111 מיליארד דולר: אפל שוברת שיא הכנסות בזכות האייפון 12

אייפון 12 פרו (צילום: רונן מנדזיצקי) אייפון 12 פרו (צילום: רונן מנדזיצקי)

אפל חשפה במהלך הלילה (ה’, 28.1) את תוצאותיה הכספיות לרבעון שחתם את שנת 2020, ובו הציגה תוצאות שיא כל הזמנים עם הכנסות של 111.4 מיליארד דולר, את אלו מלוות מכירות שיא של אייפונים ברבעון בו השיקה החברה את 4 המכשירים החדשים בסדרת האייפון 12. לצד דברים אלו, מדווחת החברה על עליה של כ-2% או 3.7 מיליארד דולר בקופת המזומנים שלה, אשר כוללת כעת 195.57 מיליארד דולר.

90 מיליון אייפונים ברבעון

חטיבת האייפון סיפקה כמחצית מהעליה בהכנסות ברבעון בו הושקה סדרת האייפון 12, כשהיא רושמת את שיא כל הזמנים עם הכנסות של כ-65.6 מיליארד דולר. השיא הקודם נקבע ברבעון הרביעי של 2017, הרבעון בו השיקה החברה לראשונה את ה-iPhone X, שהציג עיצוב חדש ושונה לאחר תקופה ארוכה. באותה עת עמדו הכנסותיה של החברה ממכירות אייפון על כ-61.6 מיליארד דולר, כשבאפל דיווחו אז על מכירות של 77.3 מיליון מכשירים.

אפל כבר לא מספקת נתונים כמותיים אודות מכירות מכשירי האייפון, אך על פי הערכותיה של חברת המחקר IDC (דרך CNBC), שלחה אפל 90.1 מיליון מכשירים במהלך הרבעון, ובמידה והערכות אלו נכונות, מדובר בכמות הגדולה ביותר של מכשירים שמכרה אפל ברבעון בודד אי פעם, כשהשיא הקודם, מהתקופה בה אפל דיווחה באופן גלוי על מכירות המכשירים, עמד על כ-78 מיליון ברבעון הרביעי של 2016, השנה בה הושק האייפון 7.

במסגרת שיחת הוועידה שהתקיימה לאחר פרסום הדוחות הכספיים, ציין מנכ”ל אפל, טים קוק, כי החברה ראתה את הצמיחה הגבוהה ביותר של שדרוגים לדגמים חדשים עם השקת סדרת האייפון 12, כאשר גם מספר המהגרים מפלטפורמות אחרות (אנדרואיד) הייתה גבוהה. לדבריו, “בבחינת משפחת האייפון 12, ראינו עליה במספר המשדרגים והעוברים בין פלטפורמות משנה לשנה. ולמען האמת, ראינו את העליה הגדולה ביותר בשדרוגים שראינו אי פעם ברבעון בודד“.

צמיחה דו-ספרתית בכל החטיבות

אף שחטיבת האייפון הייתה הגורם המשמעותי ביותר בעליית הכנסותיה של אפל אל מעבר לרף ה-100 מיליארד דולר ברבעון, כשהייתה אחראית על עליה של 9.6 מיליארד דולר מתוך סך העליה בהכנסות של 19.6 מיליארד, יתר החטיבות של החברה הציגו גם הן עליות דו-ספרתיות בסעיפי ההכנסות.

חטיבת האייפד הציגה את הצמיחה המשמעותית ביותר, עם הכנסות של כ-8.4 מיליארד דולר, עליה של כ-41% משנה לשנה. חטיבת מחשבי המק, שצירפה לשורותיה מספר דגמים המשתמשים במעבד ה-Apple M1 החדש במהלך הרבעון, רשמה עליה של כ-21% עם הכנסות של כ-8.7 מיליארד דולר, וחטיבת המוצרים הלבישים, מוצרי הבית והאביזרים, הכוללת בתוכה את שעוני ה-Apple Watch, רמקולי ה-HomePod ומוצרים נוספים, רשמה עליה של כ-29.5% עם הכנסות של כ-13 מיליארד דולר.

חטיבת השירותים של אפל, הכוללת בתוכה את חנות האפליקציות ושירותי הסטרימינג של החברה לתוכן, משחקים ועוד, רשמה עליה של כ-24% משנה לשנה, עם הכנסות של כ-15.8 מיליארד דולר. חטיבה זו מהווה כעת נתח של כ-14.1% מסך הכנסותיה של אפל, כאשר לשם ההשוואה, חטיבת האייפון מהווה כ-59%.

עליה בהכנסות מחוץ לארה”ב

נתון משמעותי נוסף עבור אפל ברבעון האחרון נוגע לצמיחה של החברה מחוץ לשוק המקומי שלה בארה”ב. ההכנסות מחוץ לארה”ב היוו כ-58% מסך הכנסותיה, זאת מול 54% ברבעון המקביל ב-2019, כאשר הצמיחה המשמעותית ביותר הגיעה מן השוק הסיני, שם רשמה אפל עליה של כ-57% משנה לשנה, עם הכנסות של כ-21.3 מיליארד דולר.

השוק האירופאי הכניס לאפל כ-27.3 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2020, עליה של כ-17.3% משנה לשנה, כאשר ביפן ראתה החברה עליה של כ-33% עם נתון של כ-8.3 מיליארד דולר, ויתר השוק האסייתי הציג עליה של כ-11.5%, עם הכנסות של כ-8.2 מיליארד דולר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים