נטפליקס הופכת את משחק הדיונון למציאות בשעשועון ריאליטי חדש

מתוך “משחק הדיונון” (באדיבות נטפליקס)

בנטפליקס כנראה לא לחלוטין הבינו את הרעיון שמאחורי סדרת הלהיט שלהם “משחק הדיונון” (Squid Game), דרמה ביקורתית על חוסר שיוויון מעמדות בה קבוצת עשירים משחקת בחייהם של עניי המדינה חסרי הברירה דרך טורניר קטלני אותו רק אחד שורד.

המסר כנראה עבר לחברה מעל הראש והיא כעת הזמינה סדרת מציאות חדשה בשם “משחק הדיונון: האתגר” (Squid Game: The Challenge), שתהפוך את הטורניר הבדיוני למציאות.

בדומה לסדרה, השעשועון בן עשרה הפרקים יעמיד 456 מתמודדים אחד נגד השני, כאשר האחרון שנשאר יזכה בפרס הכספי הגדול ביותר בתולדות הטלוויזיה – 4.56 מיליון דולר.

האתגרים בתוכנית ישאבו השראה מהתחרויות המוצגות בסדרה. כזכור, המשחקים שמשחקים מתמודדי “משחק הדיונון” הם גרסאות אכזריות של משחקי ילדים פופולריים בקוריאה. התוכנית תציג גם משחקים חדשים בסגנון דומה.

כדי “לשרוד” את התחרות, המתמודדים יצטרכו גם להגות אסטרטגיות, להקים בריתות ולחשוב טוב טוב למי הם נצמדים, עם הידיעה כי בסופו של דבר כל אדם נאמן רק לעצמו כשהמטרה האמיתית היא להפיל את כל שאר המתמודדים. בתקווה כאן המתמודדים לא יוצאו להורג, אלא רק יודחו מהתוכנית.

הסדרה החדשה מזכירה רבות את השחזור שביצע היוטיובר מיסטר ביסט, בו בנה מחדש את האתגרים שהוצגו בסדרה המקורית, ואיפשר לאנשים להתחרות על פרס כספי גדול. גם במקרה של מיסטר ביסט, התגובות השליליות לא איחרו להגיע, שבראשן הטענה כי היצירה אינה יושבת באותו מקום אליו התכוונו ביצירה האמיתית.

נטפליקס הכריזה על הסדרה עם סרטון קצרצר הקורא לאנשים להירשם לתוכנית, הנמצאת בשלבי ליהוק מוקדמים. באשר לנאמנות לסדרה המקורית, נראה כי אין הרבה קשר בין היוצרים של הדרמה לבין תוכנית המציאות. את הריאליטי יפיק סטודיו למברט, העומד מאחורי סדרת המציאות של נטפליקס “The Circle”, הנמצאת כעת בעונתה הרביעית. יוצר “משחק הדיונון”, וואנג דונג-היוק, ככל הנראה לא מעורב.

ההכרזה מגיעה ימים ספורים לאחר שנטפליקס הכריזה רשמית על עונה שניה של “משחק הדיונון”, אשר תעלה ב-2024.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים