הוכרזו: Galaxy A23 ו-Galaxy A13 – מסכי Full HD, סוללות גדולות ומצלמת 50MP

Galaxy A23 (תמונה: Samsung) Galaxy A23 (תמונה: Samsung)

סמסונג חשפה זוג מכשירי שוק נמוך חדש בסדרת הגלקסי A, אך בניגוד לשמועות קודמות בנושא, הדגמים Galaxy A13 ו-Galaxy A23 אינם מגיעים עם תמיכה ברשתות 5G, לפחות לא בגרסאות אותן חושפת החברה בשלב זה, אך שניהם יושקו עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 12 וממשק ה-One UI 4.1.

שני המכשירים מגיעים בעיצוב דומה, עם צבעי פסטל, מגרעת קטנה בצורת האות ‘V’ בה משולבת מצלמת הסלפי, ועם שול עבה למדי בחלק התחתון, כאשר מערך הצילום בגב דגם ה-A23 תחום בתוך מבנה הבולט מגבו, בעוד עבור ה-A13 בוחרת סמסונג במבנה מצלמות חופשי יותר כמו זה שראינו ב-Galaxy S22 Utlra.

Samsung Galaxy A23

בחלק הקדמי של המכשיר ניתן למצוא מסך LCD TFT בגודל 6.6 אינץ’, ברזולוציית +Full HD עם פריסה של 1080×2408 פיקסלים וציפוי של זכוכית המגן Gorilla Glass 5, כאשר בתוך המגרעת בחלק העליון של התצוגה ממוקמת מצלמת הסלפי עם חיישן 8 מגה-פיקסל במפתח צמצם f/2.2.

נזכיר כי דגם ה-A22 בגרסת ה-4G שלו הגיע עם פאנל AMOLED, אך ברזולוציה נמוכה יותר של +HD בלבד, וכי מצלמת הסלפי הקודמת הגיעה עם חיישן 13 מגה-פיקסל.

חיישן טביעות האצבע הביומטרי אינו משולב בתצוגה עצמה, וניתן למצוא אותו כחלק מכפתור הנעילה הממוקם על גבי מסגרת המכשיר.

Galaxy A23 (תמונה: Samsung)
Galaxy A23 (תמונה: Samsung)

במעבר לגבו של הגלקסי A23 ממוקם מערך הצילום הראשי, המורכב מ-4 חיישנים:

  • מצלמה ראשית: חיישן 50 מגה-פיקסל, מפתח צמצם f/1.8
  • מצלמה משנית: חיישן 5 מגה-פיקסל, צילום בזווית רחבה, מפתח צמצם f/2.2
  • מצלמת עומק: חיישן 2 מגה-פיקסל, מפתח צמצם f/2.4
  • מצלמת מאקרו: חיישן 2 מגה-פיקסל, מפתח צמצם f/2.4

מתחת למכסה מציינת סמסונג את נוכחותו של מעבד עם 8 ליבות, בחלוקה לליבות חזקות הפועלות בתדר מירבי של 2.4 גיגה-הרץ וליבות חסכונית הפועלות בתדר 1.9 גיגה-הרץ. החברה אינה חושפת את דגם מערכת השבבים, אך זו ככל הנראה ה-Snapdragon 680 4G.

לצד המעבד ניתן למצוא זיכרון עבודה (RAM) בנפחים של 4, 6 או 8 גיגה-בייט, רכיב אחסון מובנה בנפחים של 64 או 128 גיגה-בייט וסוללה בקיבולת של 5,000mAh, עם תמיכה בטעינה מהירה בהספק מירבי של 25 וואט דרך חיבור USB-C.

Samsung Galaxy A13

דגם הגלקסי A13 מגיע עם מפרט הדומה למדי לזה שמצאנו בגלקסי A23, עם מסך LCD TFT בגודל 6.6 אינץ’, ברזולוציית +Full HD וזכוכית המגן Gorilla Glass 5 בחלק הקדמי, ומצלמת סלפי עם חיישן 8 מגה-פיקסל במפתח צמצם f/2.2 המשולבת בתוך המגרעת בחלק העליון של התצוגה.

חיישן טביעות האצבע הביומטרי ממוקם גם כאן כחלק מכפתור הנעילה הממוקם על גבי מסגרת המכשיר.

Galaxy A13 (תמונה: Samsung)
Galaxy A13 (תמונה: Samsung)

במעבר לגבו של ה-Galaxy A13 ממוקם מערך הצילום הראשי, זה זהה למה שמצאנו בדגם ה-A23, עם 4 חיישנים, הראשי בהם ברזולוציית 50 מגה-פיקסל, ויחד עימו חיישן 5 מגה- פיקסל לצילום תמונות בזווית רחבה וזוג חיישני 2 מגה-פיקסל לצילום תמונות מאקרו ולתפיסת עומק.

מערכת השבבים בדגם זה שונה ממה שמצאנו בדגם ה-A23, וזהו כנראה אחד מההבדלים הבודדים בין שני הדגמים. דגם מערכת השבבים אינו מפורסם באופן רשמי גם במקרה זה, אך ידוע כי משולב בה מעבד עם 8 ליבות, בחלוקה לליבות חזקות הפועלות בתדר מירבי של 2.2 גיגה-הרץ וליבות חסכונית הפועלות בתדר 2 גיגה-הרץ.

לצד המעבד ניתן למצוא זיכרון עבודה (RAM) בנפחים של 3, 4 או 6 גיגה-בייט, רכיב אחסון מובנה בנפחים של 32, 64 או 128 גיגה-בייט וסוללה בקיבולת של 5,000mAh, עם תמיכה בטעינה מהירה בהספק מירבי של 25 וואט דרך חיבור USB-C.

מחירים ומועדי השקה

בשלב זה לא מפרסמת סמסונג את מחירי הטלפונים או מתי תשיק אותם בשווקים השונים, אך לפי פרסומים שהחלו להגיע לחנויות בהולנד, תיפתח המכירה של דגם ה-A13 במחיר של החל מ-190 אירו, אם כי רק בהזמנה מוקדמת.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים