אפל הכפילה את הרווח שלה ברבעון הראשון של 2021

מוצרים עם מעבד Apple M1 (תמונה: Apple)

לאחר ששברה את שיא ההכנסות של כל הזמנים ברבעון שחתם את 2020, ממשיכה מגמת הצמיחה של אפל גם לרבעון הראשון של 2021. החברה פירסמה אמש (ד’, 28.4) את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה וחשפה צמיחה דו-ספרתית בכל אחת מקטגוריות המצורים שלה, כאשר חטיבות האייפון, האייפד ומחשבי המק רשמו עליות שנעו בין כ-65 ועד כ-80 אחוזים.

את הרבעון הראשון של 2021 סיכמה אפל עם הכנסות של כ-89.5 מיליארד דולר, כשהיא יותר מהכפילה את הרווח נקי משנה לשנה והציגה נתון של כ-23.6 מיליארד דולר. לאחר פרסום התוצאות הכספיות עלתה מניית החברה במסחר המאוחר בבורסת הנאסד”ק בכ-3 אחוזים.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

עליה דו-ספרתית בכל הקטגוריות

חטיבת האייפון היא החטיבה הגדולה ביותר של אפל עם נתח בהכנסות אשר עולה על 50% מסך הכנסותיה של החברה, וברבעון הראשון של השנה היא רשמה עליה של כ-65% במכירות משנה לשנה וסיכמה את הרבעון עם מכירות בגובה של כ-48 מיליארד דולר. “האייפון 12 היה המכשיר הכי פופולרי ברבעון”, ציין מנכ”ל אפל, טים קוק, אך למרות התוצאות המרשימות של חטיבת האייפון, הדגש הגדול יותר ברבעון זה נוגע לעליות מרשימות עוד יותר בחטיבות האייפד ומחשבי המק.

חטיבת האייפד רשמה עליה של כ-79% בהכנסות משנה לשנה, עם מכירות של כ-7.8 מיליארד דולר, אך שיאנית גדולה לא פחות היא חטיבת מחשבי המק, שרשמה עליה של כ-70% בהכנסות משנה לשנה עם נתון מכירות של כ-9.1 מיליארד דולר.

בשנה שעברה החלה אפל לשלב במחשבים את מעבדי ה-Apple M1 שפיתחה בעצמה על בסיס הארכיטקטורה של חברת ARM הבריטית, תוך שהיא מחליפה את מעבדי אינטל אותם נהגה לשלב במחשביה. באפל לא מציינים באופן חד משמעי כי המעבר למעבדים החדשים היה הגורם העיקרי לצמיחה במכירות מחשבי המק, אך טים קוק, ציין כי מעל 50% מרוכשי המחשבים היו קונים חדשים, מה שעשוי להעיד על רכישה של דגמים חדשים יותר, אשר מגיעים גם עם המעבדים החדשים של החברה.

נתון חשוב נוסף הוא הגידול המשמעותי של מכירות החברה בסין, אלו עמדו ברבעון הראשון של 2021 על כ-17.7 מיליארד דולר, עליה של קרוב ל-90% משנה לשנה. גם במקרה של השוק הסיני סיפק קוק התייחסות וציין כי בשוק זה עמדו מכירות מחשבי המק לרוכשים חדשים על מעל שני שליש מסך רוכשי המחשבים של החברה.

חטיבות המוצרים הלבישים, המוצרים לבית והאביזרים, הכוללת בין היתר את שעוני ה-Apple Watch, אוזניות האיירפודס ורמקולי ה-HomePod החכמים, רשמה גם היא עליה דו-ספרתית, זו עמדה על קרוב ל-25% משנה לשנה. סך מכירות החטיבה עמד על כ-7.8 מיליארד דולר.

חטיבת השירותים של אפל, אשר כוללת את שירות המוסיקה Apple Music, שירות הזרמת המדיה Apple TV Plus, חנות האפליקציות ועוד, הציגה מכירות בגובה של כ-16.9 מיליארד דולר, אלו מהוות לכ-19% מסך הכנסות החברה ברבעון.

השוואת מפרטים