אפל ממשיכה להוביל את שוק המוצרים הלבישים ברבעון הראשון של 2021

שעוני Apple Watch (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) שעוני Apple Watch (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

חברת המחקר IDC הציגה את מצב שוק המוצרים הלבישים בעולם נכון לרבעון הראשון של 2021. לפי הניתוח של החברה, שוק המוצרים הלבישים הצליח לרשום גידול של 34.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, עם 104.6 מיליון מוצרים שנשלחו במהלך הרבעון לעומת 77.8 מיליון ברבעון המקביל.

דירוג החברות:

  • אפל (Apple) – החברה מצליחה לשמור על המקום הראשון ברבעון האחרון עם נתח שוק של 28.8% וגידול של 19.8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד בזכות הפופולריות של אוזניות ה-AirPods ושעוני ה-Apple Watch, בהם דגם ה-Apple Watch SE ה”זול” של החברה.
  • סמסונג (Samsung) – החברה קופצת למקום השני ברשימה ועוקפת את שיאומי ביותר ממיליון מוצרים שנשלחו ברבעון האחרון, כאשר היא אוחזת בנתח שוק של 11.3% וגידול של 35.7% המיוחס לסדרת אוזניות ה-Buds בהן ה-Buds Pro האחרונות של החברה ומותג ה-JBL השייך לחברה.
  • שיאומי (Xiaomi) – החברה היחידה בדיווח הנוכחי עם ירידה שנתית של 1.8%-, כאשר היא אוחזת כרגע ב-9.7% אחוז מהשוק. השינוי השלילי מיוחס לירידה במשלוחי השעונים והרצועות החכמות, למרות התחזקות החברה בתחום פתרונות האודיו.
  • וואווי (Huawei) – החברה מצליחה להגיע למקום הרביעי ברשימה על אף שהיא איננה פעילה בצפון אמריקה כלל ומתמקדת בשוק הסיני. היא מגדילה את כוחה בשווקי אירופה, אסיה ואמריקה הלטינית, עם גידול שנתי של 31.1%.
  • BoAt – החברה האחרונה ברשימה, שאינה מוכרת בשוק הבינלאומי, היא BoAt, המתמקדת בלעדית בשוק ההודי. היא מחזיקה ב-2.9% בלבד מהשוק, אך מציגה את הגידול הגדול ביותר משנה לשנה של 326.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

שוק המוצרים הלבישים העולמי, 20Q1 עד 21Q1 (מקור IDC)

חמש חברות המוצרים הלבישות הגדולות בשוק, בהשוואת הרבעון הראשון של 2021 ל-2020:

 משלוחים (במיליונים)
רבעון 1 שנת 2021
נתח שוק
רבעון 1 שנת 2021
משלוחים (במיליונים)
רבעון 1 שנת 2020
נתח שוק
רבעון 1 שנת 2020
גידול שנתי
אפל30.128.8%25.132.3%19.8%
סמסונג11.811.3%8.711.2%35.7%
שיאומי10.29.7%10.313.3%1.8%-
וואווי8.68.2%6.58.4%31.1%
BoAt3.02.9%0.70.9%326.8%
אחרים40.939.1%26.433.9%55.0%
סה"כ104.6100%77.8100%34.4%

השוואת מפרטים