סמסונג מציגה חיישן חדש ברזולוציית 200 מגה פיקסל ובגודל משופר

ISOCELL HP3 (תמונה: סמסונג) ISOCELL HP3 (תמונה: סמסונג)

לאחר שהציגה לעולם את חיישן ה-ISOCELL HP1 בסוף שנת 2021, סמסונג עושה צעד נוסף קדימה ומציגה כעת את ה-ISOCELL HP3, אשר שומר על הרזולוציה הגבוהה במיוחד תוך ייבוא של מגוון שיפורים בגזרת הפוקוס, איזון ה-ISO ועוד.

כבר היום ניתן למצוא בשוק חיישני סמסונג ברזולוציות סופר-גבוהות כמו 108 מגה פיקסל, אך עדיין לא נתקלנו בחיישן 200 מגה פיקסל המשתלב לתוך סמארטפון בפועל.

Samsung ISOCELL HP3

הדור החדש של החיישן מציע שילוב של רזולוציית 200 מגה פיקסל, תוך שימוש בפיקסלים הקטנים ביותר בתעשייה המגיעים בגודל טבעי של 0.56 מיקרו-מטר, לעומת 0.64 מיקרו-מטר בדור הקודם.

הקטנת הפיקסלים מאפשרת לסמסונג וליצרני הסלולר אשר ישתמשו בחיישן להקטין את מודול המצלמה, ובכך לשמור על הסמארטפונים שלהם דקים, כשלפחות בתיאוריה הם לא מספקים פשרות באיכות הצילום.

חיישן ה-ISOCELL HP3 מגיע בגודל של 1/1.4 אינץ’, כשהוא מתיר צמצום של מודול המצלמה בכ-20 אחוזים. בין היתר, סמסונג עושה כאן שימוש בטכנולוגיית ה-Tetra Pixel במטרה לייצא תמונות סופיות ברזולוציה של 50 מגה פיקסל, המביאה לגודל פיקסלים של 1.12 מיקרו-מטר, או ברזולוציה של 12.5 מגה פיקסל עם גודל פיקסלים של 2.24 מיקרו-מטר.

החזרת הפיקסלים לגודל גדול יותר יכולה לתרום לצילום בתנאי תאורה קשים, בהם צילום ברזולוציה גבוהה עם פיקסלים קטנים בדרך כלל מביא לתוצאות פחות טובות.

המכשירים אשר ישתמשו בחיישן ייהנו גם מתמיכה בפיתרון ה-Super QPD, מה שאומר שכל הפיקסלים בחיישן מגיעים עם יכולות ביצוע של פוקוס אוטומטי.

דרך החיישן החדש ניתן לצלם סרטונים ברזולוציה מירבית של 8K בקצב של 30 פריימים לשנייה, או ב-4K בקצב של 120 פריימים לשנייה.

טכנולוגיה נוספת בה סמסונג משתמשת נקראת Smart-ISO Pro, וזו נמצאת כאן בדור המשודרג שלה אשר מביא עימו תמיכה בצילום של 3 תמונות ברמות ISO שונות ושילובן לאחת על מנת להרחיב את הטווח הדינמי.

תודות לטכנולוגיה זו, החיישן מרחיב את התמיכה להצגה של יותר מ-4 טריליון צבעים (תמונות ב-14 ביט), לעומת הצגה של 68 מיליארד צבעים (תמונות ב-12 ביט) בדור הקודם.

זמינות

את ה-ISOCELL HP3 סמסונג מציעה כרגע להדגמה בלבד, כששלב הייצור ההמוני יחל בהמשך השנה הנוכחית. על פי דיווח של המדליף Ice Universe, סמסונג לא תשלב את החיישן המוזכר ב-Galaxy S23 Ultra.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים