האיחוד האירופאי מאיים על אפל עם קנס של 27 מיליארד דולר בגין הפרת חוקי התחרות

לוגו אפל, כניסה לחנות בברצלונה (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

הנציבות האירופאית EC (ר”ת European Commission), הגוף המחוקק של האיחוד האירופי, מאשים את אפל (Apple) בהפרה של חוקי התחרות באיחוד האירופאי בתחום שירותי הזרמת המוזיקה, כאשר החברה עשויה לעמוד מול קנס בגובה 10% מההכנסות השנתיות שלה, כ~27 מיליארד דולר!

כתב האישום החדש של הנציבות האירופאית מגיע אחרי תלונה שהגישה ספוטיפיי (Spotify) נגד אפל ב-2019 על העמלה הגבוהה, לדבריה, אותה היא גובה ממשתמשי ספוטיפיי במכשירי אפל, כאשר הנציבות מתמקדת בשתי נקודות עיקריות, אותן גם העלתה ספוטיפיי בתלונה המקורית:

  • אפל מחייבת מפתחי אפליקציות להשתמש בשירות התשלומים המובנה שלה במכירת תוכן דיגיטלי דרך האפליקציות וגוזרת עמלה בגובה 30% מכל רכישה.
  • אפל מונעת ממפתחי אפליקציות ליידע את המשתמשים באפליקציות כי קיימות אפשרויות תשלום אחרות מחוץ לאפליקציה עצמה. בעוד שהחברה לא מונעת בפועל תשלום עקיף, היא אוסרת על המפתחים ליידע את המשתמשים על אפשרות זו.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

ההחלטה החדשה מצטרפת לתביעה נוספת אשר מתנהלת כיום בין חברת Epic ואפל על גובה העמלה אותה היא גובה ברכישות בתוך אפליקציות, בדגש על משחק Fortnite של Epic, תביעה שהסבה את תשומת הלב העולמית על העמלה הגבוהה אותן גובות חנויות האפליקציות השונות, אך עם דגש ספציפי על אפל לאור מדיניות הגן הסגור של החברה, המונעת אפשרות שימוש בשירותים אחרים במכשיריה.

לחברת אפל ניתן עכשיו פרק זמן בו תוכל להגיש “כתב הגנה” על ההחלטה של הנציבות האירופאית, כאשר ללא ספק יהיה מדובר על קרב משפטי ארוך במיוחד לאור גובה הקנס אותו יכול האיחוד האירופאי להטיל על אפל – 10% מהכנסות החברה השנתיות, סכום המתורגם לכ~27 מיליארד דולר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים