סלקום עוברת לרווח אבל הצמיחה במנויי הסלולר והטלוויזיה בירידה

שלט לוגו סלקום (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

סלקום פירסמה היום (ג’, 16.11) את תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון השלישי של השנה וחשפה עליה בהכנסות משנה לשנה, תוך שהיא רושמת רווח נקי של 13 מיליון שקלים. על רקע זה, מדווחת החברה על ירידה שנתית של יותר מ-10% במספר מנויי הסלולר ועל הפסקת הצמיחה של מנויי הטלוויזיה סלקום tv.

את הרבעון השלישי סיכמה סלקום עם הכנסות בגובה 994 מיליון שקלים, עליה של כ-4% משנה לשנה, את זו זוקפת החברה בעיקר להכנסותיה של גולן טלקום, שתוצאותיה אוחדו עם אלו של סלקום החל מספטמבר 2020. החברה מדווחת גם כי עברה לרווח נקי של 13 מיליון שקלים במהלך הרבעון, זאת מול הפסד של 37 מיליון ברבעון המקביל אשתקד והפסד של 14 מיליון שקלים ברבעון השני של 2021, כאשר הרווח התפעולי עמד על 58 מיליון שקלים מול הפסד של 6 מיליון שנה קודם לכן.

עיקר הגידול בהכנסות ברבעון הגיע מהמגזר הנייד, שם רשמה סלקום צמיחה של 14.5% מהכנסות של 414 מיליון ברבעון השלישי של 2020 ל-474 מיליון ברבעון השלישי של 2021. המגזר הנייח רשם ירידה של כ-7% משנה לשנה, בעוד שההכנסות מציוד רשמו ירידה של 5.3% במגזר הנייד והסתכמו ב-211 מיליון שקלים, אך הציגו עליה של 15.8% במגזר הנייח, עם הכנסות שהסתכמו ב-44 מיליון שקלים.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

מצבת מנויי הסלולר של סלקום עמדה על 3.246 מיליון בתום הרבעון שהסתיים ב-30.9.2021. מדובר בעליה קלה (כ-20 אלף) אל מול נתון של 3.226 מיליון מנויי סלולר שהוצג ברבעון הקודם (Q2/2021), כאשר במבט שנתי מעידים הנתונים על ירידה של 10.8%, זו לדברי סלקום נגרמה כתוצאה מאי הכללת כ-427 אלף מנויי דאטה המניבים הכנסה זניחה לחברה. בחברה מציינים אחוז נטישה של 7.2% (מול 8.6% ברבעו השני), כאשר ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי סלולר (ARPU) עומדת על 48.6 ש”ח (מול 47.7 ש”ח ברבעון השני). מדובר בעליה של כ-6.3% משנה לשנה, מול נתון של 45.7 ש”ח שנרשם בסוף ספטמבר 2020.

בתחום תשתיות האינטרנט רשמה חברה עליה שנתית של 3.8% וסיכמה את הרבעון עם 300 אלף מנויים, זאת לעומת 296 אלף ברבעון השני של השנה. מספר המנויים לשירותי האינטרנט מבוססי הסיבים של החברה גם הוא צמח, מ-113 אלף ברבעון השני ל-123 אלף ברבעון השלישי.

תחום הטלוויזיה ספג פגיעה ברבעון השלישי, ולדברי החברה מדובר בתוצאה שהגיעה בעקבות המשבר התקשורתי שחוותה לאחר תקלה רחבת היקף בשירות סלקום tv שהתרחשה באוגוסט. סך מנויי סלקום tv בסוף הרבעון השלישי עמד על 250 אלף, נתון הזהה לזה אותו הציגה החברה ברבעון הקודם, כאשר מדובר בירידה שנתית קלה מול נתון של 251 אלף מנויים ברבעון השלישי של 2020.

השוואת מפרטים