הערך של ביטקוין צנח בעשרות אחוזים בחודש האחרון

ביטקוין ביטקוין (תמונה: Mohamad Hassan / Pixabay C00)

הערך המיוחס למטבע הקריפטוגרפי “ביטקוין” (Bitcoin) צנח בעשרות אחוזים בחודש האחרון, זאת לאחר גל עליות מהיר שהוביל את המטבע משווי שוק של כ-10,000 דולר בספטמבר 2020 עד לרמה של כ-65,000 דולר באפריל האחרון. המטבע נסחר כעת סביב מחיר של 40 אלף דולר, ירידה של כ-10% בהשוואה למחירו מול הדולר ביום הקודם.

הצניחה במחיר הביטקוין מול הדולר מגיעה לאור מימוש של משקיעים במטבע, אך ניתן לייחס אותה לביקורת הרבה שצבר המטבע, יחד עם מטבעות דיגיטליים נוספים, מצד ממשלות רבות בעולם. בסין אף הגדילו לעשות והודיעו כי יחסמו לחלוטין אפשרות למסחר במטבעות דיגיטליים פרטיים, בין אם מקורם בסין או מחוצה לה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

לכך ניתן להוסיף גם את צבר ההצהרות של מנכ”ל ומייסד חברת טסלה, אילון מאסק, מהשבוע האחרון. במקבץ ציוצים בטוויטר ככל הנראה הצליח מאסק לרמוס את אמון המשקיעים במטבע לאחר שהודיע כי טסלה תפסיק לקבל תשלומים לרכישת רכבים באמצעות ביטקוין, והוסיף לכך גם כמה הצהרות שעשויות להעיד על אפשרות כי טסלה תממש את ההשקעה בגובה 1.5 מיליארד דולר עליה הודיעה החברה בפברואר האחרון.

טסלה עצרה את אפשרות רכישת הרכבים באמצעות ביטקוין“, כך פירסם מאסק בציוץ אותו פרסם מחשבונו בטוויטר ב-13.5. “אנו מודאגים מהכמות ההולכת וגדלה של שימוש בדלקים עבור כריית ביטקוין וביצוע הפעולות באמצעות המטבע“, הסביר, אך המשיך להביע תמיכה במטבעות דיגיטליים באופן כללי. עם הפרסומים הנוגעים לאפשרות כי טסלה תמכור את האחזקות שלה בביטקוין, אשר שוויין הוערך בכמיליארד וחצי דולר בפברואר 2021, הבהיר מאסק דרך ציוץ שהציג אמוג’י של “ידי יהלום” כי אין בכוונת החברה למכור.

 

המשחק של מאסק דרך הציוצים בטוויטר והשפעתו על ערכו של מטבע הביטקוין מוכיח עד כמה תזזיתי מסוגל להיות שוק המטבעות הדיגיטליים, עם עליות מהירות ומפלות קשות. זה מסביר גם מה עומד מאחורי הרצון של סין לעצור את המסחר במטבעות אלו בשוק המקומי שלה ואת הרצון של מדינות ובנקים מרכזיים סביב העולם ליצור מטבעות דיגיטליים המבוססים על כלכלות אמיתיות, זאת מול מטבעות פרטיים כמו ביטקוין, שאינו תלוי בגוף מרכזי.

לפני כשבוע פירסם בנק ישראל מסמך הקורא לבחינת הנפקה עתידית של “שקל דיגיטלי” וקרה לעוסקים בתחום הפיננסי לשלוח חוות דעת בנושא, כדי שניתן יהיה להעריך את כדאיות המהלך. בנק ישראל, כמו בנקים מרכזיים רבים בעולם, בוחנים את אפשרות הנפקת המטבעות הדיגיטליים מזה מספר שנים, כאשר חלק קטן מהמטרה הוא להביא פתרון אלטרנטיבי למטבעות פרטיים כמו ביטקוין, אשר ייתן “גב” לכלכלות הדיגיטליות שעשויות לתפוס חלק משמעותי יותר בחיינו בעתיד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים