וואטסאפ עובדת על הוספת הצפנה מקצה לקצה גם לגיבויים במכשיר הסלולרי

אפליקציית וואטסאפ באנדרואיד (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) אפליקציית וואטסאפ באנדרואיד (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

וואטסאפ (WhatsApp) ממשיכה לשדרג את רמת האבטחה של האפליקציה עם הוספת הצפנה מקצה לקצה (end-to-end encryption) לגיבויי המידע המקומיים של האפליקציה, כך מעיד דיווח חדש של אתר WABetaInfo הידוע בחשיפותיו לתכונות חדשות בוואטסאפ, המציג את האפשרות החדשה במסך גיבוי הצ’אטים בגרסת הבטא של וואטסאפ לאנדרואיד.

לאחר שנחשף כי וואטסאפ עובדרת על גיבויים עם הצפנה מקצה לקצה בענן בהדלפה קודמת, נראה כי החברה ממשיכה לשדרג את רמת ההצפנה גם לגיבויים המקומיים במכשיר הסלולרי לרמת הצפנה זהה לזו אותה היא מציעה דרך הגיבוי בענן. עם זאת, יש להדגיש כי הגיבויים המקומיים של וואטסאפ במכשירי הסלולר מוצפנים כבר היום אך לא מוצפנים “מקצה לקצה”.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

הבדל גדול וחשוב במיוחד עם המעבר להצפנה מקצה לקצה הוא בכך שעם ההפעלה של ההצפנה החדשה משתמשים ידרשו להוסיף סיסמה לגיבויים, אותה הם יתבקשו להכניס בכל פעם שיבצעו שחזור, או לחילופין להשתמש במפתח הצפנה באורך של 64 תווים אותו האפליקציה מייצרת. ללא הסיסמה או המפתח, הגיבוי לא יהיה נגיש.

אפשרות הצפנת גיבויים מקומיים בוואטסאפ (מקור WABetaInfo)

כמו בכל פיצ’ר בטא שוואטסאפ עובדת עליו, קשה לומר מתי בדיוק החברה תוסיף אותו לגרסה הרגילה והפומבית של האפליקציה. נושא ההצפנה ואבטחת המידע קיבל לא מעט תשומת לב עולמית במהלך השנה הנוכחית, ויותר ויותר משתמשים מודעים לעובדה כי הם והמידע שלהם יכולים להיות חשופים לתוקפים חיצוניים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים