פרוייקט מיוחד: אלה מכשירי השנה של כתבי הטכנולוגיה בישראל

מכשירי השנה 2021

שנת 2021 מסתיימת וזה זמן טוב לעשות קצת סדר בכל הטלפונים הרבים שראינו במהלך השנה, והפעם אנחנו עושים את זה קצת אחרת, ודרך שיתוף פעולה עם כמות גדולה של כתבים טכנולוגים ישראלים מאתרים שונים וגם כאלה שפועלים בזירת הוידאו ביוטיוב אנו מציגים לכם את נבחרי השנה בדרך שונה. בחנו פעם נוספת את מכשירי הדגל שיצאו השנה ונציגים מכל אחת מהמדיות הטכנולוגיות שהשתתפו בחרו את המכשיר שהיה עבורם הטוב ביותר השנה, והוספנו גם מכשיר נוסף, כזה שאולי לא תפס את תואר מכשיר השנה, אך בהחלט ראוי שנזכיר אותו.

היי גוגל, תביאו כבר פיקסל 6 לישראל

מכשירי הפיקסל קוסמים לרבים מאיתנו והסיבה העיקרית לכך היא העדכונים. שלא כמו רבים מהמהכשירים הקיימים בשוק, הטלפונים של גוגל זוכים לעדכונים שוטפים מוקדם יותר ומאפשרים למשתמשים בהם ליהנות מהתכונות החדשות שמציעה החברה. את דגמי ה-Pixel 6 וה-Pixel 6 Pro שהושקו השנה אמנם אפשר למצוא בישראל, אך לגוגל אין נציגות יבוא רשמית לשניים, כך שקשה יותר למצוא אותם בחנויות.

Google Pixel 6 Series (תמונה: גוגל)
Google Pixel 6 Series (תמונה: גוגל)

אבל אם נשים את הקשיים בצד, נמצא שסדרת הפיקסל 6 עדיין הצליחה להותיר רושם גדול על כמה מכתבי הטכנולוגיה בארץ, שניים מהם בחרו בהם כמכשירי השנה שלהם, והנה למה:

איתי מקמל, עורך ראשי – TGSpot

שנת 2021 לא הייתה שנה של חידושים מרחיקי לכת, ואולי דווקא בגלל זה בחרתי במי שכן ניסתה להעז – גוגל. למרות שהוא הגיע רק לקראת סוף השנה, ה-Pixel 6 Pro מציג סוף סוף חומרה הראויה להיקרא “מכשיר דגל”, ובמקרה של גוגל חיכינו לא מעט זמן בשביל זה. הוא מגיע עם מעבד ה-Tesnor פרי פיתוחה, ומה שמיוחד בו, מעבר לעובדה שהוא מציב אלטרנטיבה ראויה למעבדים של אפל וקוואלקום, שהוא מגיע עם יכולת מתקדמת בבינה המלאכותית, לצד שבב אבטחה מתקדם. מעבר לכך, הוא מציג עיצוב מעט שונה בנוף הכה מוכר והמעט ממוחזר של שוק הטלפונים, וקשה לפספס את בליטת המצלמה מאחור יחד עם שילוב הצבעים השונים, המקנים לו מראה ייחודי שקשה מאוד לפספס.

רון פיירמן, עורך ראשי – ג’ירפה

מכשיר השנה של הג’ירפה הוא Google Pixel 6. הוא מהווה פריצת דרך וחידוש גדול שמגיע מתחום המעבדים, וזה המכשיר הראשון שגוגל משיקה ובתוכו פועם מעבד ה-Tensor אותו פיתחה. השקת סדרת פיקסל 6 יחד עם המעבד החדש משנה את הסטטוס של יצרנית השבבים הגדולה קוואלקום, במיוחד מאחר שגוגל אינה לבד במערכה ומצטרפת לחברות נוספות שעברו תהליך דומה במעבר למעבדים בפיתוח עצמאי. את הפיקסל 6 בחרנו גם הודות למערך הצילום שלו, מערך שרבים חיכו לו בציפייה גדולה לתוצאות צילום מעולות, ציפייה שגוגל כנראה הצליחה לעמוד בה.

אל תפחדי שיגידו שנמאס, כי את קלאס באפס מאמץ

אייפון 13, אם לא הצלחתם לנחש, הוא באופן לא מפתיע בחירת השנה עבור כמה וכמה מהכתבים הטכנולוגים בישראל, ותגידו מה שתגידו על כמות נמוכה של דגמים כל השנה, על “אנדרואיד עשו את זה קודם” ו”מה זה, למה כזה יקר”. אחרי קרוב לעשור וחצי מאז שהוצג האייפון הראשון, מכשירי האייפון הם עדיין הדבר שמעניין הכי הרבה אנשים, גם את אלו שרוצים לקנות אייפון וגם את אלו שלא.

iPhone 13 (צילום: רונן מנדזיצקי)
iPhone 13 (צילום: רונן מנדזיצקי)

אז למה נבחרו המכשירים של אפל כמכשירי השנה של 2021, הנה ההסברים של הכתבים שבחרו בהם:

רונן מנדזיצקי, עורך Gadgety.co.il

יש איזה רגע כזה מידי פעם, שמסתכלים על עשרות המכשירים שסקרנו במהלך השנה ומבינים שאולי זה היה פחות מרגש ממה שחשבנו. היו מכשירים רבים בעולם האנדרואיד השנה, רבים מהם גם סקרנו באתר, אך כשאני מגיע לסכם את הכל, מי שיושב לי בראש יותר מכולם הוא האייפון 13. לא מדובר במכשיר הכי מתקדם של אפל, אבל עבורי הוא שילב בין כל העולמות לתוך חבילה קומפקטית יחסית שמצליחה לעשות את כל מה שאני צריך. המסך שלו גדול ואיכותי, המצלמות מצויינות, חיי הסוללה השתפרו פלאים והוא ממש נוח לאחיזה ביד בשל ממדיו הקטנים ומשקלו הנמוך. אז כן, עדיין יש מגרעת ענקית, המחיר שלו עדיין בשמיים, אבל האייפון 13 בשבילי הוא מכשיר השנה.

גד גניר, חפיצים

הבחירה שלי לסמארטפון הדגל לשנת 2021 היא בחירה בנאלית ומשעממת: iPhone 13 Pro Max. היו לא מעט טענות על המכשיר שרובן נמצאות על הספקטרום החמוץ: מדובר במכשיר לא הרפתקני בעליל, בלי חידושים מרגשים ואפילו עיצוב עם פז”מ. אובייקטיבית, אכן מדובר במכשיר לא מושלם: יקר להחריד, גדול, כבד, וללא קורא טביעות אצבעות (חסרון גדול בתקופת הקורונה ומסיכות הפנים). מצד שני מדובר במכשיר אפוי, מהיר ויציב כסלע, בנוי נפלא עם מצלמה שעדיין קשה להתחרות בה, והדובדבן שבלוח האם: סוללה שמספיקה לזמן מסך פנומנלי שאף מכשיר אנדרואיד שיצא לי לנסות בשנים האחרונות מסוגל להתקרב אליו. קראו לי מיושן, אבל מסכים מתקפלים, מצלמות מיקרוסקופ ושאר הגימיקים שהיו לשוק האנדרואיד להציע ב-2021 לא היו מרגשים ומלהיבים אותי כמו סוללה שיכולה לתת פייט לסלולרי טיפש של נוקיה מתחילת האלף.

ים אוליסקר, יוטיובר

מכשיר הדגל המוביל שלי ב-2021 הוא ה-iPhone 13 Pro Max, שקיבל שדרוג בשלושה מאפיינים עיקריים שהופכים אותו לפי דעתי למכשיר הדגל המוביל ב2021 – המסך, שכבר הרבה זמן הוא חוזקה עבור המכשירים של אפל, המצלמות והסוללה. מערך צילום החדש כולל חיישנים גדולים יותר ושיפורי תוכנה כמו ה-ProRes, עליו אפשר לומר בקלות שהוא מפיק תוצאות סופיות מאוד מרשימות, ולפי דעתי – הכי טובות בשוק, בעיקר בתחום צילום הוידאו. מבחינת הסוללה, וואו! היא ממש מפתיעה טובה, ובקיבולת של 4,352 מיליאמפר\שעה היא גדולה ב-18% מהסוללה ב-iPhone 12 Pro Max, וגם התוצאות מטורפות – 10 שעות מסך! – לסקירת הוידאו של ים על האייפון 13 פרו מקס.

מתקפלים לעתיד חדש

הם חדשים יחסית, אבל הספיקו כבר להתפתח לא מעט בשנים המעטות שבהן הם נמצאים בשוק וכשעוד ועוד חברות מציגות פתרונות משלהן למכשירים המתקפלים, אין כמעט ספק שאלו מסמנים את העתיד, ומי שהימרה על הטלפונים המתקפלים הימור גדול יותר מכולם היא סמסונג, שכבר הציגה מספר דורות של הפולד והפליפ שלה, ולכן זה לא מפתיע שאנו מוצאים את ה-Galaxy Z Fold 3 כמכשיר השנה של לא מעט מהכתבים הטכנולוגים.

Samsung Galaxy Z Fold 3 ׁ(צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
Samsung Galaxy Z Fold 3 ׁ(צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

אלי חבוש, HTmag.co.il

הוא אמנם עדיין לא מושלם, אבל מכשיר השנה עבורי הוא ה-Galaxy Z Fold 3 של סמסונג, שהפתיע אותי עד כמה הוא יכול להיות שימושי כסמארטפון מקופל ולהתנייד איתי לכל מקום, וברגע אחד להיפתח למסך ענק שמאפשר יעילות רבה יותר בעבודה. המפרט הגבוה והביצוע נהדר של מנגנון קיפול המסך בשילוב עם מערכת הפעלה שיודעת להשתמש בכל היתרונות של מכשיר מתקפל ולאפשר לי לנצל את המסך הגדול יותר, בצורה טובה יותר, לצד המצלמות שנותנות תוצאות מדהימות ואיכות המסך שלא נפגעת משמעותית ממנגנון הקיפול, מביאים אותי למסקנה שהוא המכשיר הטוב של השנה. לסקירה המלאה של HTMag.

יוסי דמרי, עורך ראשי ומייסד אתר Y4PC

הטלפון שעשה לי את השנה הוא ללא ספק הגלקסי זד פולד 3. מה שאהבתי בטלפון, או יותר נכון במיני טאבלט הזה, זה שבאמת אפשר לעשות איתו הכל. הוא מגיע עם חומרה עדכנית וחזקה, מצלמות טובות והוא גם עמיד וחזק יותר מהדורות הקודמים, אבל מה שגרם לי לבחור דווקא בו כמכשיר השנה זו חווית השימוש הנהדרת שהוא מעניק. אפשר לעשות איתו הכל – לחלק את המסך לשניים ואפילו לשלושה חלקים, לעבוד על מספר אפליקציות במקביל בצורה מהנה ונוחה, לשחק במשחקים או לצפות בסרטים וסדרות על מסך ענק ואיכותי, ובמקרים שאתם לא צריכים את כל המסך הגדול הזה, אתם פשוט מקפלים אותו ועובדים רק עם המסך החיצוני. נכון, לוקח זמן להתרגל אליו, אבל כשמתרגלים קשה לחזור בחזרה לטלפון רגיל.

צחי הופמן, The Gadget Reviews

הסמארטפונים בעלי המסך המתקפל של סמסונג מצליחים להשתפר בצורה משמעותית בכל פעם שמגיעה גרסה חדשה לשוק ובשנת 2021 זה התבטא במיגון טוב יותר, כולל הגנה מפני מים וגם שיפורים בעיצוב. ה-Galaxy Z Fold 3 ממחיש כמה השילוב של מסך מתקפל, הנדסת אנוש ייחודית וממשק שנתפר עבור השימוש במוצר, יכולים לספק חוויה מוצלחת שאנחנו לא רגילים למצוא היום בסמארטפונים. המצלמה והסוללה עדיין דרושים שיפור לדעתי, והוא גם מכשיר יקר, אבל מצליח לספק פתרון פרודוקטיבי מאוד עבור אנשים שרוצים להסתובב כל היום עם טאבלט קטן בכיס ועם הטכנולוגיה הכי מתקדמת. לסקירה המלאה של צחי.

הסובארו של הטלפונים

ניב ליליאן, עורך אחראי מגזין “החיבור”

בשנות ה-80′ היו נפוצים בכבישי ישראל רכבי “סובארו” מדגם DL המיתולוגי. זו הייתה אחת המכוניות הפופולריות והאמינות שהיו, ולכולם היו כאלה. אלה היו רכבים מרובעים, לא עם הרבה השראה אבל אמינים וטובים. בשוק הסלולר, “סובארו” של אז, היא סמסונג של היום: היא מוציאה לרוב מרובעים משעממים, אבל טובים ואמינים. השנה עם הגלקסי S21 סמסונג קפצה מדרגה: גם עם עיצוב חדש ונאה, וגם עם שיפור יכולות הצילום ומתיחת פנים כללית, הוכיחה סמסונג שגם בשנת מגיפה, אפשר להוציא טלפון אמין ומצוין – שגם מחדש סדרת דגל עייפה.

Samsung Galaxy S21 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)
Samsung Galaxy S21 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)

ותזכרו גם את אלה

יחד עם מכשירי השנה, ישנם גם מכשירים נוספים שהיו ראויים לאזכור. הם אולי לא הצליחו להתברג בראש בבחירות של כתבי הטכנולוגיה, אבל פשוט אי אפשר היה שלא להזכיר אותם.

יוסי דמרי (Y4PC) על ה-Xiaomi 11T Pro

את הטייטל של הטלפון שראוי לציון אני רוצה להעניק ל-Xiaomi 11T Pro. מה שאהבתי במכשיר זה שניתן למצוא בו כמעט את כל הדברים שקיימים במכשיר דגל, אבל במחיר הרבה יותר משתלם. יש לו מסך 120 הרץ גדול ואיכותי, טעינה מהירה במיוחד, מצלמה ראשית נהדרת, ושימו לב לזה – הוא גם מגיע עם מטען באריזה, משהו שכבר הפך לנדיר כיום.

Xiaomi 11T Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)
Xiaomi 11T Pro (צילום: רונן מנדזיצקי)

איתי מקמל (TGSPOT) – על ה-Galaxy Z Fold 3

עוד מכשיר שראוי לציין השנה הוא Galaxy Z Fold 3 של סמסונג. אומנם הוא לא הציג חידוש משמעותי בהשוואה לקודמו, אבל ככל שהזמן עובר נראה כי לא מדובר בגחמה קצרה של השוק, והמתקפלים כאן כדי להישאר. בינתיים סמסונג עושה זאת הכי טוב, ולמרות שיש עוד כברת דרך, ה-Z Fold 3 הוא המתקפל הבשל ביותר בקטגוריה.

אופק ביטון (גאדג’טי) – על ה-OnePlus Nord 2

המכשיר שלדעתי לא כדאי לפספס ב-2021 הוא ה-OnePlus Nord 2, הוא הגיע לאחר שסקרתי את ה-OnePlus Nord CE שאכזב קשות, ואת ה-OnePlus 9 Pro שהציע חבילה שלמה, אך נמכר עבור לא פחות מ-3850 ש”ח בייבוא רשמי, מה שגרם לי לחשוב פעמיים כשהמלצתי עליו. את החיסרון הזה הנורד 2 הופך ליתרון באמצעות טעינה סופר מהירה (מ-0 ל-100 ב-28 דקות), מסך מעולה ומערך צילום שיתאים לרובנו במחיר של 1999 ש”ח (בזמן הסקירה) אשר משחק בדיוק לנקודת המחיר בה הוא אמור להתמקם.

OnePlus Nord 2 5G (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
OnePlus Nord 2 5G (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

גד גניר (חפיצים) – על ה-Samsung Galaxy A72

ה-Galaxy A72 היה ההמלצה הקבועה שלי למי שחיפש השנה מכשיר בפחות מ-2000 ש”ח. למרות הסלידה מהממשק של סמסונג, למרות הרמקול המאכזב, למרות מערכת השבבים הוותיקה ולמרות שהוא די מגושם וכבד, מדובר במכשיר עם ביצועים לא רעים בכלל, מסך נהדר וחיי סוללה ארוכים במיוחד. שוק מכשירי הביניים מציע לא מעט מכשירים שבניגוד אליו תומכים בדור 5, דקיקים ומעוצבים יותר, אבל בסופו של דבר אם אני צריך להמליץ על סוס עבודה, זה בהחלט המכשיר הזה.

Samsung Galaxy A72 (צילום: רונן מנדזיצקי)
Samsung Galaxy A72 (צילום: רונן מנדזיצקי)

רון פיירמן (ג’ירפה) – על ה-ASUS ROG Phone 5s

מכשיר נוסף שכדאי להזכיר הוא ה-ROG Phone 5s של ASUS, היות שלטעמנו הוא סמארטפון גיימינג אמיתי עם פיצ’רים ונתונים טכניים שלא רואים בכל סמארטפון רגיל, גם אם הוא סמארטפון פרימיום. המעבד החזק, מערך הסאונד המטורף, לחצני גיימינג ייעודים ומערכת הקירור והאיוורור הייחודית עושים אותו למשהו מיוחד ושונה לטובה בשוק הסמארטפונים בשנת 2021.

Asus ROG Phone 5s (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי)
Asus ROG Phone 5s (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

ים אוליסקר – על ה-Galaxy Z Fold 3

אם יש מכשיר שבכל זאת הצליח להלהיב אותי בשנת 2021, הרי שזה הוא ה-Galaxy Z Fold 3 של סמסונג, ואין ממש צורך להרחיב עליו במילים – זה טלפון מתקפל וזה ממש מגניב. לסקירת הוידאו של ים על הפולד 3.

אלי חבוש (HT Mag) – על ה-Galaxy Z Flip 3

הגלקסי פליפ 3 התגלה כמכשיר בוגר ומשופר באופן משמעותי לעומת מהמתקפלים הקודמים של החברה, או אפילו בכלל. סמסונג מוכיחה שוב שהיא יודעת לחדש ולהציג מכשירי פרימיום מעולים, הן מבחינת מפרט עוצמתי והן מבחינת חדשנות. האח הקטן יותר של הפולד עושה את העבודה בצורה מעולה – כשהוא פתוח הוא סמארטפון רגיל לכל דבר, ואז הוא מתקפל לחצי והופך לאביזר קטנטן שאפשר לשאת בקלות לכל מקום. הפליפ הפתיע בעמידות, ביעילות ובאופן השימוש בו, ומעיד יותר מכל על כך שהמתקפלים הם כבר לא רק עניין של גימיק, אלא מכשירי עבודה טובים שמציגים עבורי חיסרון אחד כרגע – המחיר, שאינו נמוך בכלל.

Samsung Galaxy Z Flip 3 (צילום: רונן מנדזיצקי)
Samsung Galaxy Z Flip 3 (צילום: רונן מנדזיצקי)

צחי הופמן (The Gadget Reviews) – על ה-iPhone 13

האייפון 13 אומנם לא מחדש הרבה לעומת הדור הקודם, אבל הוא פשוט סמארטפון מצוין, ויחסית לאפל הוא גם נמכר במחיר סביר (כ-3,500 ש”ח). זהו סמארטפון שנמצא במקום טוב באמצע, עבור מי שפשוט רוצה אייפון עם מסך שהוא לא גדול מידי ועם תג מחיר לא מוגזם מידי. הדגם החדש ממשיך להציע את העיצוב המלוטש של האייפונים, כולל זכוכית קרמית ממוגנת, מיגון מפני מים, מסך מצוין (למרות שאין לו קצב רענון תמונה גבוה) ומצלמה וסוללה מצוינים. לסקירה המלאה של צחי.

ניב ליליאן (החיבור) – על ה-OnePlus 9

ציון לשבח נוסף שלי הוא ה-OnePlus 9. חברת OnePlus חזרה השנה למקורות עם המון חומרה איכותית במחיר ביניים’ וה-OnePlus 9′ על מערך הצילום המשובח שלו, יחד עם עיצוב ואמינות כללית, הוא ניצחון עבור המותג הסיני מבית BBK.

OnePlus 9 (צילום: רונן מנדזיצקי)
OnePlus 9 (צילום: רונן מנדזיצקי)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים