נטפליקס חתמה על הסכם פיתוח מפתיע עם הבמאי סטיבן ספילברג

בניין Netflix תמונה: Netflix

במהלך מפתיע במיוחד בהוליווד, נטפליקס חתמה על הסכם פיתוח עם סטיבן ספילברג במהלכו ייצור הבמאי מספר סרטים עבור ענקית הסטרימינג, דרך חברת ההפקות שלו “אמבלין” (Amblin).

בעוד הסכום שקיבל ספילברג על ההסכם לא נחשף, מדובר בהצלחה אדירה עבור נטפליקס, בעיקר לאור העובדה שספילברג היה אחד הבמאים הגדולים ביותר שדיברו כנגד מעבר הקולנוע לשירותי הסטרימינג בצפייה ביתית. לפני כשנתיים, ספילברג גרס כי סרטים שמוצגים בפלטפורמות כמו נטפליקס ואמזון אינם סרטי קולנוע אלא סרטי טלוויזיה, ורמז כי הם לא ראויים לקבל מועמדות לאוסקר. כעת, עם החתימה על ההסכם, נציגיו של ספילברג טוענים כי דבריו הוצאו מהקשרם.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

בין אם ספילברג מעולם לא זלזל בסרטי הסטרימינג או שפשוט שינה את דעתו, מדובר בצעד ענק שממשיך לטשטש את הקו שבין הקולנוע לטלוויזיה. העסקה החדשה עם נטפליקס תתקיים לצד הדיל שספילברג וחברת אמבלין מחויבים לו עם אולפני יוניברסל. החברה תיצור מספר סרטים בכל שנה גם לנטפליקס וגם ליוניברסל במקביל ובנפרד. העסקה שנחתמה כוללת רק סרטים חדשים של הבמאי, ולא קשורה להסכמי שידור סרטיו הקלאסיים.

נטפליקס החלה להיכנס בחוזקה לעולם הקולנוע השנה כדי להתחרות בשירותי הסטרימינג של אמזון, HBOMax ודיסני פלוס – כולן רכשו השנה סרטי קולנוע שנדחו בעקבות הקורונה. אמזון הגדילו ורכשו לאחרונה את אולפני MGM, ובוורנר העבירו רשמית את כל ההיצע הקולנועי שלהם השנה לצפייה ביתית. אך גיוסו של ספילברג נועד לא רק להגדיל את כמות התוכן הקולנועי של נטפליקס, אלא גם להעניק להם יוקרה ופרסים. אפילו בלעדיו, השיגה נטפליקס השנה לא פחות מ-36 מועמדויות לאוסקר על סרטי מקור שלהם.

בעוד העסקה עם ספילברג נחתמה רשמית רק כעת, השניים עבדו יחד במהלך השנה האחרונה על מספר פרויקטים. הסרט “המשפט של השבעה משיקגו” (The Trial of the Chicago 7) שהופק על ידי אמבלין נרכש על ידי נטפליקס, והחברה אף מימנה ותפיץ סרט נוסף של החברה בשם “מאסטרו” (Maestro), שיביים ברדלי קופר, ויעסוק במלחין ליאונרד ברנשטיין.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים