הפתעה: אפל תאפשר למשתמשים לתקן מכשירים בעצמם עם חלקים, כלים ומדריכים רשמיים

תוכנית ה-Self Service Repair של אפל (מקור אפל)

אפל (Apple) הכריזה בהפתעה על ה-Self Service Repair, תוכנית תיקון עצמי חדשה שתאפשר למשתמשים במוצריה לבצע את התיקונים בעצמם באמצעות גישה לחלקים ומדריכים רשמיים של החברה. התוכנית תחל לפעול בארה”ב ובשלב הראשוני תאפשר תיקון עצמאי למכשירי האייפון 12 ו-13.

אפל תאפשר למשתמשים לתקן את המכשירים שלהם בעצמם בצורה רשמית. תוכנית התיקון העצמי החדשה תגיע בנוסף ל-2800 המשתתפים בתוכנית הטכנאים העצמאיים (Independent Repair Provider), שאף הגיעה לארץ בתחילת השנה, וליותר מ-5000 נותני שירות רשמיים AASP (ר”ת Apple Authorized Service Providers) של אפל בארה”ב, בתור פתרון חלופי לתיקון המכשירים של אפל דרך מרכזי השירות של החברה עצמה.

הצעד החדש ככל הנראה מגיע כמענה לתנועת הזכות לתיקון (Right to Repair) בארה”ב או לצעדים דומים אחרים, כאשר בלי קשר לסיבה לצעד עצמו, מדובר באחד מהשינויים הגדולים ביותר של אפל בתחום תיקוני המכשירים שלה על ידי גורמים שאינם ברשות החברה. התוכנית צפויה לאפשר למשתמשים להזמין למעלה מ-200 חלקים שונים, שיהיו מיועדים בשלב הראשוני לתיקוני מכשירי האייפון 12 ו-13 בלבד, עם כלים ומדריכים תואמים לתיקון המכשירים על ידי המשתמשים עצמם, כשבהמשך תוסיף התכנית תמיכה במכשירים נוספים, בהם מחשבי מק המבוססים על מעבדי Apple M1.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

תוכנית ה-Self Service Repair של אפל (מקור אפל)

תוכנית ה-Self Service Repair החדשה תהפוך להיות זמינה למשתמשי אפל בארה”ב בתחילת 2022, והיא צפויה להתרחב בהמשך למדינות נוספות.

אי אפשר לקרוא את הההודעה הזו מבלי לחשוב על המשפטים “כשהגיהנום יקפא” ו”כשחזירים יעופו”. אפל, שהתנגדה ונלחמה מאוד בתופעת התיקונים העצמאיים על ידי לקוחות וחנויות לא רשמיות החליטה לבצע שינוי כיוון ב-180 מעלות ולאפשר למשתמשים לתקן בעצמם את המכשירים שלהם. עם זאת, נכון לרגע זה לא ידוע מה יהיה תהליך השימוש בתוכנית החדשה או מה תהיה העלות של החלקים הרשמיים אותם תציע אפל במסגרת התכנית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים