כאשר למעשה החברה מודה שעד היום משתמשי פייסבוק שרצו להאזין לפודקאסטים “נאלצו” לעשות בשירות אחר, דבר אותו היא מתכננת “לתקן”.
ביסים של אודיו
בנוסף לפודקאסטים פייסבוק מציגה פתרון אודיו חדש בדמות ה-Soundbites, שיהפוך זמין כבר בחודשים הקרובים. מדובר בפתרון משלים לפודקאסטים, אשר לרוב מתבטאים בשידורי אודיו ארוכים יותר, בעוד ה-Soundbites הוא פשוטו כמשמעו “ביסים של אודיו”, קטעי אודיו קצרים שיגיעו בצורה המזכירה את טיקטוק, רק שבמקום קטעי וידאו קצרים אנו מקבלים קטעי אודיו קצרים.
בדומה לכלים הקיימים של פייסבוק לעריכת תמונות ווידאו לפני פרסום, החברה משיקה יחד עם ה-Soundbites עורך אודיו יעודי שיאפשר למשתמשים לערוך את ההקלטות שלהם בטרם יפרסמו אותן. ניתן למצוא פילטרי אודיו הדומים בתפקידם לפילטרים שאפשר למצוא בתמונות וסרטונים, אלו יוכלו לשנות באופן חכם את הקול של המשתמש בנוסף ליכולת הוספה חכמה של רעשי רקע או לחילופין הסרת רעשי רקע המפריעים למשתמש בהקלטה.
מוניטזציה בחיתולים
בפייסבוק ציינו כי הם בוחנים דרכים שונות שיאפשרו ליוצרי תוכן בתחומי האודיו גם להפוך את ההשקעה שלהם ביצירת תוכן למניבה, אולם מדובר בכלים שלפחות בתחילת הדרך יהיו מוגבלים למדי.
על פי פייסבוק, היוצרים בתחום האודיו יוכלו לקבל תשלום מהעוקבים שלהם באמצעות הענקת כוכבים (Stars), כלי בו משתמשת הרשת החברתית על מנת לאפשר למעריצים של היוצרים לתרום להם כסף באופן בלתי ישיר. המעריצים קונים מפייסבוק חבילות כוכבים בכסף אמיתי ויכולים לחלק את הכוכבים בין היוצרים אחריהם הם עוקבים, כאשר כל כוכב עולה 0.01 דולר והתרומה היא באותו שווי. כלומר, אם תתרמו 200 כוכבים ליוצר, הוא יקבל 2 דולר.
בפייסבוק מציינים כי יאפשרו ליוצרים לגבות גם דמי מנוי עבור הגישה לערוצי התוכן וכי הם יקימו קרן שתשקיע ביוצרים מסוימים שיצרו תוכן עבור פלטפורמת ה-Soundbites החדשה בתחילת דרכם.
אוסף “כלי האודיו” החדש של פייסבוק נועד לתת מענה לכלל צרכי המשתמשים בתחום האודיו עם פתרון שנועד להתחרות בקלאבהאוס ועשרות השירותים המתחרים ואפשרות שילוב הפודקאסטים בפלטפורמה שלה. עם זאת, הדבר המעניין ביותר מגיע בדמות ה-Soundbites – האם טיקטוק קולי יכול לעבוד? אולי מדובר על הלהיט התורן הבא בתחום או בכישלון המהדהד הבא, נדע יותר עם הפיכת ה-Soundbites לזמין.
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.