דניאל קרייג מתוך "לא זמן למות" (תמונה: MGM) דניאל קרייג מתוך “לא זמן למות” (תמונה: MGM)

אמזון שוקלת לרכוש את אולפני MGM בעסקה של 10 מיליארד דולר

בסוף השנה שעברה דיווחנו כי אולפני הקולנוע MGM החלו לחפש משקיעים אשר יירצו לרכוש את הסטודיו שהוצע למכירה. כעת נראה כי יהיו אלו אמזון אשר יקפצו על העסקה. המידע מגיע מאתר החדשות The Information, אשר מדווח כי אמזון קרובה לסגירת עסקה עם MGM, במסגרתה תשלם סכום הנע בין 7-10 מיליארד דולר, כאשר עלות האולפנים הוערכה בין 5-9 מיליארד דולר.

העסקה הפוטנציאלית ממשיכה את הצעדים האגרסיביים של אמזון בניסיון להשתלט על תחום הבידור – החברה מחזיקה כרגע בכ-200 מיליון מנויים לשירות משלוחי הפריים שלה ומתוכם 175 מיליון ניצלו את המנוי לצפייה בשירות הסטרימינג של, אמזון פריים וידאו. במהלך 2020 אמזון השקיעה 11 מיליארד דולר בתכני בידור, עלייה של 40 אחוזים מההשקעה ב-2019. לאחרונה דווח כי החברה הוציאה כמעט חצי מיליארד דולר על עונה אחת של סדרת “שר הטבעות” אותה היא מפתחת.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

שילוב ספריית התוכן של MGM תגדיל בקנה מידה עצום את הספרייה של אמזון. האולפנים מחזיקים במעל ל-5000 סרטים ו-17 אלף שעות של תכנים טלוויזיונים. בין המותגים של MGM נמצאים סדרת סרטי ג’יימס בונד, סרטי “ההוביט”, “רוקי” וסרטי ההמשך “קריד”. בצד הטלוויזיה מחזיקה החברה בסדרות כמו “סיפורה של שפחה”, “פארגו” ולהיט הריאליטי “הישרדות”.

באופן מעניין, MGM היו דווקא בין אולפני הקולנוע אשר התעקשו לשמור את סרטיהם על המדפים בתקופת הקורונה ולא מכרו את הזכויות לאף פלטפורמת סטרימינג. הסרט הבא בסדרת ג’יימס בונד, “לא זמן למות”, עדיין ממתין לפתיחת האקרנים ומתוכנן לצאת באוקטובר השנה.

העסקה עם אמזון ודאי תשפיע על שיטת שחרור הסרטים העתידיים של האולפן. עם זאת, באמזון כן דוגלים בחלון הקרנה קולנועית לפני שסרטיהם נוחתים בפריים וידאו לצפייה ביתית. סרטים כמו “לילה אחד במיאמי” (One Night in Miami) ו“צלילי מטאל” (Sound of Metal) בילו מספר שבועות בבתי הקולנוע לפני שחרורם באמזון, וזאת כדי לעמוד בתנאי הקבלה לפרס האוסקר.

נכון לעכשיו, אמזון ו-MGM סירבו להגיב על הידיעה.

השוואת מפרטים