סמסונג מכריזה על שבבי זיכרון LPDDR5X מהירים לטלפונים בנפח של עד 64GB

שבבי LPDDR5X (מקור סמסונג)

חברת סמסונג (Samsung), אחת מיצרניות השבבים הגדולות בעולם, הכריזה על פיתוח של שבבי זיכרון מסוג LPDDR5X DRAM, לראשונה בתעשיה. מדובר בגרסה המהירה פי 1.3 מזיכרון LPPDR5 ועם צריכה חשמלית הנמוכה ממנו ב-20%, כאשר היא מיועדת למכשירים ניידים תומכי 5G, בינה מלאכותית (AI) ועוד.

שבב ה-LPDDR5X (ר”ת Low Power Double Data Rate 5X) החדש מגיע כ-3 שנים לאחר הכרזתה של סמסונג על שבב ה-LPDDR5 הראשון שלה, כאשר החברה עוברת מייצור ב”רמת 10nm” (ולא 10nm) לייצור ה-14nm המתקדם יותר, עם הכפלת נפח האחסון של השבב ל-16Gb, בהשוואה ל-8Gb ב-LPDDR5.

שבב ה-LPDDR5X החדש יוכל לספק מהירות של עד 8500Mb/s, פי 1.3 משבבי ה-LPDDR5 הקיימים, המציעים מהירות של עד 6400Mb/s עם צריכה חשמלית נמוכה יותר ב-20%, כאשר יהיה ניתן לערום את שבבי ה-DRAM ליצירת זכרונות LPDDR5X בנפח של עד 64GB לשימוש במכשירים השונים.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

שבבי LPDDR5X (מקור סמסונג)

לאור ההכרזה החדשה כיום על שבבי ה-LPDDR5X, אין זה מן הנמנע כי סדרת מכשירי הדגל הבאה של סמסונג, ה-Galaxy S22, תעבור להשתמש בשבבי ה-LPDDR5X החדשים במקום זכרונות ה-LPDDR5 שהיו בשימוש בסדרת ה-Galaxy S21, כאשר העובדה כי מדובר על שבב שיכול להגיע בנפח של עד 64GB זיכרון רומז לכך שדור המכשירים הבא של סמסונג יגיע עם נפח זיכרון עבודה (RAM) גבוה במיוחד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים