חברת Epic מגייסת 2 מיליארד דולר לפיתוח המטאוורס

מתוך "פורטנייט" (תמונה: Epic Games) מתוך “פורטנייט” (תמונה: Epic Games)

חברת המשחקים Epic Games, העומדת מאחורי המשחק “פורטנייט” (Fortnite) הפופולרי, מתניעה מנועים לעבר כניסה חזקה לעולם המטאוורס. החברה הודיעה כי גייסה שני מיליארד דולר, אותם תשקיע בסביבה הוירטואלית בה היא רואה את עתיד תעשיית הבידור.

הגיוס מגיע משתי חברות אשר תרמו מיליארד דולר כל אחת – סוני וקירקבי (Kirkbi). קירקבי היא חברת השקעות המנוהלת על ידי משפחת קירק-קריסטיאנסן, שעומדת בראש קבוצת לגו (LEGO). ההודעה על הגיוס מגיעה שבוע אחרי ש-Epic ולגו הכריזו על כוונתן לבנות גרסה משפחתית וידידותית לילדים של המטאוורס, שתבטיח להורים כי ילדיהם נמצאים בסביבה וירטואלית בטוחה ומתאימה לגילם.

לגו כבר מחזיקה בבעלות על על סדרה של משחקי וידאו שיכולים להשתלב בסביבה הוירטואלית החדשה, ביניהם משחקי “באטמן” של וורנר ו“מלחמת הכוכבים” של דיסני. העסקה החדשה, אשר עדיין לא נחתמה סופית, תגדיל את שווייה של Epic Games לסכום של 31.5 מיליארד דולר.

הצטרפותה של החברה לרעיון המטאוורס מצביעה על טרנד שהולך וגובר בתעשייה, אשר החל עם פייסבוק, שאף שינתה את שמה ל”מטא”. חברות כמו נייקי (Nike), סמסונג (Samsung) ורובלוקס (Roblox) החלו להתנסות אף הן עם הטכנולוגיה החדשה וחברות נוספות ודאי יצטרפו בהמשך. רובלוקס אף הכריזו כי בכוונתם לפתוח מטאוורס משלהם שיתנהל דרך מטבע וירטואלי ייחודי.

דווקא Epic אינם חדשים בתחום הסביבה הוירטואלית. המשחק שלהם, פורטנייט, כבר ידוע כלהיט עצום בו שחקנים מנהלים חיים וירטואליים שכבר מזמן לא כוללים רק את קרבות המשחק. פורטנייט מציעה גם סוגי בידור אחרים בתוך העולם, כמו הופעות מוזיקליות מאמנים כמו טראוויס סקוט ואריאנה גרנדה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים