חיבור ה-USB-C יותר ממכפיל את הספק הטעינה בעדכון חדש

כבל USB Type-C תמונה: Pixbay CC0

ארגון תקינת ה-USB העולמי, ה-USB-IF (ר”ת USB Implementers Forum), הכריז על גרסה 2.1 של תקן מחבר ה-USB Type-C, עדכון המביא איתו קפיצה משמעותית ביכולת הולכת החשמל מ-100W בתקן המקורי ל-240W בתקן החדש והופך בכך את החיבור לפתרון טעינה טוב יותר למחשבים ניידים ועוד.

מחבר ה-USB Type-C הוכרז במקור ב-2014 כתקן החיבור הבא בעולם הטכנולוגיה שנועד להחליף את מחברי המיקרו USB ומחברים נוספים באמצעות מחבר אוניברסלי בודד והפיך. בעוד תקן המחבר מדבר על החיבור הפיזי עצמו, תקנים אחרים של הארגון, בהם ה-USB 3.2 האחרון או USB4, מתייחסים להעברת המידע, ואילו תקן ה-USB-PD (ר”ת Power Delivery) אחראי על תקן העברת החשמל והטעינה בחיבור החדש.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

בגרסה האחרונה שלו, תקן ה-USB-PD 3.0 המשיך להציע תמיכה בהספק של עד 100W עם מתח עד 20 וולט וזרם מקסימלי של עד 5 אמפר. כעת, עם שדרוג מחבר ה-USB-C עצמו, תקן ה-USB-PD משודרג לגרסה 3.1. בעוד תקן הטעינה הקיים יהפוך לתקן SPR (ר”ת Standard Power Range) סטנדרטי של עד 20V (וולט) ו-5A (אמפר), הארגון ישלב תקן EPR (ר”ת Extended Power Range) חדש המרחיב את יכולת הטעינה לרמה של עד 240W, עם מתח של גבוהה יותר של 28V~48V.

שינוי גדול אותו יביא תקן הטעינה החדש הוא ביטול הצורך של מחברי טעינה יעודיים הקיימים במחשבים ניידים חזקים, הזקוקים להספק גבוה יותר לעומת מחשבים פשוטים, המגיעים לרוב עם מטעני 45W ו-65W. סביר להניח שחיבור ה-USB-C העדכני והחזק יותר ימצא דרך למוצרים נוספים הזקוקים להספק גבוה.

לפי ארגון ה-USB-IF, מחברי ה-USB-C העדכניים צפויים להגיע למכשירים בשוק בסוף 2021 או בתחילת 2022, כאשר הארגון מדגיש כי כבלי USB-C שיתמכו בתקן ה-EPR החדש יצטרכו להיות מסומנים באופן בולט ככבלי EPR ולתמוך במתח מקסימלי של 50V וזרם של 5A על מנת לעמוד בדרישות התקן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים