שיאומי מדווחת על ירידה במכירות הטלפונים ברבעון השלישי

שלט שיאומי בחנות בסין צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי

בתחילת נובמבר קיבלנו הצצה מוקדמת לביצועי מכירות הטלפונים של שיאומי דרך דוחותיהן של חברות המחקר, לפיהן איבדה החברה את המקום השני ברשימה לטובת אפל. כעת חושפת שיאומי את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השלישי במלואם ומאשרת באופן רשמי את הירידה במכירות הטלפונים במהלך הרבעון.

את הרבעון השלישי של 2021 מסכמת חטיבת הטלפונים של שיאומי עם עליה קלה של כ-0.5% בהכנסות, אלו הסתכמו בכ-47.8 מיליארד יואן (כ-7.48 מיליארד דולר). יחד עם זאת, החברה מדווחת על ירידה במכירות הכמותיות של המכשירים, מ-46.6 מיליון ברבעון השלישי של 2020 ל-43.9 מיליון ברבעון שהסתיים ב-30.9.2021, כאשר את הירידה מסבירה החברה כתוצאה של מחסור השבבים העולמי.

על אף הצמיחה הנמוכה במכירות חטיבת המובייל, שעדיין תפסה את החלק הארי (61.3%) מהכנסות החברה ברבעון השלישי, בשיאומי הצליחו להציג שיפור במכירות בחטיבות האחרות, מה שהוביל לצמיחה כללית של כ-8.1% משנה לשנה. חטיבת מוצרי האינטרנט של הדברים ומוצרים נוספים לבית רשמה צמיחה של כ-15.5% משנה לשנה עם הכנסות של כ-21 מיליארד יואן (כ-3.3 מיליארד דולר), וחטיבת השירותים הציגה צמיחה שנתית של כ-27.1% עם הכנסות של כ-7.3 מיליארד יואן (כ-1.1 מיליארד דולר).

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

נתון בולט במיוחד בדוח הנוכחי של החברה הוא הרווח הנקי, שצנח ביותר מ-80% בהשוואה לנתוני השנה הקודמת. בשיאומי סיכמו את הרבעון השלישי של השנה עם רווח נקי של כ-789 מיליון יואן (כ-123 מיליון דולר), אך בחברה מציינים כי בנטרול השפעות חד פעמיות עמד הרווח על כ-5.2 מיליארד יואן (כ-813 מיליון דולר), המשקף עליה שנתית של כ-25.4%.

בחינה של הדוחות מעידה על כך שההוצאות על מחקר ופיתוח ועל הוצאות שיווק צמחו באופן משמעותי במהלך הרבעון האחרון. בחברה מציינים כי הוצאות המחקר והפיתוח גדלו ב-39.5% משנה לשנה והסתכמו ב-3.2 מיליארד יואן (כ-500 מיליון דולר), והוצאות השיווק גדלו ב-35.6% והסתכמו ב-4.9 מיליארד יואן (כ-766 מיליון דולר). בנוסף, דיווחה החברה על עליה של 49.5% בהוצאות הנהלה וכלליות, אלו הסתכמו בכ-900 מיליון יואן (כ-141 מיליון דולר).

לדוח המלא (PDF)

השוואת מפרטים