גאדג’טי מסקר: Oral-B iO – הדור הבא של מברשת השיניים החשמלית

מברשת שיניים חשמלית Oral-B iO9 (תמונה: יח מברשת שיניים חשמלית Oral-B iO9 (תמונה: יח”צ Oral B)

עברו קרוב לשנתיים מאז העדכון הגדול האחרון שסיפקה פרוקטור אנד גאמבל (P&G) למברשת השיניים החשמלית שלה תחת מותג Oral-B, וכעת מגיע עדכון נוסף. ה-Oral-b iO הוא הדור הבא של מברשות השיניים החכמות של החברה, שמשנה את הדרך בה הן עובדות ומגיע לצד כמה עדכונים חשובים נוספים, לצד שינוי של ראשי המברשות שלמדנו להכיר.

מברשת השיניים שנבדקה במסגרת הסקירה היא ה-Oral-b iO9. זהו הדגם המתקדם ביותר של החברה, אשר עדיין אינו זמין בישראל, על כן ננסה לשקף בסקירה את השינויים בטכנולוגיה ובדרכי הצחצוח של הסדרה, ולהדגיש כמה הבדלים בין הסדרות הזמינות בארץ, אלו הן ה-iO8 וה-iO7.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

פשוטה יותר וחכמה יותר

סדרת מברשות ה-Oral-B iO מציעות דרך פעולה חדשה, כשבחברה החליפו את מנוע הרטט שנע מימין ושמאל במנוע המבוסס על טכנולוגיה מגנטית, שבשורה התחתונה תקבלו מברשת שיניים חשמלית שמרכזת את עוצמת הפעולה שלה בסיבי המברשת בלבד, כך שלא תקבלו את אותה רמת רטט חזקה שנוטה להרעיד את כל גוף המכשיר כפי שקיים במברשות חשמליות והפעולה תהיה שקטה באופן משמעותי.

בחברה מציינים שהשיטה החדשה תורמת לשיפור בכל הקטגוריות עליהן תרצו לשמוע. לא נתונים שאנחנו יכולים לבדוק בסקירה מאחר ואין לנו נתונים השוואתיים מסוג זה. אגיד את זה כך – רופא השיניים שלי, וגם השיננית, דיווחו על שיפור משמעותי ברמת האבנית ובריאות החניכיים כשבאתי לביקורים מאז שעברתי להשתמש במברשות שיניים חשמליות ב-2018, אז נסתפק ברושם הבסיסי הזה שלפחות עבורי זה מעיד על כך שמברשות שיניים חשמליות, באופן כללי, מספקות בשבילי תוצאות טובות יותר בשמירה על השיניים והחניכיים.

מברשת שיניים חשמלית Oral-B iO9 (צילום: רונן מנדזיצקי)
מברשת שיניים חשמלית Oral-B iO9 (צילום: רונן מנדזיצקי)

אם נחזור למברשת ה-iO, שינוי גדול נוסף שמגיע למברשת הוא בדיווח על רמת הצחצוח בשתי דרכים:

  • אינדיקציה בזמן אמת על צחצוח חזק או חלש מידי.
  • סקירה חכמה וסקירה תלת ממדית של מיקומי צחצוח בעיתיים דרך האפליקציה .

צחצוח ברמה המדויקת

בשונה ממברשות מהדור הקודם, המברשת החדשה מציעה אינדיקטור נוסף לדרך בה מצחצחים את השיניים, ואם בעבר היה נדלק אור אדום שמתריע על צחצוח חזק מידי, כעת מציעה המברשת אינדיקציה גם על צחצוח חלש מידי בעזרת אור ירוק.

השיטה החדשה מובילה לכך שרמת העוצמה בצחצוח מאוד מדודה ומדוייקת, מה שעוזר לשפר את אופן הצחצוח. בשבוע-שבועיים הראשונים בהם השתמשתי במברשת, מצאתי עצמי מסתגל לשמור על האור הירוק שמעיד על תקינות ברמת העוצמה של הצחצוח, מה שהוביל גם לסשנים ארוכים יותר של צחצוח, מאזור ה-2-2 וחצי דקות שאני בדרך כלל מצחצח שיניים ל-3 דקות. לאחר כשבועיים כבר הצלחתי לרדת חזרה לזמני הצחצוח הרגילים ולשמור על רמת הצחצוח.

אציין כי עוצמת המנוע החדש מאוד מורגשת, והצחצוח החזק לעומת המברשת הקודמת שסקרתי (Genius X) גם הוא מורגש, ובכל תכניות הצחצוח, מהרמה האינטנסיבית ביותר לרמת הרגישות הגבוהה ביותר בתכנית העדינה ביותר, ועם זאת – החניכיים לא דיממו בזמן הצחצוח בכל זמן השימוש.

קיימות 7 תכניות צחצוח בדגם ה-iO9 שנבדק, כשדגם ה-iO8 יורד ל-6 תכניות ואינו מציע את תכנית ניקוי הלשון היעודית, ודגמי ה-iO7 וה-iO6 יורדים ל-5 תכניות, כשהם מוותרים בנוסף גם על תכנית הצחצוח העדינה ביותר (Super Sensitive), אך עדיין מציעים תכנית עדינה רגילה (Sensitive). קיימות גם תכניות ל”הלבנת שיניים” (Whiten), ניקוי יומי (Daily Clean), טיפול בחניכיים (Gum Care) ומצב אינטנסיבי (Intense).

מברשת שיניים חשמלית Oral-B iO9 (צילום: רונן מנדזיצקי)
מברשת שיניים חשמלית Oral-B iO9 (צילום: רונן מנדזיצקי)

צחצוח בהדרכה אישית חכמה

האינדיקציה על צחצוח חלש או חזק מידי מתורגמת גם לסקירה חכמה המבוצעת דרך האפליקציה, כאשר ניתן לקבל אינדיקציה זו בזמן אמת על ידי הפעלת תכנית צחצוח בזמן הצחצוח, או לקבל סיכום לאחר הצחצוח.

המברשת החדשה מאפשרת לקבל סריקה של חלל הפה והשיניים, כך שניתן לראות את האיזורים בהם דרוש שיפור בצחצוח, כאשר דגם ה-iO9 מוסיף לכך סריקה “תלת-ממדית”, שמשמעותה תצוגה של הצחצוח בקדמת השיניים, בחלק האחורי שלהן וגם באיזור העליון, זאת בשונה מהסקירה הכללית שקיימת במברשות שיניים חשמליות אחרות.

עבורי הבחנתי בבעיית צחצוח בעיקר בחלק העליון של השיניים וגם בחלק הקדמי והאחורי בשיניים הממוקמות בצד הימני התחתון של חלל הפה. זה עזר לי לשפר את הצחצוח באזורים אלה אל מול האינדיקציה שמספקת האפליקציה של Oral-B, וזה גם איזור עליו זכור לי שקיבלתי עליו הערות קלות מהשיננית בעבר (נראה מה היא תגיד בביקור הבא לקראת סוף השנה, אעדכן כאן בהתאם להערותיה לאחר הביקור הבא).

אפליקציית Oral B (צילום: רונן מנדזיצקי)
אפליקציית Oral B (צילום: רונן מנדזיצקי)

משחקיות

כמו במברשות חשמליות קודמות, גם כאן נוכל למצוא גיימיפיקציה שתנסה לעודד אותנו לצחצוח נכון וטוב יותר. במברשת ה-Oral-B iO זה מגיע עם מסך גדול יותר, צבעוני במקרה של דגמי ה-iO8 וה-iO9 ושחור\לבן במקרה של הדגמים האחרים. על גבי המסך ניתן לראות את תכניות הצחצוח השונות, כשאת אלו תוכלו לבחור דרך האפליקציה – אם יש תכניות שלא רלוונטיות אליכם תוכלו להסיר אותן מהתצוגה על המברשת עצמה, וזה יחסוך במעבר בין התכניות.

ב-Oral-B הוסיפו אינדיקציה של אמוג’י למברשת, כך שהמשחקיות כאן בשיא. אם צחצחתם ברמה מספקת תוכלו לראות חיוך מופיע על הצג בסוף הצחצוח, ואם לא – אז פרצוף עצוב, מאוכזב אפילו, ויש גם חיוך עם עיני כוכבים, שאומר שרמת הצחצוח שלכם מעל למצופה. האינדיקציות האלה מביאות את עידוד הצחצוח לרמה חדשה, ואם עד כה הייתם צריכים לפתוח את האפליקציה ולסנכרן בבלוטות’ את התוצאות כדי לדעת מה קורה איתכם, עכשיו אפשר לקבל אינדיקציה מיידית. עבורי מדובר בשדרוג משמעותי במשחקיות, כי בסופו של דבר, איני מאמין שרבים ממשיכים לסנכרן את מברשת השיניים לאפליקציה לביצוע מעקב.

מברשת שיניים חשמלית Oral-B iO9 (צילום: רונן מנדזיצקי)
מברשת שיניים חשמלית Oral-B iO9 (צילום: רונן מנדזיצקי)

כלי משחקיות נוסף, שהיה קיים גם בדגמים קודמים, הוא הרטט הקל שעוזר במעקב אחר זמן הצחצוח. בכל חצי דקה תקבלו רטט קל שאומר לכם איפה אתם עומדים, כשלאחר סיום זמן הצחצום המוגדר באפליקציה (ברירת המחדל היא 2 דקות) יהיה הרטט מעט ארוך יותר.

חיי סוללה ושמירה על ניקיון

חיי סוללה תלויים באופן השימוש במברשת ובכמה אנשים משתמשים בה. בבדיקה שלי בחנתי את המברשת בשימוש דו-יומי (בוקר וערב) ובשני טווחי זמן – צחצוח של 3 דקות בשבועיים הראשונים וצחצוח של 2 דקות (ה”נורמל”) בשבועיים שלאחר מכן.

