הפרסומות בדרך לטלגרם יחד עם האפשרות לשלם כדי להעלים אותן

אפליקציית טלגרם (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) אפליקציית טלגרם (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

פאבל דורוב (Pavel Durov), מייסד חברת טלגרם (Telegram), המחזיקה בשירות ההודעות הפופולרי בעל אותו השם, חשף בערוץ הטלגרם שלו כי החברה עובדת על תוכנית מנויים חדשה שתתלווה למודול הפרסומות ששולב בטלגרם על מנת לאפשר למשתמשים בתשלום להימנע מלראות הודעות ממומנות באפליקציה.

עם למעלה מחצי מיליארד משתמשים בטלגרם, החברה התחילה להפעיל את פלטפורמת הפרסומות שלה כפי שדורוב חשף בסוף 2020. טלגרם בחרה ליצור פלטפורמת פרסום מינימלית הדומה למעשה לזו של טוויטר, כאשר מדובר על פרסומות טקסט באורך של עד 160 תווים שיופיעו בערוצים של 1000+ איש וללא איסוף או עיבוד מידע מהן.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

בנוסף לפלטפורמת הפרסומות עצמה, פוסט חדש שדורוב העלה בערוץ הטלגרם שלו בשפה הרוסית, חושף כי משתמשים יוכלו לבטל את תצוגת הפרסומות תמורת תשלום עבור מנוי חודשי במחיר שאינו ידוע נכון לרגע זה, או לחילופין, מנהלים יוכלו לבטל את את הצגת הפרסומות בערוצים שלהם על ידי שימוש בפרסומות “בלתי נראות”, אך הוא לא מרחיב בנושא מעבר לכך.

נכון להיום, המטרה עיקרית של דורוב בכל הנוגע להצגת הפרסומות והוספת המנוי בתשלום להסרת הפרסומות בטלגרם היא להגיע ליציבות כלכלית בעבור פלטפורמת הטלגרם, שממומנת באופן פרטי לדבריו, דבר שישתנה עם כניסתן של ההכנסות מפרסום בטלגרם. דורוב אף צופה כי אם יהיה רווח מספק על מנת שיוכל לכסות את עלויות התפעול, טלגרם תתחלק ברווחים עם בעלי הערוצים.

בשלב זה עדיין מדובר בסנונית ראשונה של שילוב פרסומות בטלגרם, דבר שידענו שיגיע בשלב מסויים על מנת שניתן יהיה להפוך את פלטפורמת המסרים הפופולרית גם לרווחית בעבור החברה, במיוחד עם הגידול הקבוע במספר המשתמשים שלה.

כך תצטרפו לקבוצות של גאדג’טי בטלגרם:

השוואת מפרטים