סקירה: הנה מה שחשבנו על טלוויזיית ה-LG OLED C2

LG OLED C2 (צילום: רונן מנדזיצקי) LG OLED C2 (צילום: רונן מנדזיצקי)

חברת LG משיקה בימים אלה את סדרת מסכי ה-OLED החדשה שלה, המגיעה במגוון גדול יותר של דגמים וגדלים, יחד עם שינויים בצד העיצוב ועיבוד התמונה.

תחום ה-AI מקבל דגש הולך וגדל ומאפשר לטלוויזיות שלנו להציג תמונות ברמה טובה יותר, עם שיפורים באיזורים שונים בכל תמונה אותה נראה על גבי המסך, וכדי להבין את השינויים שמגיעים השנה, לקחנו לסקירה את דגם ה-OLED 65C2.

LG OLED C2 – עיצוב וחיבורים

את עיצוב הטלוויזיה שינתה השנה LG במספר מקומות. תחילה, מדובר במסך הקל ביותר של החברה, אשר שוקל כמחצית מהדגם הקודם ומגיע במשקל שמסתכם בכ-17 ק”ג יחד עם הרגלית, מה שהופך את הזזתו על גבי שידת הטלוויזיה לנוחה הרבה יותר.

המסך מגיע במבנה דק במיוחד, אך בגבו נמשיך למצוא בליטה בה משולבים החיבורים, הרמקולים ועוד, כזו שמובילה את עובי הטלוויזיה מ-1.5 ס”מ לכ-4.5 ס”מ יחד עם הבליטה (ללא המעמד). כמו תמיד, קיימת גרסת ה-G2 היקרה יותר, שמיועדת לתלייה צמודה יותר על הקיר, כשעוביה מסתכם בכ-2.5 ס”מ בלבד.

הרגלית גם היא זוכה השנה לשינוי. היא מגיעה במבנה צר יותר שתופס פחות מקום על גבי שידת הטלוויזיה, ככל הנראה שינוי שמגיע לאור הירידה המשמעותית במשקלה של ה-OLED C2, כזה שלא דורש שטח פנים גדול כבעבר כדי להחזיק אותה במקום.

LG OLED C2 (צילום: רונן מנדזיצקי)
LG OLED C2 (צילום: רונן מנדזיצקי)

שינוי נוסף שמבצעת החברה בדגם החדש נוגע לחיבורים, את אלה תוכלו כעת למצא רק בצד, זאת בניגוד לשילוב עיקר החיבורים בגב הטלוויזיה ורק את חלקם בצד, כפי שהיה בדגם ה-OLED C1 בשנה שעברה.

מערך החיבורים של מסך ה-OLED 65C2 עשיר למדי וכולל ארבע כניסות HDMI 2.1, אחת מהן תומכת גם ב-ARC/eARC, שלוש כניסות USB, יציאה אופטית לאודיו, שתי כניסות אנטנה וחיבור לרשת קווית (LAN). בנוסף, תומך המסך בבלוטות’ 5.0 וב-WiFi 802.11ac.

חיבורים LG OLED C2 (צילום: רונן מנדזיצקי)
חיבורים LG OLED C2 (צילום: רונן מנדזיצקי)

דבר אחד שאינו זוכה לשינוי השנה הוא השלט רחוק, שעיצובו עודכן עוד בשנה שעברה. מדובר באותו שלט, שמציע גם את התמיכה בהצגת הסמן החכם על גבי המסך, כפתורים לגישה מהירה לנטפליקס, פריים וידאו של אמזון ודיסני פלוס, כאשר קיימת גם תמיכה בהפעלה קולית בעברית באמצעות השלט.

הזיהוי הקולי עובד היטב (לא צריך לצעוק פקודות על הטלוויזיה בקול רם), אך נוכחתי לגלות כי הוא לא סבלני במיוחד ודורש מכם להשלים את הפקודה יחסית במהירות, או שזו לא תתקבל היטב.

ממשק משתמש ומערכת הפעלה

את הממשק החדש של LG ראינו עוד בשנה שעברה, אז החברה נטשה את פס האפליקציות המוכר כמעט לחלוטין לטובת הצגת מסך בית חדש, הכולל לא רק את פס האפליקציות, אלא גם המלצות על תוכן וגישה לפריטי מידע נוספים, כמו מעקב אחר קבוצות כדורגל, קבלת התראות על משחקים ועוד.

השנה מוסיפה LG גם אפשרות ליצירת פרופילי משתמש נוספים לטלוויזיה לצורך התאמת תכנים לכל צופה. אומר לגבי זה כי גם לאחר חיבור אפליקציות נטפליקס, דיסני פלוס, סלקום tv, יוטיוב ואפל tv פלוס, בטלוויזיה לא הוצגו לי תכנים התואמים לשירותים אלה (כמו שקיים באפל tv או אפילו בטלוויזיה של הייסנס שאני בודק כרגע), אלא רק תכנים מומלצים כלליים.

תפריטי ההגדרות קיבלו כמה תוספות חדשות. עדיין קיימת הגישה לתפריט המהיר הנשלף מצד המסך, אך בהגדרות המלאות תמצאו יותר אפשרויות מבעבר, עם דגש על תחום ה-AI.

תמונה וצליל

מסכי ה-LG OLED C2 מגיעים ברזולוציית 4K של 2160×3840 פיקסלים, וכמו בשנים קודמות, גם השנה נוכל למצוא בהם תמיכה בטכנולוגיית התמונה Dolby Vision IQ, יחד עם תקן ה-Cinema HDR שמשלב את תקני Dolby Vision, HDR10 Pro, ו-HLG.

יחד עם שדרוג המעבד ל-Alpha 9 מהדור החמישי אנו מוצאים מגוון גדול יותר של מצבי AI, אלה נועדו לשפר את התמונה והסאונד במספר איזורים נפרדים. תוכלו לבחור בשיפור תמונה כללי, התמקדות בבהירות או התאמת השיפור על פי התאורה בחדר בה נמצאת הטלוויזיה (Dolby Vision IQ).

התאורה במסך החדש גבוהה מאוד וב-LG אף פועלים כדי להפחית אותה בסצינות בהירות במיוחד, על מנת שלא תיפגע חווית הצפייה. הבהירות הגבוהה עוזרת גם בהפחתת השתקפויות בחדרים מוארים, אם כי בתמונה המצורפת מטה תוכלו לראות כי עדיין קיימות השתקפויות על גבי המסך (בצד ימין למעלה) כשמדובר במקורות תאורה משמעותיים.

LG OLED C2 (צילום: רונן מנדזיצקי)
בדיקת השתקפויות (צילום: רונן מנדזיצקי)

על אף הכמות הנכבדת של העדכונים שביצעה LG בשנתיים האחרונות לסדרת הטלוויזיות שלה, לא אוכל לומר כי מדובר בשינויים משמעותיים. בשנה שעברה הרגשתי בשינויים שביצעה החברה בשיפור ראות התכנים, אך הפעם לא אוכל לומר כי הרגשתי בהבדל משמעותי, אף שעל הנייר הרחיבה החברה את יכולות שיפור התמונה שלה באמצעות AI.

יחד עם זאת, טכנולוגיות הלמידה העמוקה מאפשרות למסך להשיג שיפור גדול למדי בחווית הצפייה עבור תכנים שאינם זמינים ברזולוציות הגבוהות ביותר.

מערך הרמקולים בדגמי ה-OLED C2 ממשיך זו שנה נוספת עם המבנה של 2.2 ערוצים והספק מירבי של 40W, אך ב-LG טוענים לשיפור יכולות ה-AI עד כי הבאת חווית השמע ל-7.1.2 ערוצים וירטואלים. בפועל, חווית השמע הרגישה לי פחותה ממה שחוויתי בשנים קודמות. עוצמת השמע טובה, אך איכות השמע ירדה מעט, והרבה מהיתרונות של טכנולוגיות השמע המתקדמות ככל הנראה יגיעו רק דרך מקרני הקול של החברה.

התמיכה בטכנולוגיית השמע Dolby Atmos מוסיפה המון לאיכות השמע דרך הרמקולים של הטלוויזיה, אך קחו בחשבון שפעמים רבות הפעלתה תדרוש מכם גם להגביר את הטלוויזיה הרבה יותר. זה בהחלט שווה את זה אם אתם לא משתמשים במקרן קול, בעיקר בתכנים תומכים.

LG OLED C2 (צילום: רונן מנדזיצקי)
תפריט ראשי LG C2 (צילום: רונן מנדזיצקי)

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-LG OLED C2

עם הדגש ההולך וגדל על תחום ה-AI ושיפור התמונה והסאונד, מצליחה LG להמשיך ולשפר מעט את סדרת ה-OLED שלה משנה לשנה. הדגמים של שנת 2022 מתאפיינים בפריסה רחבה יותר של גדלי מסכים, החל מ-42 ועד 83 אינץ’ במקרה של סדרת ה-C2 אותה בדקנו, אלה מגיעים גם עד 97 אינץ’ בסדרת ה-G2 המקבילה שנועדה לתלייה על הקיר.

אפשרויות הכניסה לתחום מסכי ה-OLED מתרחבות עוד יותר השנה גם דרך סדרות זולות יותר כמו ה-OLED A2, שמחירה נפתח בכ-6,000 ש”ח.

איכות התמונה של טלוויזיות ה-OLED C2 היא בין הגבוהות ביותר שניתן למצוא כיום בשוק, אך השיפורים הגדולות שנכנסו בשנים האחרונות עם מעבדים שמסוגלים להציג שיפור לאיכויות התמונה והסאונד באמצעות למידה עמוקה (AI) מצמצמות את ההבדלים שנמצא במסכים אלו משנה לשנה.

התמיכה בגיימינג בטלוויזיה החדשה נרחבת ומגיעה דרך 4 יציאות HDMI 2.1, תמיכה ב-VRR, ב-FreeSync ו-GSync, קצב רענון גבוה ושיהוי נמוך.

LG OLED C2 (צילום: רונן מנדזיצקי)
LG OLED C2 (צילום: רונן מנדזיצקי)

המחיר גם הוא פקטור לא קטן ברכישת מסך חדש ויחד עם התוספת של סדרות OLED זולות יותר, הכניסה לעולם זה עם מסכים גדולים נוחה יותר. אם בשנה שעברה עלה דגם ה-C1 בגודל 48 אינץ’ כ-6,000 ש”ח, היום תוכלו למצוא את סדרת ה-A2 בגודל 55 אינץ’ במחיר דומה, כאשר גם מסך ה-OLED C2 בגודל 65 אינץ’ אותו בדקנו בסקירה זו מקבל ירידה קלה במחיר ההשקה אל מול השנה הקודמת – 9,790 ש”ח מול 9,990 בשנה שעברה.

מחיר (LG OLED 65C2): 9,790 ש”ח (אחריות יבואן רשמי: ח.י)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים