פייסבוק מתקרבת לשווי שוק של טריליון דולר

פייסבוק צילום: רונן מנדזיצקי

פייסבוק עשויה להצטרף בקרוב למועדון “ארבעת הפסיקים”, כשלאחר פרסום דוחותיה הכספיים האחרונים זינקה מניית החברה לשיא חדש. שוויה של פייסבוק עומד כעת על כ-936 מיליארד דולר והיא קרובה מתמיד להצטרף ל-4 חברות אחרות שכבר הספיקו לחצות את רף טריליון הדולר.

על מנת לחצות את רף טריליון הדולר צריך מחיר המנייה של פייסבוק לעלות בעוד כ-7%, זאת לאחר שרק אמש (ה’, 29.4) עלה מחיר המנייה ב-7.3%, כאשר הוא עומד כעת על 329.51 דולר לכל מנייה של החברה.

במידה וידחפו המשקיעים את מחיר המנייה מעלה ביותר מ-7.3%, פייסבוק תצטרף ל-4 חברות נוספות שכבר חצו את רף טריליון הדולר, ובהן:

  • אפל – שווי נוכחי של כ-2.2 טריליון דולר.
  • מיקרוסופט – שווי נוכחי של כ-1.9 טריליון דולר.
  • אמזון – שווי נוכחי של כ-1.75 טריליון דולר.
  • גוגל – שווי נוכחי של כ-1.62 טריליון דולר.

חברה נוספת שניתן לכלול ברשימה היא חברת האנרגיה של ערב הסעודית, Saudi Aramco. שוויה עומד על מעל 7 טריליון דולר, אך היא נסחרת אך ורק בבורסה הסעודית ולא בבורסות בינלאומיות.

מה הביא לזינוק בשווי של פייסבוק ברבעון הראשון

הכנסותיה של פייסבוק זינקו ב-48% משנה לשנה ועמדו על כ-26.2 מיליארד דולר בתום הרבעון הראשון של 2021, כאשר עיקר ההכנסות (97%~) הגיעו מפרסום. פייסבוק כמעט הכפילה את הרווחיות שלה לרבעון, עם רווח נקי של כ-9.5 מיליארד דולר, עליה של 94% מול נתון של כ-4.9 מיליארד שהציגה ברבעון המקביל ב-2020.

על אף שמדובר ברשת החברתית הגדולה בעולם, שבבעלותה גם הרשת החברתית אינסטגרם ואפליקציית ההודעות וואטסאפ, בפייסבוק מצליחים להמשיך ולהציג צמיחה גם בבסיס המנויים. החברה מדווחת על 1.878 מיליארד מנויים הפעילים ברמה היומית ברשת החברתית, נתון המשקף עליה של כ-5.2% משנה לשנה, כאשר ברבעון המקביל אשתקד עמד מספר זה על כ-1.7734 מיליארד. עיקר העליה מגיעה מאסיה ומשאר חלקי העולם, שם רואה החברה צמיחה העולה על 10% בבסיס המנויים הפעילים ברמה היומית, בעוד בארה”ב ובאירופה הצמיחה שטוחה.

ברמה החודשית המספרים של פייסבוק מזנקים לכ-2.853 מיליארד משתמשים פעילים, עליה של כ-9.6% משנה לשנה, וגם כאן ניתן לראות כי הצמיחה העיקרית מגיעה מאסיה ומיתר חלקי העולם, כשבפייסבוק כנראה כבר מיצו את שווקי ארה”ב ואירופה, בהם גם ההכנסה הממוצעת ממנוי (ARPU) גבוהה משמעותית.

ההכנסה הממוצעת של פייסבוק ממנוי עומדת על 9.27 דולר נכון לסוף הרבעון שהסתיים ב-31.3.2021 ומדובר בירידה מנתון של 10.14 דולר למנוי בסוף 2020. הנתון הגבוה ביותר עדיין נמצא בארה”ב, שם מדווחת פייסבוק על הכנסה של כ-48.03 דולר מכל מנוי, ירידה מ-53.45 דולר בתום הרבעון הרביעי של 2020. באירופה עומד נתון זה על 15.49 דולר, וגם כאן ישנה ירידה מנתון גבוה יותר של 16.87 דולר ברבעון שחתם את 2020.

הנתונים באסיה וביתר העולם נמוכים משמעותית, וגם במקרה של שווקים אלה ניתן לראות ירידה אל מול נתוני הרבעון הרביעי של 2020, אך במבט שנתי מציגה פייסבוק עליה בכל השווקים, כפי שניתן לראות בטבלה המרכזת את הנתונים שפירסמה החברה:

פייסבוק, הכנסה ממוצעת ממנוי (1Q/21)הכנסה ממוצעת ממנוי (4Q/20)הכנסה ממוצעת ממנוי (1Q/20)
ארה"ב48.03 דולר53.56 דולר34.18 דולר
אירופה15.49 דולר16.87 דולר10.64 דולר
אסיה-פסיפיק3.94 דולר4.05 דולר3.06 דולר
יתר העולם2.64 דולר2.77 דולר1.99 דולר
סה"כ9.27 דולר10.14 דולר6.95 דולר

השפעת מנגנון הפרטיות החדש של אפל על מפרסמי פייסבוק

שאלה מעניינת לגבי עתידה של פייסבוק מהכנסות מפרסום במובייל מכאן והאלה עלתה במהלך שיחת הוועידה שלאחר פרסום תוצאותיה הכספיות של החברה. אפל החלה השבוע בהפצת מערכת ההפעלה iOS 14.5, אשר כוללת מנגנוני אבטחה חדשה המבקשים מהמשתמשים באייפון ובאייפד לאשר את שיתוף המידע עם אפליקציות המותקנות על מכשיריהם, מה שעשוי להוביל לצמצום האפשרות לאיסוף מידע על ידי גורמים צד שלישי כמו פייסבוק לצורך טירגוט (התאמה לפי מידע שנאסף על כל אדם) בפרסומות המוצגות ברשתות החברתיות הזמינות לה.

בפייסבוק הכינו את השטח עוד הרבה לפני שאפל הכניסה את שינויי מנגנון האבטחה המדוברים, ובחברה לא מתייחסים כרגע להשפעה על התוצאות שלה, אך כן מתייחסים לפגיעה אפשרית ביכולת הטירגוט של פרסומות המכוונות למשתמשי האייפון.

יחד עם זאת, השינוי שהוסיפה אפל, בעוד שהוא יכול להבטיח שקיפות מוגברת בנושא הפרטיות ושיתוף המידע עם אפליקציות המותקנות על מכשירי האייפון, אינו חד משמעי כפי שהוא נשמע. בריאיון שערך קרייג פדריגי, סגן נשיא בכיר באפל האחראי על תחום התוכנה, עם הוול סטריט ג’ורנל, הוא מסביר כי למרות שאפל מספקת אפשרות חדשה להגנה על פרטיות המשתמשים מפני איסוף מידע, היא אינה יכולה למנוע מחברות להמשיך ולאסוף מידע מהם בדרכים יצירתיות אחרות. הוא אף מסביר שזו הסיבה העיקרית בגינה בחרו באפל להציג בתפריט הקופץ המתריע מפני איסוף מידע באפליקציות כי המשתמש “יבקש שלא לאסוף מידע” ולא ימנע זאת לחלוטין.

צפו בריאיון של פדריגי כאן:

השוואת מפרטים