בשבועיים הראשונים, בהם עדיין הסתגלתי לדרך הצחצוח החדשה בעזרת המברשת, נדרשתי לזמני צחצוח ארוכים יותר של כ-3 עד 3 וחצי דקות, כשתכנית הצחצוח הייתה בעיקר תכנית ה-Daily Clean. עם הגדרות אלו רשמה עבורי המברשת זמן שימוש של 8 ימים. בשבועיים שלאחר מכן, ירד זמן הצחצוח חזרה ל-2 דקות, אז עלה זמן השימוש לכשבועיים. זמני השימוש תואמים את אלו שהתקבלו גם בדגם ה-Genius X שסקרתי לפני כשנתיים.

תוספת משמעותית לסוללה מגיעה מצד התמיכה החדשה בטעינה מהירה בעזרת מטען מגנטי, כשזמן הטעינה יורד מכמעט יום שלם (12-15 שעות) ל-3 שעות בלבד כשהסוללה ריקה לגמרי.

שמירה על הניקיון של המברשת גם היא פשוטה יותר מבעבר. דרך העבודה החדשה של המברשת השאירה מעט מאוד מים לאחר הוצאת ראש המברשת, כשלמברשת עצמה כמעט שלא מצאתי מים. אם בדגמים קודמים מצאתי את עצמי מנער את גוף ואת ראש המברשת בחוזקה אחרי כל צחצוח כדי להוציא שאריות מים, כדי שלא יתקשו המלחים בפנים ויגרמו לשחיקה (ונזילות) לאחר שימוש ממושך, הרי שעם המברשת החדשה בקושי מצאתי סימני מים בגוף המברשת ומעט באופן משמעותי בראשים (שמחליפים אותם גם ככה כל כמה חודשים).

המבנה החדש ככל הנראה טוב יותר גם בצד השמירה על הניקיון וכנראה יחזיק מעמד יותר זמן בשל כך, על זה מבטיח לעדכן בעוד מספר חודשים גם כן את הסקירה, לאחר שימוש ממושך יותר מחודש ימים בהם השתמשתי במברשת עד כה.

מברשת שיניים חשמלית Oral-B iO9 (צילום: רונן מנדזיצקי)
מברשת שיניים חשמלית Oral-B iO9 (צילום: רונן מנדזיצקי)

בשורה התחתונה – מה חשבנו על Oral-B iO

הדור החדש של מברשות השינים החשמליות מבית Oral-B מביא איתו דרך עבודה חדשה שתורמת באופן משמעותי לעבודת המברשות עצמן, כמו גם עוזרת למי שמשתמש בהן לעשות זאת בצורה פשוטה ויעילה יותר. את הדור החדש של המברשות הבטיחו לנו ב-Oral-B כי יביאו לכל רמות הדגמים, כך שאפשר להמתין עד שיגיעו מברשות מהדור החדש הנגישות גם במחירים נמוכים יותר, כשבשלב זה זמינים רק הדגמים היקרים יותר, לצד המברשות במבנה הקודם שימשיכו להימכר לצידן.

המברשת החשמלית החדשה שקטה יותר, עובדת חזק וחכם יותר ומספקת אינדיקטורים שיכולים לשפר את דרכי הצחצוח. חיי הסוללה שלה ארוכים והטעינה המהירה היא בין העדכונים הגדולים והטובים ביותר שיכולנו לבקש. עם זאת, ישנו גם שינוי בראשי המברשת החשמלית, שכעת נצמדים אליה באופן מגנטי, כך שאם כמוני אגרתם ראשי מברשת עבור הדור הקודם, אלו יהיו חסרי שימוש עם המברשת החדשה. מהחברה נמסר לי שראשי מברשת מגוונים יותר, הקיימים במברשות קודמות, יגיעו גם לדור החדש, אך בשלב זה לא הצלחתי למצוא מברשות מעבר לדגם ה-Ultimate Clean וה-Gentle Care – לא בישראל, ולא בחו”ל (דרך אמזון).

מחירים:

  • Oral-B iO8 נמכרת בסופר-פארם במחיר 900 ש”ח, באמזון בכ-300 דולר (כ-975 ש”ח) כולל משלוח ומיסים.
  • Oral-B iO7 נמכרת בסופר-פארם במחיר 800 ש”ח, באמזון בכ-245 דולר (כ-785 ש”ח) כולל משלוח ומיסים.
  • Oral-B iO9 נמכרת באמזון בכ-366 דולר (כ-1170 ש”ח) כולל משלוח ומיסים. כרגע אינה זמינה בישראל.
  • 4 ראשי ניקוי “רגיש” או “אולטימטיבי” נמכרים בסופר-פארם במחיר 120 ש”ח. באמזון החל מ-52 דולר (כ-167 ש”ח) כולל משלוח.

*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים