הפרסומות בדרך למשקפי המציאות המדומה של פייסבוק

פרסומות במציאות המדומה (מקור פייסבוק)

אם חשבתם שתוכלו לברוח מהפרסומות באינטרנט עם המעבר למציאות המדומה (VR), הודעה חדשה של פייסבוק (Facebook) חושפת כי הפרסומות ירדפו אחרינו גם אל העולם הויראטואלי עם השקת “ניסוי” חדש להצגת פרסומות במשקפי ה-Oculus של החברה, כאשר בשלב הראשון הן יגיעו למשחק Blaston ובשבועות הקרובים לאפליקציות VR נוספות.

עיקר ההכנסות של חברת פייסבוק כיום, העומדות על עשרות מיליארדים מידי רבעון, מגיעות מפרסומות ברשת החברתית הפופולרית, כך שהצעד החדש של החברה על שילוב פרסומות במשקפי המציאות המדומה היה צפוי. השאלה היחידה הייתה מתי החברה תחליט לעשות צעד זה ולהציג למשתמשים פרסומות גם במציאות המדומה ולא רק במציאות הרגילה שלנו, צעד בו היא נוקטת עכשיו.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

חטיבת הפיתוח Facebook Reality Labs (להן FRL) של פייסבוק, לשעבר Oculus Research, הכריזה על תחילת שילוב הפרסומות בפלטפורמת המציאות המדומה של Oculus כניסוי שנועד למדוד את תגובת המשתמשים והמפתחים על הפרסומות.

החברה אף מדגישה כי שום מידע ממשקפי המציאות המדומה לא יצא מהם וישמש לצורכי פרסומות ממוקדות בעבור המשתמשים. הפרסומות שישולבו דומות בעיקרן לפרסומות הקיימות אותן מציגה החברה ברשתות שברשותה, והן יהיו כפופות לאותן ההגבלות.

פרסומות במציאות המדומה (מקור פייסבוק)

על אף שפייסבוק מגדירה את הצעד כניסוי בלבד, אפשר לומר ללא הרבה ספק כי הפרסומות בדרך למציאות המדומה. אולי אנחנו לא נראה פתרון מציאות מדומה משולב פרסומות בדומה לזה שהוצג בסרט “שחקן מספר אחת” (Ready Player One), אך ההחלטה של פייסבוק לבצע את ה”ניסוי הפרסומות” החדש מצביע על הכיוון בו מעוניינת החברה, ליצור רווחים נוספים גם מתחום המציאות המדומה בה החברה שולטת עם מותג ה-Oculus.

השוואת מפרטים