המשלוח הגיע: גוגל משחררת מספר עדכונים עם פיצ’רים חדשים לאנדרואיד

Google December Update (תמונה: גוגל) Google December Update (תמונה: גוגל)

לפני כ-3 חודשים בלבד גוגל שחררה את המשלוח האחרון של הפיצ’רים החדשים מתוצרתה למערכת ההפעלה אנדרואיד, עם אפשרות לשליטה על הטלפון עם העיניים והפנים בלבד לצד הוספת שלט מרוחק לטלוויזיה היישר לסמארטפון שלכם. המשלוח הנוכחי מביא איתו מגוון פיצ’רים חדשים כמו התראות משותפות, ווידג’טים, שיפורים ל-Android Auto ושדרוגים לפרטיות שלכם.

התראות משותפות

עם פיצ’ר ה-Family Bell אותו גוגל מצרפת לעדכון החדש נוכל להגדיר התראות משותפות שיוצגו גם בטלפון שלנו וגם בטלפון של שאר האנשים אותם שיתפנו באותו הזמן, כך שאם אתם הורים שרוצים שהילדים ירדו לארוחת ערב בלי לצעוק להם מהקומה למטה, עכשיו תוכלו פשוט להגדיר התראה עם סאונד מלהיב שתקפוץ להם בסמארטפון ותגיד להם לרדת לארוחת ערב. על מנת להגדיר Family Bell חדש, תצטרכו להגיד לדוגמה “Hey Google, set up a family bell for breakfast“.

בנוסף, תוכלו להגדיר מכשירים חכמים אחרים אשר יציגו את ההתראה מתי שהגדרתם אותה כמו מסך חכם שנמצא במטבח, הרמקול באמבטיה ועוד. כחלק מאווירת החגים בחו”ל, ניתן למצוא כחלק מפיצ’ר ה-Family Bell התראות מומלצות כמו תזכורת להשקיית עץ חג המולד, תזכורת להגיע לסלון על מנת לראות סרט חגיגי משותף או תזכורת לצאת להתנדב על מנת לעזור בקהילה. כל בני המשפחה יוכלו גם הם להגדיר התראות לעצמם, כך שיזכרו לבצע מטלות שאינן קשורות לכל בני המשפחה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

ווידג’טים ותמונות

באמצעות הוספת ווידג’ט מעודכן לאפליקציית Google Photos, תוכלו כעת למקם על מסך הבית שלכם ווידג’ט שיציג תמונות של בני המשפחה או חיות המחמד שלכם בצורה לבחירתכם, מה שיאפשר לחוות את התמונות המועדפות בכל מבט במסך הבית. לאחר מיקום הווידג’ט, האלגוריתם החכם של גוגל יידע לבחור את הרגעים החשובים לכם ביותר ולהציג לכם אותם היישר על מסך הבית.

עוד בתוך אפליקציית התמונות נוכל למצוא יכולת זכרונות (Memories) חדשה של Google Photos, כך שהאפליקציה תדע לאגד את כל הרגעים החשובים לכם מתקופה מסוימת ולהציג לכם אותם יחד. במידה ולא אהבתם את התוכן שמוצג לכם, תוכלו תמיד לערוך אותו, לשנות את השם או אפילו למחוק חלק מהתכנים. יחד עם השדרוג לתמונות, גוגל הוסיפה גם ווידג’ט לאפליקציית Google Play Books המאפשר לעקוב אחרי הספרייה המלאה ואחרי ההתקדמות שלכם, בנוסף לווידג’ט מ-YouTube Music המציע אפשרויות שליטה על המוזיקה כבר במסך הבית.

חובבי אימוג’ים? עם העדכון המדובר גוגל הוסיפה קומבינציות חדשות לפיצ’ר ה-Emoji Kitchen, אשר מתיר לנו גישה אל שילוב של מספר אימוג’ים ליצירת אימוג’י חדש והבעה טובה יותר של הרגשות שלנו בלי מילים.

הרכב שלכם חכם יותר

אם אתם משתמשים במערכת ההפעלה Android Auto ברכב, בוודאי תשמחו לשמוע שהחל מהעדכון הקרוב תוכלו להגדיר את המערכת להפעלה אוטומטית בעת חיבור הטלפון שלכם למכונית תואמת. קיבלתם הודעת טקסט בזמן נהיגה? העוזרת האישית תציג לכם אפשרויות חכמות להשבה להודעה, וכמובן שגם ניתן לבחור בהתאמה אישית להשבת מענה שונה מהאופציות המותאמות.

גם מוזיקה תהפוך לקלה יותר ברכב באמצעות כפתור חדש שהצטרף למערכת ויופיע תמיד על מסך הבית, כשהוא מאפשר לכם לשלוט על המוזיקה מהר יותר ובפחות לחיצות. פיצ’ר נוסף אשר יגיע בקרוב קשור גם הוא למוזיקה, וזה יאפשר לנו לחפש שירים בצורה קולית וחכמה יותר כך שנוכל לומר שם של זמר או שם של שיר והמערכת תדע לעבור אליו לבד. במידה ויש ברשותכם מכונית BMW (במדינות נבחרות) ו-Pixel 6, Pixel 6 Pro או Galaxy S21, תוכלו להשתמש במכשיר שלכם כדי לפתוח את הרכב באמצעות הסמארטפון בלבד.

Android Auto Smart Reply (תמונה: גוגל)
Android Auto Smart Reply (תמונה: גוגל)

פרטיות משודרגת

עם המשלוח הנוכחי של גוגל, אנחנו מקבלים פיצ’ר חשוב במיוחד שירוץ ברקע ויידע באלו אפליקציות אנחנו לא משתמשים אך כן הענקנו להן הרשאה לביצוע פעולות בטלפון בשמנו. בזמן שאנחנו כבר שכחנו מהן, הפיצ’ר יידע לכבות עבורן את ההרשאות כך שהן יצרכו פחות סוללה ולא יוכלו לשאוב מאיתנו מידע כשאינננו זקוקים להן. בעת פתיחת האפליקציה מחדש או דרך ממשק ההגדרות ניתן להחזיר את ההרשאה לאפליקציה, אך אם לא תשתמשו בה, ההרשאות שהענקתם לה יילקחו ממנה. את הפיצ’ר הזה גוגל מפיצה החל מהחודש הבא לכל משתמש אנדרואיד 6.0 ומעלה עם Google Play Services.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים