ביקורת סרט: סוניק 2 – המהירות האמיתית היא החברות שצברנו בדרך

מתוך סוניק 2 (תמונה: Paramount Pictures / SEGA) מתוך סוניק 2 (תמונה: Paramount Pictures / SEGA)

הסרט הראשון של סוניק היה הפתעה נעימה, ואחרי שהתחיל כפרוייקט שסך הכל היה נשמע כמו בדיחה, הפך להיות לחלוטין בדיחה אחרי שהתגלה העיצוב של סוניק וקיבל גאולה כשבזכות מעריצי הסדרה העיצוב של סוניק השתפר.

זה הפך אותו לסרט כיפי, מצחיק ומספיק מודע לעצמו כדי להיות חלק מהגל של סרטים שמבוססים על משחקי מחשב שכן עשויים טוב (שכולל גם את “הבלש פיקאצ’ו” ולאחרונה גם “אנצ’רטד“), אבל האם שווה לרוץ לראות גם את הסרט השני בסדרה?

סוניק 2 – העלילה

סוניק 2 מתחיל פחות או יותר איפה שהסרט הראשון בסדרה נגמר. אחרי שסוניק הציל את עצמו ואת העולם מדוקטור רובוטניק (ג’ים קארי) הוא גר אצל הוואקבסקים וחיי את החיים שלו בכיף, לפחות עד שרובוטניק חוזר מכוכב הפטריות שבו הוא נתקע בסוף הסרט הקודם.

רובוטניק לא חוזר לבד, אלא יחד עם שחקן חיזוק – נאקלס (אידריס אלבה) – בן לשבט האקינדה שמחפש את יהלום המאסטר, בעל כוחות מיסטים עצומים, שהמפתח אליו נמצא אצל סוניק. אל סוניק מצטרף טיילס (קולין אושונסי, המדבבת המקורית של הדמות) במסע לעצור את רובוטניק ולהציל את העולם, שוב.

ילהיב את מעריצי סדרת המשחקים

סוניק 2 הוא סרט די פשוט, סרט הרפתקאות שמעביר את הדמויות שלו במסע די ברור עם אוייבים די ברורים. אין בו הרבה מאוד הפתעות, אלא אם אתם הייתם או שאתם עדיין מעריצים של הסדרה, ואז כמעט כל דבר בסרט ירגש אתכם (גילוי נאות: אני כזה).

כי אחרי הסרט שהציג לעולם את סוניק, היוצרים של הסרט השני הבינו שהם יכולים סוף סוף לקחת צעד קדימה ולהתחיל להתעסק בסיפור של המשחקים, סיפור גדול שנבנה כבר במשך שנים וכולל בין היתר גם שיבוטים ומעבדות סודיות ומסעות בזמן וריבוי יקומים, שאת כולם לא תראו בסרט הזה, אבל לפי בניית העולם של הסרט הנוכחי אני לחלוטין יכול לראות את הדברים האלו מגיעים בסרטים הבאים בסדרה או בסדרת הספין אוף המתוכננת לנאקלס.

אבל נחזור רגע לסרט הנוכחי. בסופו של דבר הוא סרט הרפתקאות די פשוט, והוא עושה את מה שהוא אמור לעשות רוב הזמן בצורה טובה, ועל זה אני יכול להגיד שסוניק 2 בהחלט שווה צפיה, אבל לא הכל טוב בסרט ויש כמה דברים שאולי היו יכולים לשפר אותו.

סוניק 2 (תמונה: Paramount Pictures / SEGA)
מתוך סוניק 2 (תמונה: Paramount Pictures / SEGA)

כמו 90% מהסרטים שיוצאים היום, סוניק 2 גם הוא סובל מתופעת הסרט-הארוך-מידי. זה לא הפריע לי מלבד סצנה שלמה, שלמרות שהיא קורעת מצחוק, תגרום לכם כצופים לחשוב “רגע, איזה סרט אני בכלל רואה עכשיו? מה קורה פה?” ולחלוטין היה אפשר לוותר עליה ולחסוך בערך 20 דקות מהסרט (שעומד על זמן ריצה של כמעט שעתיים).

בנוסף, למרות שהוא בהחלט סרט אקשן נהדר וסרט מבוסס משחק מחשב גם נהדר, הוא עדיין סרט לילדים, וזה אומר שהוא הרבה יותר ילדותי ולפעמים קצת יותר דבילי מהסרט הקודם.

סוניק 2 גם מביא איתו מסרים לילדים, לא שהם לא מסרים חיוביים שטוב להעביר לילדים, אבל הם ירגישו ילדותיים לאנשים מבוגרים שילכו לסרט במחשבה שהם הולכים לראות סרט שקצת יותר מכוון גם לקהל יותר מבוגר כמו הסרט הראשון.

הכי ג’ים קארי שג’ים קארי אי פעם היה

אבל באמת שאם מתעלמים מהילדותיות של הסרט (או מחבקים אותה, גם אופציה) הסרט מאוד מהנה וההופעות של כל מי שהיה חלק מהצוות שחקנים פשוט מעולות – בן שוורץ נהדר בתור סוניק, הוא באמת ליהוק טוב, ואפילו עושה רפרנס קטן לדמות שלו מ”מחלקת גנים ונוף” במהלך הסרט, דבר שקנה אותי לחלוטין.

אידריס אלבה עושה עבודה נהדרת כשהוא תורם את קולו לנאקלס – הוא מחוספס, ערמומי וקטלני, אבל גם תמים ובעל חן ילדותי, ואין לו בדיוק מושג מה קורה מסביבו.

ההשוואה הכי טובה לנאקלס של הסרט, והראשונה שעלתה לי לראש, היא לדראקס המשמיד (הדמות של דייב בטיסטה ביקום של מארוול). דראקס היא אחת הדמויות היותר מהנות במארוול ונאקלס הוא לחלוטין המקביל שלו בסוניק.

מתוך סוניק 2 (תמונה: Paramount Pictures / SEGA)
נאקלס, מתוך סוניק 2 (תמונה: Paramount Pictures / SEGA)

אז נכון, יש ליהוקים טובים בסרט, אבל יש ליהוק אחד שהוא בגדר המושלם – וזה כמובן ג’ים קארי בתפקיד דוקטור רובוטניק. אז נכון שהוא לא הכי דומה לדמות פיזית (בסרט הזה לפחות דאגו לעשות אותו קירח ועם שפם אימתני), אבל הדרך שבה הוא משחק נבל אגוצנטרי ורועש כמו דוקטור רובטניק היא פשוט מופלאה, כאילו לא עברו 20 שנה ויותר מהתקופה שבה הוא שיחק את המסכה ואייס ונטורה.

חבל לגלות שלפי מה שהוא אומר זה יהיה אחד מהסרטים האחרונים שלו, אבל גם אם כן, הוא מסיים את הקריירה שלו כשהוא לגמרי כמו שהיותר מבוגרים מבין קוראינו זוכרים, ומשאיר יופי של מורשת.

השורה התחתונה – מה חשבנו על סוניק 2

סוניק 2 הוא לא הסרט הכי מתוכחם שראיתי, גם לא הכי בוגר שראיתי. אבל למרות האורך שלו ושאר המגרעות שציינתי, הוא לחלוטין סרט כיפי שנכנס להיכל התהילה של “סרטים מבוססי משחקי מחשב טובים”, ואני לגמרי אשמח לראות את העולם של סוניק גדל ומתבגר, בכל המובנים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים