רוצה כמו בדיסקורד: פייסבוק מציגה פיצ’רים חדשים לקבוצות

פיצ’רים חדשים לקבוצות הפייסבוק (מקור פייסבוק)

פייסבוק (Facebook) משדרגת את הקבוצות ברשת החברתית הפופולרית ומוסיפה להן ממשק משופר למעבר בין הקבוצות השונות, יחד עם פיצ’רים חדשים למנהלי הקבוצות כמו יצירה של “תתי-ערוצים” בקבוצות גדולות יותר, עם אפשרות לצ’אטים ושיחות קוליות נפרדות מהקבוצה הראשית. ואם במקרה זה מזכיר לכם את דיסקורד, אתם לא לבד.

רק לפני שבועיים נחשפנו לתוכניות של פייסבוק לשנות את אלגוריתם סרטוני ה-Reels כך שיהיה דומה יותר לזה של טיקטוק, והנה הפעם החברה מחליטה לעדכן את הקבוצות ברשת החברתית (Groups) ולהפוך את הממשק שלהן לדומה יותר לזה של הרשת החברתית דיסקורד, וזאת מבלי להזכיר אותה בשמה.

הפיצ’רים החדשים בממשק מוצגים על ידי החברה בין היתר בעזרת קבוצת “גיימרים 24/7” (24/7 Gamers), מה שמקשה על משתמשים המכירים את דיסקורד להתעלם מהדימיון בין הממשק החדש לקבוצות של פייסבוק ובין זה אותו הם רגילים לראות בדיסקורד.

ערוצי הקבוצות החדשים של פייסבוק (מקור פייסבוק)
ערוצי הקבוצות החדשים של פייסבוק (מקור פייסבוק)

השינויים בממשק הקבוצות בפייסבוק

בראש רשימת השינויים המגיעים לקבוצות בפייסבוק אפשר למצוא את סרגל הניווט הצידי החדש, שיפתח במשיכה באפליקציה ויאפשר מעבר מהיר בין הקבוצות השונות בהן חבר המשתמש, כאשר ניתן יהיה לנעוץ את חלקן לגישה מהירה יותר.

בנוסף, סרגל הכלים החדש יציע אפשרות למעבר מהיר לדברים השונים שמתרחשים בקבוצה.

השינוי הגדול, כאמור, הוא תתי-הערוצים (channels) שמנהלים יוכלו ליצור בקבוצה, אליהם ניתן להתייחס כ”תת-קבוצות”.

בהתייחס לדוגמה של פייסבוק עצמה, קבוצת גיימינג תוכל לכלול תת-ערוץ יעודי שיוקדש להשקות חדשות. כל “ערוץ משנה” בקבוצה יגיע עם אפשרות לביצוע שיחות קוליות וצ’אטים לחברי הערוץ הספיצפי ולא לקבוצה כולה, דבר שיאפשר לחברים להתמקד בנושאים ספציפיים יותר מאשר השיחות הרגילות בקבוצה הגדולה.

פיצ’ר ערוצי הפייסבוק החדש לקבוצות צפוי להפוך להיות זמין בעבור כלל המשתמשים במהלך החודשים הקרובים.

פייסבוק אולי לא קוראת לשינויים החדשים בקבוצות כ”תואמי דיסקורד” באופן רשמי, אך אין ספק כי אפשר לראות מהיכן החברה שאבה את ההשראה לסט הפיצ’רים החדש שלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים