גאדג’טי מסקר: OnePlus Nord CE 2 – שיפורים קלים

OnePlus Nord CE 2 (צילום: רונן מנדזיצקי) OnePlus Nord CE 2 (צילום: רונן מנדזיצקי)

דגמי ה-Nord הם דגמי הביניים של חברת OnePlus, המנסים לשלב בין מפרט טכני מרשים ככל הניתן ומחיר נמוך, בשיטה הדומה לזו עימה החלה החברה את דרכה אי שם ב-2014 עם ה-OnePlus One. הדגם האחרון בסדרה הוא OnePlus Nord CE 2, אשר מציע מספר עדכונים על פני הדור הקודם שהוצג בשנה שעברה, ויוצע בישראל החל מאפריל הקרוב במחיר של כ-1,600 שקלים.

עיצוב המכשיר שהגיע לידי גאדג’טי שונה מזה אותו ראינו בדור הקודם, כאשר הדגש הגדול הוא על מערך הצילום, אשר במקום סידור של שלושה עיגולים קטנים המכילים את חיישני הצילום השונים, כולל כעת זוג עיגולים גדולים מאוד.

הבחירה הזו של וואן פלוס מעניינת, שכן החלק שקיבל מאיתנו את הציון הנמוך ביותר בסקירת דגם ה-Nord CE הראשון היה זה של המצלמות, וכעת ניתן לבדוק רק האם קיימים השנה שיפורים בצד זה, שיוכלו לכפר על החסרונות מהדגם הקודם.

מבנה ותצוגה

הדגם שקיבלנו לסקירה מגיע בצבע אפור-כסוף המחזיר אור ומאפשר אפקטים של צבעי קשת להופיע עליו מעת לעת.

על גבי המסגרת התחתונה של המכשיר ניתן למצוא את הרמקול הראשי במכשיר, המספק צלילים חזקים, אם כי לוקים באופן ניכר בצלילים נמוכים (בס), ובשל שמדובר ברמקול בודד, לא תקבלו כאן את אפקט צלילי הסטריאו שקיים במכשירים רבים כיום.

לצד הרמקול ממוקם חריץ USB-C לטעינה בהספק מירבי של 65 וואט, מיקרופון לסינון רעשים וחריץ נוסף בגודל 3.5 מ”מ המיועד לאוזניות חוט.

מגירת ה-SIM ממוקמת על גבי המסגרת השמאלית, מעל כפתורי ויסות השמע, והיא כוללת מקום לזוג כרטיסי nanoSIM ובנוסף גם לכרטיס microSD שישמש להרחבת זיכרון האחסון במכשיר.

במעבר לגב המכשיר לא נמצא עיצוב מעניין במיוחד, אך בוואן פלוס כן שמו דגש השנה על מערך הצילום, שנראה גדול ומרשים יותר. הוא בנוי בחלק הבולט מגב המכשיר, אשר נבנה כחלק בלתי נפרד ממנו לתחושה חלקה יותר במעבר אצבע. ניתן ממש להרגיש המשכיות ועיקול של הפלסטיק בגב ה-Nord CE 2 כשעולים לכיוון בליטת מערך הצילום.

בצד התצוגה קשה למצוא שינויים על פני הדור הקודם, שכן גם השנה משתמשת החברה במסך 6.43 אינץ’ מסוג Fluid AMOLED, עם קצב רענון של 90 הרץ, רזולוציית +FHD ותוספת של זכוכית המגן Gorilla Glass 5.

אחד מהיתרונות הגדולים של וואן פלוס לאורך השנים הגיע בצד תצוגות ה-AMOLED בהן היא משתמשת ואין זה שונה גם כאן. המסך מציע בהירות ברמה טובה, ייצוג טוב של צבעים וגם סורק טביעות אצבע מהיר ומדויק המופעל בנגיעה בתצוגה. עבור מכשיר ביניים במחיר שנע סביב 1500 ש”ח מדובר בתוצאות מספקות ואף מעבר למה שנמצא בדגמי ביניים רבים בשוק כיום הנעים סביב מחיר זה.

OnePlus Nord CE 2 (צילום: רונן מנדזיצקי)
OnePlus Nord CE 2 (צילום: רונן מנדזיצקי)

ביצועים וסוללה

את צד הביצועים במכשיר החדש מעדכנת וואן פלוס למערכת השבבים Dimensity 900 של חברת MediaTek, אשר מיוצרת בתהליך בגודל 6nm חסכוני יותר בהשוואה לתהליך ה-8nm בו מיוצרת ה-Snapdragon 750G שהוצגה בדגם הקודם.

גם כאן נמצא תמיכה ברשתות הדור החמישי (5G), כאשר המעבד מגיע עם 2 ליבות Cortex-A78 חזקות במהירות שעון של עד 2.4GHz, ו-6 ליבות Cortex-A55 חסכוניות במהירות 2GHz, כשלצידו זיכרון 8GB RAM ואחסון על סך 128GB בגרסה שהתקבלה לבדיקה.

למרות שמדובר בשדרוג בצד הביצועים על הנייר, בפועל לא הצלחנו למצוא את העדכון שרצינו. אפליקציות עדיין נפתחות מעט באיטיות ממה שציפינו, ובזמן משחק ב-PUBG בהגדרות הגבוהות ביותר (HDR, Extreme, Movie) הבחנו במעט (ממש מעט) קפיצות פריימים בזמן תנועה, דבר שנפתר עם הורדת ההגדרות לגרפיקה מעט פחות תובענית.

הסוללה ב-OnePlus Nord CE 2 מציעה קיבולת של 4500mAh, בדומה לדור הקודם, וגם כאן הצלחנו לסיים יום עבודה שלם עם מעט שארית (כ-10%) בסוף היום. במהלך משחק ממוצע (PUBG) של כחצי שעה ירד מחוון הסוללה בכ-10%, כאשר גוף המכשיר לא הציג התחממות כמעט בכלל.

עדכון משמעותי שניתן למצוא בדגם החדש מגיע בצד קצב טעינה המהיר באופן משמעותי, שדרוג מ-30 וואט של הדור הקודם ל-65 וואט בדור החדש, מה שמוביל את טעינת המכשיר מרמה של כשעה לטעינה מלאה לכיוון ה-35 דקות בממוצע, עם זמן טעינה של כ-13 דקות לקבלת 50% מהסוללה.

להלן זמני הטעינה המלאים שנמדדו:

זמןאחוזיםפער זמן
21:481 אחוזים-
21:5110 אחוזים3 דקות (סה"כ 3 דקות)
21:5320 אחוזים2 דקות (סה"כ 5 דקות)
21:5530 אחוזים2 דקות (סה"כ 7 דקות)
21:5840 אחוזים3 דקות (סה"כ 10 דקות)
22:0150 אחוזים3 דקות (סה"כ 13 דקות)
22:0560 אחוזים4 דקות (סה"כ 17 דקות)
22:0970 אחוזים4 דקות (סה"כ 21 דקות)
22:1280 אחוזים3 דקות (סה"כ 24 דקות)
22:1690 אחוזים4 דקות (סה"כ 28 דקות)
22:23100 אחוזים7 דקות (סה"כ 35 דקות)

מצלמות ה-OnePlus Nord CE 2

על הנייר נראה כי וואן פלוס משתמשת במערך צילום הדומה לזה שראינו בדור הקודם, אך חשוב לזכור כי עיבוד לוקח חלק משמעותי בצד הצילום, כך שהחלפתה של מערכת השבבים Snapdragon 750G בדגם הראשון ל-Dimensity 900 בדור השני עשויה להציג עדכונים לטובה או לרעה.

OnePlus Nord CE 2 (צילום: רונן מנדזיצקי)
OnePlus Nord CE 2 (צילום: רונן מנדזיצקי)

הרכב מערך הצילום:

  • מצלמה ראשית: חיישן 64 מגה-פיקסל, פיקסלים בגודל 1.4μm באיחוד 4 פיקסלים חופפים ל-1 ליצירת תמונה בגודל 16 מגה-פיקסל, ייצוב אופטי (EIS) ומפתח צמצם f/1.79, וידאו עד 4K ב-30 פריימים בשנייה או עד 1080p ב-60 פריימים בשנייה
  • מצלמה משנית: חיישן 8 מגה-פיקסל, צילום בזווית רחבה בת 119 מעלות, ייצוב אלקטרוני, מפתח צמצם f/2.2
  • מצלמת מאקרו: חיישן 2 מגה-פיקסל, מפתח צמצם f/2.4
  • מצלמת סלפי: חיישן 16 מגה-פיקסל, פיקסלים בגודל 1μm, ייצוב אלקטרוני, מפתח צמצם f/2.4, וידאו ב-1080p ב-30 או 60 פריימים בשנייה

חיישן הצילום הראשי מספק תוצאות טובות תחת תנאי תאורה מצוינים, עם צבעים הנאמנים למציאות ודיוק בפרטים באיזורים המוארים בתמונה, אך בדומה למה שראינו בדור הקודם של המכשיר, גם כאן נמצא ירידה חדה ברמת הפרטים באיזורים החשוכים יותר בתמונה ובמידה ונתקלתם ביום מעט סגרירי עם פחות שמש, גם זה עשוי להעיב על התמונות, אשר נראה כי מסתמכות המון על עיבוד ולא על יכולות החיישן עצמו.

בזמן צילום בלילה קיבלנו תוצאות מאוד חשוכות, אלא אם השתמשנו במצב הלילה היעודי, זה הביא את התאורה והפרטים הנוספים לרמה הקרובה יותר לזו שנצפתה במציאות.

הצילום בזווית רחבה מציג תמונה בהירה למדי בתנאי תאורה בינוניים וכמות נמוכה יותר של פרטים. על גבי מסך הטלפון זה נראה סביר, אך במבט מקרוב ניתן להבחין במריחות, וגם בעיוותים בקצוות.

ממצלמת המאקרו לא ציפינו לקבל תוצאות מדהימות, שכן היא מגיעה ברזולוציה נמוכה וללא פוקוס אוטומטי, והתוצאות בשטח מעידות בדיוק על שתי הבעיות הללו. נדרשת יציבות גבוהה מאוד כדי לקבל תוצאה סבירה, שלא בשונה ממצלמות מאקרו דומות במכשירים רבים אחרים. יצרניות טלפונים יקרות – די עם חיישני מאקרו של 2MP ללא פוקוס אוטומטי בבקשה.

את מצלמת הסלפי כנראה לא שינתה החברה מהדור הקודם, וטוב שכך. מדובר במצלמה שמספקת תוצאות טובות בתנאי תאורה טובים, עם נאמנות לצבעים האמיתיים, שמירה על פרטים ותפיסת עומק די טובה, שמאפשרת ליהנות גם מתמונות פורטרט עם אפקט הבוקה (Bokeh).

השורה התחתונה – מה חשבנו על OnePlus Nord CE 2

סדרת ה-Nord CE מגיעה כפתרון במחיר נמוך יותר המיועד לשוק הביניים, וב-OnePlus מנסים לקלוע עם המכשיר לכמה שיותר כיוונים, תוך הצגת ויתורים מסוימים שיאפשרו לשמור על המחיר לא גבוה יתר על המידה.

הדור החדש של הטלפונים מצליח לשמור על האיזון הזה באופן מסוים, כשהוא מציע מסך OLED גדול ומרשים מאוד בקצב רענון גבוה, חיי סוללה טובים עם טעינה סופר מהירה, מצלמת סלפי מרשימה ואפילו חיבור לאוזניות חוט ותמיכה ברשתות 5G.

יחד עם זאת, כדי לשמור על המחיר הנמוך קיימים כמה ויתורים, כמו רמקול מונו, צילום בתנאי תאורה שאינם מושלמים וביצועים שמציגים חוסר מול מה שהיינו מקווים למצוא במקרה של הדור השני בסדרה.

מכשיר ה-OnePlus Nord CE 2 נמכר כעת בישראל במסגרת המכירה המוקדמת, עם צפי השקה סביב סוף מרץ או במהלך אפריל 2022.

המכשיר נמסר לסקירה מטעם היבואן S&T

האריזה ותכולתה
9/10
עיצוב ואיכות בניה
8/10
חומרה וביצועים
7/10
מסך ותצוגה
9/10
מערכת הפעלה
8/10
מולטימדיה
7/10
סוללה
9/10
מצלמה
6/10
7.9
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • חיי סוללה
  • טעינה סופר מהירה
  • מסך AMOLED
  • מצלמת סלפי
מה פחות אהבנו
  • מערך צילום סביר בלבד
  • ביצועים
  • אנדרואיד 11

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 1599 שקלים
  • שוק פתוח: 1229 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים