דוחות אפל: מכירות האייפון עלו ב-50% ברבעון השני של 2021

לוגו אפל צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

אפל פירסמה הלילה (ד’, 28.7) את תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון השני של השנה, וחשפה צמיחה דו-ספרתית בכל אחת מהקטגוריות, את אלו הובילה חטיבת האייפון, שרשמה צמיחה שנתית של כ-50% בהכנסות, בעוד בשורה התחתונה זינק הרווח הנקי של החברה בקרוב ל-100% תוך שנה. “רשמנו שיאי הכנסות חדשים בכל האיזורים [בהם אפל פועלת], צמיחה דו-ספרתית בכל אחת מקטגוריות המוצרים ושיא חדש של כמות מכשירים פעילים“, ציין לוקה מאסטרי, מנהל הכספים בחברה.

את הרבעון השני של 2021 סיכמה אפל עם הכנסות בגובה של כ-81.4 מיליארד דולר, המשקפות עליה של כ-36% משנה לשנה, כשבצד הרווח הנקי דיווחה החברה על עליה של כ-93% משנה לשנה, עם נתון של כ-21.7 מיליארד דולר.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

את העליה בהכנסות הובילה חטיבת האייפון, זו הכניסה לכיסה של אפל כ-39.6 מיליארד דולר במהלך הרבעון, נתון המשקף עליה שנתית של כ-50%. מדובר בצמיחה מרשימה במכירות במיוחד ברבעון בו לרוב קיים ביקוש נמוך יותר לקראת השקת מכשירי אייפון חדשים ברבעון השלישי של השנה, ומה שעשוי להעיד על הצמיחה המרשימה במכירות היא התוספת של תמיכה ברשתות 5G בדגמי האייפון 12.

אייפון 12 פרו (צילום: רונן מנדזיצקי)
אייפון 12 פרו (צילום: רונן מנדזיצקי)

על אף הצמיחה המרשימה, חטיבת האייפון לא הייתה היחידה שהציגה עליה במכירות משנה לשנה. חטיבת מחשבי המק רשמה עליה של כ-16% במכירות עם נתון של כ-8.2 מיליארד דולר, חטיבת האייפד הציגה צמיחה של כ-12% משנה לשנה עם נתון של כ-7.4 מיליארד דולר וחטיבת המוצרים הלבישים, הכוללת את שעוני ה-Apple Watch ומוצרי הבית החכם של אפל, הציגה עליה של כ-36% עם נתון של כ-8.8 מיליארד דולר.

הצמיחה של החברה ברבעון השני הגיעה גם מצד הכנסותיה מתוכנה ושירותים, אלו רשמו עליה של כ-33% משנה לשנה עם מכירות של כ-17.5 מיליארד דולר. מדובר בנתח של כ-21.5% מסך הכנסות החברה ברבעון.

כפי שהזכיר מנהל הכספים, הצמיחה תורגמה היטב בכל השווקים בהם פועלת אפל בעולם, כאשר הצמיחה הגבוהה ביותר הגיעה ממכירות החברה בסין, שוק בו עלו המכירות בכ-58% משנה לשנה, והסתכמו בכ-14.7 מיליארד דולר.

על אף התוצאות המרשימות, מניית החברה ירדה ב-2% במסחר המאוחר לאחר סגירת הבורסות בארה”ב, ככל הנראה מתוך חשש מפני התביעות המתוקשרות מולן עומדת אפל, המגיעות הן מצד חברות גדולות (כמו Epic) והן מצד הממשל האמריקני. ייתכן כי חלק מההשפעה מגיעה גם מצד חוסר הידיעה בכל הנוגע להשקה העתידית של דגמי האייפון 13, אשר בניגוד לדגמי האייפון 12 שהוצגו בשנה הקודמת עם חידושים משמעותיים בצד העיצוב והוספת התמיכה ב-5G, לא צפויים להציג שינויים מרחיקי לכת, דבר שעשוי להוביל לירידה במכירות בהשוואה לנתוני ההשקה הקודמת.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים