סוני מכרה 7.8 מיליון קונסולות PS5 מאז ההשקה

בקר משחק PS5 (צילום: רונן מנדזיצקי) בקר משחק PS5 (צילום: רונן מנדזיצקי)

סוני פירסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2021 וחשפה ירידה במכירות קונסולת הפלייסטיישן 5 בהשוואה לנתון שהציגה ברבעון בו הושקה הקונסולה בשנה שעברה, כאשר סך המכירות של הקונסולה החדשה עומד כעת על 7.8 מיליון בשני הרבעונים מאז הושקה, זאת לצד מכירות של 2.4 מיליון יחידות של קונסולות ה-PS4 באותה תקופת זמן. על רקע זה, ממשיך המחסור בזמינות קונסולות ה-PS5 לרכישה בישראל ובמקומות נוספים בעולם, עם טפטופים קטנים של מלאי שמגיחים מפעם לפעם ונחטפים במהירות.

ההתחלה החזקה של סוני במכירות ברבעון בו הושקה (רבעון 4 ב-2020) מצטמצמת ברבעון הראשון של השנה, כאשר בסוני מדווחים על מכירות של 3.3 מיליון קונסולות PS5 ברבעון הראשון, מול 4.5 מיליון ברבעון שקדם לו. עם זאת, המכירות של הקונסלות עדיין חזקות מאוד ותרמו לעלייה בהכנסות של חטיבת המשחקים בסוני, אלו צמחו בכ-52% משנה לשנה ועמדו על 660.3 מיליארד ין (כ-6 מיליארד דולר).

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

על אף העליה בהכנסות, ההשקעה בהשקה של ה-PS5 הובילה לירידה ברווחיות, כאשר בתום הרבעון הראשון של 2021 רשמה חטיבת המשחקים של סוני ירידה של כ-28% ברווח תפעולי, שעמד על 33 מיליארד ין (כ-303 מיליון דולר), זאת לעומת 46.2 מיליארד ין (כ-424 מיליון דולר) ברבעון המקביל ב-2020. בסוני מייחסים את הירידה ברווחיות למכירת קונסולות ה-PS5 במחיר “חדירה” הנמוך מעלות הייצור, לדבריה, כאשר לכך נוספו הוצאות נוספות לצרכי שיווק מכירות עבור הקונסולה החדשה.

בהמשך השנה מצפה סוני לגידול במכירות הקונסולות החדשות לצד חיזוק המכירות של משחקים אותם היא מפתחת במגוון סטודיואים הנמצאים בבעלותה. לצד זאת, הגיעו מוקדם יותר החודש דיווחים אודות כוונתה של סוני להרחיב את פעילותה בתחום המשחקים למובייל.

השוואת מפרטים