אינטל מציגה את החזון שלה למטא-יקום וטכנולוגיות שיאפשרו אותו

אינטל והמטא-יקום (מקור אינטל)

מארק צוקרברג אולי לא המציא את המילה מטא-יקום (Metaverse), אך הוא ללא ספק האדם שגרם לו להיות הדבר הגדול הבא בעולם הטכנולוגיה. מדובר בתחום בו אינטל מעוניינת לקחת חלק ולהיות מי שמספקת את התשתית הטכנולוגית העוצמתית הדרושה על מנת להפעיל אותו, וכעת מציגה החברה טכנולוגיות חדשות שיעזרו במשימה, בהן שיתוף משאבי מחשוב בין מחשבים שונים ברשת.

לפי אינטל, על מנת לממש את המטא-יקום, יש צורך בכוח עיבוד של 10 פטהפלופס (petaFLOPS) ואחסון של 10 פטה-בית (Petabytes) בתוך 10 מילי-שניות. זוהי דרך אחרת לומר כי יש צורך בכוח עיבוד גדול במיוחד על מנת לאפשר את גרסאות המטא-יקום השונות השונות אותן החברה מזהה כיום: המטא-יקום החברתי (Socialverses), המטא-יקום למשחקים (Playverses) והמטא-יקום לביצוע סימולציות (Simuverses).

אחד הצעדים הראשונים לשם הגשמת החזון הזה יהיה סדרת כרטיסי המסך Intel Arc, שתוצג עלי ידי החברה ב-2022 עם כרטיס ה-Alchemist (“אלכימאי”) הראשון בסדרה, שיהיה הפתרון היעודי הראשון של החברה לעידן המטא-יקום וישמש כחלק מכוח העיבוד הדרוש להפעיל אותו.

עם זאת, הטכנולוגיה המעניינת עוד יותר אותה אינטל מכינה עבור המטא-יקום תאפשר לחלוק משאבי מחשוב על גבי הרשת. הטכנולוגיה החדשה מגיעה תחת השם “מחשוב מתמשך” (Continual Compute), שם הרומז לשימוש מתמשך במשאבים בין כלל המוצרים.

בהדגמה של אינטל, חוקרי החברה השתמשו במשחק Hitman 3 על מחשב נייד קל ודק שלא נועד לספק ביצועי גיימינג גבוהים, על מנת להדגים את הביצועים במצב הרגיל. לאחר מכן, באמצעות הטכנולוגיה החדשה שהחוקרים הדגימו, ניתן לראות כיצד הנייד מסוגל לנצל את כוח העיבוד של מחשב הגיימינג שנמצא באותה הרשת לקבלת חווית משחק משופרת, וזאת מבלי שהמשתמש מודע בכלל לשימוש במחשב מרוחק או צריך לבצע פעולות נוספות על מנת לשפר את ביצועי הנייד שלו.

הרעיון של מחשוב מבוזר איננו חדש והוא חלק בסיסי מעולם השרתים המשתמשים ברשת מחשבים לביצוע חישובים באופן מבוזר. במקרה של אינטל, החברה בוחרת ללכת אחר עיקרון הביזור ושיתוף המשאבים אך לבצע זאת בתרחישים שלא נועדו לעבוד כך, כמו בדוגמה שניתנה במשחק המחשב, כאשר מטרת הטכנולוגיה היא לספק קפיצה בביצועים על ידי ניצול כלל המחשבים ומשאבי המחשוב האחרים בבית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים