גאדג’טי מסקר: LG Tone Free FP9 – הרבה פיצ’רים ומחיר גבוה

אוזניות LG Tone Free FP9 (צילום: רונן מנדזיצקי) אוזניות LG Tone Free FP9 (צילום: רונן מנדזיצקי)

ב-LG תמיד מנסים לעשות דברים קצת אחרת. מדובר בחברה שבחרה להמר על טכנולוגיית ה-OLED היקרה בטלוויזיות, זו שהציגה טלפון מודולרי עם חלקים להחלפה, ועוד בסדרת הדגל שלה, וזו שהשיקה מסיכת טיהור אישית עבור הציבור הרחב.

החשיבה ב-LG היא שונה ולפעמים זה עובד, אבל לפעמים גם לא. והנה החברה בחרה להוסיף כמה תכונות מעניינות גם לסדרת אוזניות ה-TWS החדשה שלה, ובדגם ה-Tone Free FP9 שבדקנו הפעם אפשר למצוא יכולת חיטוי המגיעה כחלק מקופסת הטעינה של האוזניות, וגם אפשרות לשיתוף המוסיקה עם מוצרים שאינם תומכים בבלוטות’, מה שיכול לעזור בטיסות, כשאפשר לטוס בלי בידודים על ימין ועל שמאל.

מה בקופסה?

  • אוזניות TWS מדגם LG Tone Free FP9
  • קופסה נטענת לאחסון וטעינה של האוזניות עם חיבור USB-C
  • כבל USB-C ל-USB A לטעינה
  • כבל USB-C ל-3.5 מ”מ לשיתוף מוסיקה
  • מתאמי סיליקון לאוזניים ב-3 גדלים (כולל המתאם שקיים על האוזניות)
  • חוברת הדרכה
אוזניות LG Tone Free FP9 (צילום: רונן מנדזיצקי)
אוזניות LG Tone Free FP9 (צילום: רונן מנדזיצקי)

הפעלה ראשונה ושימוש שוטף

כמו רבות מהאוזניות בשוק, את ה-LG Tone Free FP9 ניתן לחבר ישירות דרך האפליקציה היעודית של החברה או דרך תפריט הבלוטות’ במכשיר. מצאתי שהפונקציונליות הזו משתנה בין מכשיר, כשבחלק מהמכשירים זוהו האוזניות בקלילות דרך האפליקציה וקפץ תפריט הקישור באופן מיידי, ועבור חלקם נדרשתי לצמד את האוזניות למכשיר באמצעות תפריט הבלוטות’. כך או כך, מדובר בפעולה מאוד מהירה ופשוטה.

התאמת האוזניות לאוזניים הוכיחה פשוטה גם כן, אולי הפשוטה ביותר שחוויתי בהחלפה של ראשי הסיליקון לאוזניות. לחיצה קלה פנימה והראשים התמקמו במקומם, בניגוד למלחמות קטנות שלי בנושא ברבות מהאוזניות בשוק. יחד עם זאת, האוזניות אינן נוחות במיוחד באוזניים בכל גודל שניסיתי וקיימת הרגשה שהן לא נכנסות היטב האוזן גם כאשר הן ממוקמות בה בצורה מושלמת, מה שגורם לתחושת אי נוחות מתמשכת.

את האוזניות ניתן להפעיל באמצעות כפתורי מגע הזמינים בכל אחת מהן (ימין ושמאל) וכאן LG עשתה דבר חכם. אוזניות רבות נשענות על משטחי מגע שמכסים שטח רחב מכל אוזניה, אך ב-LG בחרו בחלק קטן יותר שגם מסומן בבליטה קטנה בהן, מה שמאפשר להרגיש בדיוק היכן יש לגעת כדי לבצע את הפעולות שנרצה לבצע. בנוסף לזה, החכימו בחברה להוסיף צליל לחיצה עדין שיעזור לנו להבין שביצענו נגיעה במקום הנכון.

השליטה בעוצמת השמע מבוצעת בנפרד באוזניות ובמכשיר, שיטה שאיני מבין עד היום מדוע היא דרושה. זה דרש ממני לבחור איך ארצה לשלוט על עוצמת השמע, שכן אם אני מעוניין לשלוט בה דרך המכשיר כנראה שיהיה עדיף להגביר את השמע באוזניות עד הסוף ואם אבחר בשליטה בעוצמה דרך האוזניות אבחר להגביר את עוצמת השמע במכשיר עד הסוף. באיזו דרך שלא בחרתי, עוצמת השמע הייתה חזקה, ולא נדרשה הגברה מלאה של האוזניות לרף הגבוה ביותר, והסתפקתי בכ-60-70 אחוזים מהעוצמה ברוב זמן השימוש.

מספר תכונות נוספות שמציעות האוזניות כוללות עמידות בפני השפרצות מים וזיעה קלה תחת תקן IPX4, אפשרות טיהור המובנה בקופסת הטעינה בחיבור לחשמל ואפשרות חיבור קופסת הטעינה למוצרים חיצוניים שאינם מסוגלים להתחבר ישירות לאוזניות באמצעות בלוטות’. נושא הטיהור הוא לא משהו שרע שיהיה לנו, שימו את זה בכל דגם אוזניות ואני אהיה מרוצה, גם אם לא ממש ברורה ההשפעה של הטיהור – קשה להאמין שמי שקונה אוזניות ישתמש בכלים נוספים לבדיקה של חיידקים לפני ואחרי השימוש בפונקציית הטיהור, אבל היי – יש אור כחול מגניב כזה כשמכניסים את האוזניות לקופסה.

החיבור למוצרים שאינם תומכים בבלוטות’ היא פונקציה נחמדה מאוד. משהו שהייתי שמח לקחת איתי לטיסות כדי שאוכל להשתמש באוזניות שלי בקלות גם בלי מוצר צד שלישי כמו אייפד שאני נוהג לסחוב איתי לטיסות. זה עובד טוב גם בהליכונים בחדר הכושר שיש להם חיבור אוזניות למוסיקה או לטלוויזיה וגם ברכב אם הילדים רוצים לשמוע שירים שאתם לא דרך המערכת.

שידור אלחוטי אוזניות Tone Free FP9 (תמונה: LG)
שידור אלחוטי אוזניות Tone Free FP9 (תמונה: LG)

האפליקציה

האפליקציה מציגה את רמת הטעינה של האוזניות ושל קופסת הטעינה כדי שתדעו איפה אתם עומדים וקיים בה גם מדריך מלא עם תמונות לפעולות שניתן לבצע באמצעות האוזניות. תמצאו בה גם אקוולייזר עם 5 מצבים מובנים בתוספת שני מצבים להגדרה ידנית, שליטה במצב האזנה לסביבה בשתי רמות – האזנה לרעשי סביבה כלליים או האזנה לדיבור, וגם שני מצבי סינון רעשים אקטיבי – סינון גבוה או נמוך.

בנוסף, תוכלו להפעיל או לכבות פונקציות נוספות כמו הפסקת השמעה או הפעלה אוטומטית של השירים בהוצאה והכנסה של האוזניות לאוזניים, בהתאמה, נעילת כפתור המגע להימנעות מלחיצות בטעות ודבר שלצערי לא רואים בהרבה מהאוזניות הפרימיום בשוק – אפשרות תכנות פרטנית של כל אחד מהכפתורים או פעולות המגע באוזניות. תוכלו כמובן לעדכן את הקושחה של האוזניות, לבצע איתור שלהן על ידי שליחת צלילים לכל אחת מהאוזניות בנפרד ולהפעיל תכונה שמאפשרת הקראה של הודעות שקיבלתם באפליקציות בטלפון.

שני מצבים נוספים שקיימים בגרסאות “בטא” בתכנית המעבדות של LG הן “מצב משחק” שמוריד את שהות האודיו במשחקים ו”מצב לחישה”, שמאפשר ללחוש לאוזניה הימנית (בלבד) בזמן שיחה כדי שיוכלו לשמוע אתכם מהצד השני של השיחה היטב, אך לא תצטרכו לדאוג שחטטנים משועממים יאזינו לשיחות שלכם במקומות ציבורים. ב-LG מזהירים שאם תדברו חזק כשמצב זה מופעל הצליל יהיה לא טוב, ואם אסכם זאת במילה אחת – צודקים!

מדובר באחת מהאפליקציות העשירות ביותר באפשרויות וזה נהדר, אך אציין כי מעת לעת היא נתקעת ודורשת הפעלה מחדש. לא משהו שב-LG לא יכולים לפתור עם עדכון לאפליקציה, רק שזה לא תוקן בחודשים בהם השתמשתי באוזניות.

טעינה וחיי סוללה

חיי הסוללה המוצהרים על ידי LG עבור האוזניות מדגם FP9 עומדים על עד 10 שעות בטעינה אחת של האוזניות ועד 24 שעות בסה”כ יחד עם מארז הטעינה כאשר מצב סינון הרעשים אינו פעיל. בפועל, עבור רוב זמן השימוש שלי באוזניות היה מצב סינון הרעשים פעיל ועוצמת השמע נעה לרוב בין 60-70 אחוזים, מה שהוביל לחיי סוללה של כ-6 שעות, כשקופסת הטעינה הוסיפה עוד כשתיים וחצי טעינות נוספות, כלומר כ-15 שעות בערך.

לקופסת הטעינה קיימת גם אפשרות לטעינה מהירה לאוזניות שתניחו בתוכה, כך שטעינה של 5 דקות בקופסה מאפשרת האזנה לכשעה של מוסיקה.

אוזניות LG Tone Free FP9 (צילום: רונן מנדזיצקי)
אוזניות LG Tone Free FP9 (צילום: רונן מנדזיצקי)

איכות השמע

ה-LG Tone Free FP9 מגיע עם דרייברים דינמיים בגודל 8 מ”מ, ומציע 3 מיקרופונים בכל אוזניות וחיבור בלוטות’ 5.2. הצלילים הבוקעים מהאוזניות מדויקים מאוד וניתן לזהות את הכלים השונים המנגנים ברקע די בקלות. שירים מלודיים יותר, אלו שלא שמים דגש על באסים, נשמעים מצויין, אך על אף שהבאסים מדוייקים ועמוקים, הם חלשים למדי לעומת מה שזמין ברבות מהאוזניות כיום בשוק, וגם מצב הבאס הנוסף הזמין דרך האפליקציה לא מוסיף המון. אציין לטובה את מצב ה-Sound Stage שמספק חווית שמע היקפית מעניינת מאוד.

סינון הרעשים באוזניות עובד היטב גם בפנים וגם בחוץ, ויחד עם המיקרופונים המשולבים בכל אחת מהאוזניות מקבלים גם רמת שמע טובה בשיחה, אם כי קיבלתי תגובות שאני לא תמיד נשמע כמו עצמי – לעיתים אמרו שהקול שלי קצת עמום ועיתים מתכתי, אבל עדיין ברור.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-LG Tone Free FP9

במחיר של כ-900 ש”ח בישראל, ה-LG Tone Free FP9 מתמחרות כנראה יותר את התוספות הנחמדות שאנחנו לא בהכרח זקוקים להן, בעוד איכות השמע אינה עדיפה על אוזניות פרימיום אחרות הקיימות בשוק. האוזניות מדייקות בצלילים בכל הרמות ומציעות עוצמה גבוהה של שמע, אך לוקות בעוצמה גבוהה של הבאסים, לזו רבים כיום מצפים. הן מבצעות את סינון הרעשים היטב ומספקות תוצאות טובות בזמן שיחות, אם כי לא תמיד תישמעו כמו עצמכם.

האפליקציה היא אחת מהעשירות ביותר שקיימות בשוק כיום, עם הרבה מאוד אפשרויות, כולל אקוולייזר עם מצבים מובנים ושני מצבים ידניים, ואפשרות תכנות של כל אחת מהפעולות שיבצעו כפתורי המגע הקיימים על האוזניות.

מחיר: 895 ש”ח (שנה אחריות, יבואן רשמי ח.י) >> לחצו כאן לרכישה

מה אהבנו?

  • סינון רעשים אקטיבי
  • האזנה לסביבה
  • איכות ועוצמת שמע
  • אפליקציה עשירה בתכונות
  • תפעול האוזניות (בנגיעה)
  • תמיכה ב-AAC
  • שידור מוסיקה למוצרים שאינם תומכים בבלוטות’ (מערכות מדיה במטוס למשל)

ומה לא?

  • באסים לא מספיק חזקים
  • נוחות באוזניים
  • עמידות במים IPX4 בלבד
  • ללא תמיכה ב-AptX
  • בחירת המיתוג “Tone Free” לאוזניות

*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים