ולפעמים החגיגה נגמרת: גוגל סוגרת את תוכנית ה-G Suite legacy free edition החינמית

גוגל (Google) החלה לשלוח הודעות מייל למשתמשי תוכנית ה-G Suite legacy free edition, חבילת הפתרונות החינמית שלה לעסקים, לפיה היא סוגרת את החבילה החינמית החל מ-1 ביולי השנה ומבקשת מהם לעבור לאחת מתוכניות ה-Google Workspace בתשלום על מנת להמשיך להשתמש בסט הכלים שלה לעסקים בו השתמשו עד היום.

חברת גוגל מציעה כיום למשתמשים מגוון פתרונות לצרכים שונים, החל משירות המייל הפופולרי Gmail, דרך פתרונות יצירת תוכן כמו Docs,‏ Slides ו-Sheets, אחסון הענן Drive וכלים נוספים נוספים המיועדים לעבודה משותפת. בעוד שרוב הכלים של גוגל זמינים בגרסה חינמית למשתמשים ביתיים, החברה מציעה פתרונות משודרגים ופיצ’רים נוספים בעבור משתמשים עסקיים כחלק מחבילת ה-Google Workspace לעסקים, הגלגול האחרון של חבילת ה-Google Apps שהושקה במקור ב-2006 והפכה להיות G Suite ב-2016 ול-Google Workspace ב-2020.

אחת מתוכניות חבילת ה-G Suite שקדמה ל-Google Workspace הנוכחי הייתה ה-G Suite free edition, חבילה חינמית של פתרונות ה-G Suite לעסקים של גוגל שהפכה להיות לתוכנית Legacy (תוכנית מדור קודם) תחת השם G Suite legacy free edition, ואפשרה למשתמשים קיימים להמשיך וליהנות מהשירותים השונים של גוגל בחינם תחת התוכנית המקורית לה נרשמו בטרם השינוי של החברה ל-Google Workspace.

מחירי תוכניות ה-Google Workspace (מקור גוגל)
מחירי תוכניות ה-Google Workspace (מקור גוגל)

בדומה לשינוי הגדול של גוגל לאחסון החינמי ב-Google Photos, גם במקרה של ה-G Suite legacy free edition “החגיגה נגמרת” וגוגל החלה להפיץ הודעות לכלל המשתמשים בתוכנית החינמית לפיה הם נדרשים לבחור באחת מתוכניות ה-Google Workspace העדכניות לעסקים בתשלום על מנת להמשיך ולהשתמש בכלים הקיימים בחבילת ה-G Suite הישנה שלהם.

חבילת ה-G Suite legacy free edition תפסיק להיות זמינה עבור המשתמשים הקיימים החל מה-1 ביולי.

משתמשים קיימים מתבקשים על ידי גוגל לבחור באחת מתוכניות ה-Google Workspace במחיר של החל מ-6 דולר למשתמש עד ה-1 במאי, אחרת החברה תעביר אותם לתוכנית הרלוונטית ביותר אליהם לפי השימוש הקיים באופן אוטומטי. ללא הזנת אמצעי תשלום, החשבון יוקפא, אך משתמשים בחבילה החינמית יוכלו ליהנות מתוכנית ה-Google Workspace בה יבחרו ללא תשלום עד ה-1 ביולי עם הפסקת תוכנית ה-G Suite.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים