מטא תשיק את פלטפורמת הסרטונים הקצרים Facebook Reels בישראל

פלטפורמת ה-Facebook Reels (מקור פייסבוק) פלטפורמת ה-Facebook Reels (מקור פייסבוק)

חברת מטא (Meta), פייסבוק לשעבר, הודיעה כי היא משיקה את פלטפורמת הסרטונים הקצרים Facebook Reels ביותר מ-150 מדינות שונות, בהן גם ישראל. פלטפורמת הסרטונים תאפשר למשתמשים להעלות סרטונים קצרים באורך של 60 שניות בפייסבוק כ-Reels ולשתף אותם בקבוצות והעמודים השונים של המשתמשים.

אפליקציית טיקטוק (TikTok) הקפיצה את פלטפורמות הסרטונים הקצרים אל קדמת הבמה בתחום הרשתות החברתיות, כאשר המתחרים, בהם מטא, השיקו מגוון פלטפורמות משלהם, ביניהן ניתן למצוא את Instagram Reels השייכת למטא גם כן ואת YouTube Shorts של גוגל.

פלטפורמה נוספת שהציגה פייסבוק היא Collab, שלא הצליחה לצבור קהל רב ותיסגר בחודש הבא, אך בעוד ש-Collab נסגרת, פלטפורמת ה-Reels של מטא באינסטגרם צברה פופולריות גדולה עד כדי שהחברה חשפה מוקדם יותר ב-2021 את Facebook Reels, גרסת פייסבוק ל-Instagram Reels, בהרצה ניסיונית בארה”ב בלבד. כעת עוברת הפלטפורמה להשקה גלובאלית בלמעלה מ-150 מדינות, בהן גם ישראל, ותהיה זמינה דרך אפליקציית פייסבוק למשתמשי אנדרואיד ו-iOS.

פלטפורמת ה-Facebook Reels (מקור פייסבוק)
פלטפורמת ה-Facebook Reels (מקור פייסבוק)

בין אם מדובר ב-Instagram Reels או Facebook Reels, משתמשים ויוצרי תוכן מקבלים חווית שימוש דומה, אם כי הממשק מעט שונה בין שתי הרשתות החברתיות.

משתמשי ה-Facebook Reels יוכלו להעלות סרטוני Reels באורך של 60 שניות עם אפשרות לבצע “רמיקס” (Remix) ולשלב סרטון Reels אחר בסרטון שלהם, כאשר החברה צפויה להוסיף אפשרויות עריכה נוספות ל-Reels בהמשך. מטא אף בוחנת להפוך את ה-Reels לפתרון חוצה פלטפורמות שיאפשר ליוצרי תוכן לפרסם במקביל את הסרטון הקצר בפייסבוק ואינסטגרם, כמו שקורה כיום בעם הסטוריז.

אפשרות ה-Reels החדשה תהפוך להיות זמינה למשתמשי פייסבוק ברחבי העולם במהלך השבועות הקרובים, כאשר את כפתור ה-Reels ניתן למצוא בסטורי, בפיד ובלשונית ה-Watch בפייסבוק.

באופן צפוי למדי, החברה הודיעה גם על מגוון דרכים חדשות בהן יוצרי התוכן ב-Facebook Reels יוכלו לשלב פרסומות בסרטונים להגדלת ההכנסות שלהם, ביניהן באנרים שקופים למחצה שיופיעו בסרטונים או פרסומות שיצוצו בין הסרטונים, זאת יחד עם קבלת “כוכבים” מהעוקבים שלהם.

עם הצפי העתידי של מטא לאפשר את פרסום סרטוני ה-Reels ב-Facebook Reels ו-Instagram Reels במקביל, אפשר להתייחס ל-Reels כאל “תת רשת חברתית” שמשולבת באינסטגרם, ועכשיו גם בפייסבוק, במקום להיות פלטפורמה עצמאית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים