שוק הגיימינג הפך לאחרונה למקום בו מנהלות ענקיות הטכנולוגיה מלחמת חורמה. רכישה אחר רכישה אנו עדים לחברות ענק שנרכשות על ידי חברות ענק אחרות ונדמה כי במיקרוסופט קפצו כעת לשיא חדש, כשהודיעו היום (ג', 18.1) כי ירכשו את Activision Blizzard, אחת ממפיצות המשחקים הגדולות בעולם, בתמורה לסכום עתק של 68.7 מיליארד דולר.
הרכישה של Activision Blizzard תוסיף לארסנל המשחקים של מיקרוסופט וחטיבת ה-Xbox כמה מהכותרים הגדולים והמוכרים בעולם המשחקים, בהם Call of Duty, Warcraft, Diablo, Overwatch, Tony Hawk ו-StarCraft, וזו רק רשימה חלקית. בנוסף, תצרף החברה לשורותיה גם כמות גדולה של משחקים למובייל, שכן חלק מהרכישה כוללת את חברת King, מי שפיתחה את המשחק Candy Crush ורבים נוספים ונרכשה על ידי אקטיביז'ן תמורת כ-6 מיליארד דולר עוד בשנת 2015.
המשתמשים בשירות Game Pass של מיקרוסופט צפויים גם הם ליהנות מהרכישה, כאשר בחברה מציינים כי המשחקים של Activision Blizzard יצורפו ל-25 מיליון מנויי השירות הקיימים.
את הרכישה תבצע מיקרוסופט לפי מחיר מנייה של 95 דולר, זה גבוה בכ-45% ממחיר מניית Activision Blizzard בתום המסחר אמש, וזו תהפוך אותה לאחת מ-3 חברות המשחקים הגדולות בעולם, יחד עם סוני היפנית ו-Tencent הסינית.
בהתייחסותו לרכישה, הזכיר מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, את כוונתה להרחיב את פיתוח המטא-יקום (Metaverse) וגם את התמיכה במשחקים על גבי שירותי הענן:
גיימינג היא הקטגוריה המרגשת והדינמית ביותר על גבי כל פלטפורמות הבידור היום וכזו שתיקח חלק בפיתוח של פלטפורמות המטא-יקום. אנו משקיעים המון בתוכן ברמה הגבוהה ביותר, בקהילות ובענן על מנת ליצור עידן חדש של משחקים שישים את השחקנים והיוצרים בראש ויהפוך את חווית המשחק לבטוחה, כוללנית ונגישה לכולם.
הרכישה של Activision Blizzard מצטרפת לרכישות גדולות נוספות בהן לקחה מיקרוסופט בשנים קודמות, האחרונה בהן היא רכישתה של חברת המשחקים בת'סדה בתמורה לסכום של כ-7.5 מיליארד דולר ב-2020, כשלפניה רכשה החברה בשנת 2014 את פלטפורמת המשחקים מיינקראפט בתמורה לכ-2.5 מיליארד דולר.
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.